Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

BIRA SE JEFTINIJE

GRAĐANI MASOVNO MIJENJAJU BANKE: Za svakog klijenta bije se bitka, a stampedo prelazaka tek slijedi

Nakon što su banke postale dužne izvješćivati građane o naplati naknada, a HNB otvorio uvida u konkurentske visine naknada na jednom mjestu, prelasci klijenata iz jedne banke u drugu su se pojačali. No, pravi stambedo će tek uslijediti

Nezadovoljni bankom u kojoj imaju otvorene račune, hrvatski građani sve češće miijenjaju banke. Tako ih je prošle godine svakog mjeseca banku promijenilo prosječno 182. Ove, pak, godine mjesečni je prosjek 396. Podaci su to Hrvatske narodne banke koji otkrivaju i kako je lani banke zamijenilo 2179 građana, dok ih je ove godine to učinilo već 791.

Mogućnost brzog prelaska iz jedne banke u drugu građanima je omogućen nakon 2017. kada je implementirana EU direktiva o usporedivosti naknada. Otada oni koji su nezadovoljni svojom bankom u drugu prebace račun, daju punomoć, a ta banka onda odradi sav posao oko cjelovitog ili djelomičnog prebacivanja. Sve to odvija se u samo 12 radnih dana. Račun u drugu banku klijenti mogu prenijeti i ako imaju minus ili dug po karticama, ali dugove i minuse ne mogu prenijeti na novi račun. U tom se slučaju poštuju drugačija pravila, odnosno opcije koje klijenti mogu koristiti kako bi otvorili novi račun, ali i podmirili dugovanje.

Znatan porast prebacivanja računa

“Evidentan je znatan porast prebacivanja računa u prva dva mjeseca tekuće godine, a jedan od mogućih razloga je i to što je od 1. studenog 2018. počela s radom web-stranica HNB-a s usporedbom naknada za najreprezentativnije usluge povezane s računom za plaćanje koja je dostupna na poveznici:https://www.hnb.hr/temeljne-funkcije/platni-promet/usporedba-naknada”, pojasnili su za Slobodnu Dalmaciju u HNB-u u kojem također navode kako su i banke od studenog obvezne klijentima davati dokument o naknadama pa potrošač može usporediti banke i lakše odlučiti o računu koji najbolje odgovara njegovim potrebama, smatraju u središnjoj banci.

3,37 milijardi kuna naknada i provizija

U slučaju da su u HNB-u u pravu, pravi tsunami prebacivanja računa u Hrvatskoj tek će se dogoditi kada klijenti banaka počnu dobivati prava izvješća u svim naknadama i provizijama koje su im obračunale i naplatile njihove banke.

Banke su preklani naplatile 3,37 milijardi kuna neto naknada i provizija, a u prvoj polovici prošle godine 1,67 milijardi kuna.

U zemlji je krajem prošle godine bilo 6,5 milijuna transakcijskih računa.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr