I TO USPRKOS LOŠEM TEČAJU: / Naš prehrambeni div raste, osobito u inozemstvu

Image
Foto: PIXSELL, Žarko Bašić

Samo u prvih šest mjeseci ove godine, prihodi Podravke od prodaje narasli su za 26 posto, njihove marke proizvoda ostvarile su 24 posto rasta, a neto dobit porasla je za gotovo šest posto.

22.7.2016.
18:03
PIXSELL, Žarko Bašić
VOYO logo

Glavno obilježje rezultata poslovanja Grupe Podravka u prvome polugodištu 2016. , koje je je nastavak pozitivnih trendova poslovanja na svim razinama.Akvizicijom Grupe Žito započela je 1. listopada prošle godine i konsolidacija poslovanja te Grupe u Grupu Podravka što se pozitivno odražava na rezultate.

„Uz pozitivan utjecaj konsolidacije Grupe Žito u našu kompaniju, svakako valja naglasiti kako smo i uz vrlo negativan utjecaj tečajnih razlika za prvih šest mjeseci tekuće godine koji nam nije išao u prilog, ostvarili pozitivne pomake i na razini prihoda i na razini neto dobiti Grupe Podravka. U vremenu koje je pred nama slijedi daljnje snaženje kompanije te fokus na dva glavna strateška cilja, a to su konsolidacija i jačanje naše pozicije u Adria regiji te nastavka već započete internacionalizacije izvan Adria regije", istaknuo je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić prilikom objave rezultata poslovanja za prvo polugodište. Na razini neto dobiti Grupa Podravka je za prvo polugodište ove godine zabilježila rast od 5,8 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije i ostvarila 97,3 milijuna kuna neto dobiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rast usprkos tečaju

Prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvoj polovici 2016. godine ostvarili su značajan rast od 26,2 posto i iznosili su 1.988,5 milijuna kuna. Strateško poslovno područje Prehrana ostvarilo je prihode od prodaje u iznosu od milijardu i 609,5 milijuna kuna što predstavlja rast od 34,3 posto, a rast se velikim dijelom pripisuje konsolidaciji Grupe Žito. Prihodi od prodaje vlastitih marki proizvoda unutar Strateškog poslovnog područja Prehrana porasli su za 29,5 posto.

Prihodi od prodaje drugog Strateškog poslovnog područja Farmaceutika iznosili su 379,1 milijun kuna te su u odnosu na godinu ranije, usprkos negativnom utjecaju tečajnih razlika, porasli za 0,4 posto. Bez utjecaja tečajnih razlika, segment farmaceutike bi ostvario rast prihoda od 4,7 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Vlastite marke proizvoda u okviru ovog strateškog poslovnog područja ostvarile su rast prihoda od 4,8 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Cvate" u inozemstvu

Kada je pak riječ o tržištima Grupe Podravka, vrijedi spomenuti kako su sve četiri regije ostvarile porast prihoda od prodaje u odnosu na prvu polovicu 2015. godine. Najveći rast prihoda zabilježila je Regija Rusija, ZND i Baltik i to 68,2 posto pri čemu se podjednaki doprinos pripisuje i Prehrani i Farmaceutici.

Treba spomenuti kako je značajan negativan utjecaj na prihode od prodaje Grupe Podravka imao utjecaj valutnih tečajeva i to u iznosu od 42,6 milijuna kuna. Najveći negativan utjecaj bilježe ruska rublja (-25,6 milijuna kuna) te euro (-5,9 milijuna kuna).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo