Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ZET-u ni drastično dizanje cijena nije pomoglo

Unatoč čak 50-postotnom povećanju cijene usluge prijevoza početkom ožujka prošle godine, zagrebački gradski prijevoznik ZET i dalje ostvaruje katastrofalne poslovne rezultate. Prema financijskim izvještajima Zagrebačkog holdinga, ZET je prošlu godinu završio s gubitkom od čak 281,4 milijuna kuna.

Minus na računu kompanije koja prevozi Zagrepčane smanjen je u odnosu na 2011. godinu za više od 100 milijuna kuna, no ZET-ovih 4.300 zaposlenika i dalje ne uspijeva “spojiti kraj s krajem”. ZET se lani nije dočepao pozitivnog rezultata čak ni uz povećanje iznosa subvencija koje dobiva od Grada Zagreba. Najveće gradsko poduzeće od Grada je dobilo 628 milijuna kuna, tridesetak milijuna više nego godinu prije.

Rast cijene karte za gradsku vožnju ipak je dao rezultata. Prihodi Zagrebačkog holdinga od prijevoza putnika, koje najvećim dijelom predstavljaju ZET-ovi poslovni prihodi, lani su skočili za gotovo 40 posto, s 319 na 444 milijuna kuna.

ZET-u ne bi bilo dovoljno ni da karta stoji 20 kuna

No, ako je suditi po tim brojkama, ZET-u uz trenutnu razinu subvencija koje dobiva od Grada, za pozitivno poslovanje ne bi bilo dovoljno ni da pojedinačna karta u gradskom prijevozu stoji 20 kuna umjesto sadašnjih 12. Čak i uprava Holdinga komentira da “razina cijena voznih karata, kao i model subvencije javnog prijevoza iz gradskog proračuna nisu dostatni za pokriće rashoda”.

Dijelom zbog loših rezultata ZET-a, a uprava Holdinga kaže da “značajne gubitke ostvaruje i podružnica Zagrebački velesajam i Upravljanje sportskim objektima”, cijeli Holding je prošlu godinu završio u gubitku od 359 milijuna kuna, za četvrtinu bolje od 2011. godine, kad je minus premašivao 485 milijuna kuna. U Holdingu objašnjavaju da je manji gubitak najvećim dijelom posljedica više cijene gradskog prijevoza te više cijene opskrbe vodom.

Poslovanje zagrebačkog komunalnog holdinga znatno opterećuju dugovi dijelom nastali i zbog obnove voznog parka ZET-a.

11.700 zaposlenih, a primanja veća od 7,6 tisuća kuna

Financijski izvještaji otkrivaju da je neto dug Holdinga krajem prošle godine iznosio čak 5,19 milijardi kuna i bio je za samo petnaestak milijuna kuna niži nego godinu dana prije. Iz izvještaja se može iščitati i da je oko 11.700 zaposlenih u Holdingu lani imalo prosječnu neto plaću od oko 6.600 kuna.

Pribroje li se tome i razne naknade koje idu uz neto iznos, djelatnici Holdinga u prosjeku kući nose 7.675 kuna.

Povratak na Net.hr