Švicarska tvrtka tvrdi da je izumila čokoladu koja se ne topi na +38. To bi moglo biti presudno za industriju

Prodaja na Zapadu pada a širenje na Bliski istok i Afriku otežava klima

FOTO: Shutterstock / Preto Perola

Veliki proizvođač čokolade i kakaa, švicarska tvrtka Barry Callebaut, tvrdi da je izmislila čokoladu koja moće izdržati ekstremne vrućine, do 38 stupnjeva Celzija. Vijest se proširila kao požar po industriji čokolade. Velika topivost čokolade najveća je prepreka globalnom širenju velikih proizvođača. Glavna tržišta za čokoladu, zapadne razvijene ekonomije Sjeverne Amerike i Europe zasićena su, a širenje u jugoistočnu Aziju, Afriku i na Bliski Istok gdje je najveća mogućnost rasta, ograničava klima.

Na tim tržištima nema dovoljno klimatiziranih trgovina, slatkiši se tradicionalno prodaju na otvorenom i moraju biti otporni na velike vrućine, a čokolada je toliko topiva da je i transport rizičan i vrlo skup.

Ubrzana potraga za netopivom čokoladom

Ako je kompanija Barry Callebaut zaista izumila čokoladu koja može izdržati 38 stupnjeva, 4 stupnja više od postojećih varijanti, ekspanzija bi mogla početi. “Ovo bi moglo iz temelja promijeniti pravila igre”, izjavio je za Financial Times direktor tvrtke Antoine de Saint-Affrique, “Uklonili bismo niz prepreka i povećali doseg”.

Američki proizvođač Hershey još je početkom 90tih američkim vojnicima u Zaljevskom ratu slao “tropske čokolade” otporne na visoke temperature, ove godine zapadni su proizvođači poprilično pojačali istraživanja na tom području.

Nestlé i Hershey tvrde da imaju tehnologiju

Najveći proizvođač hrane i pića na svijetu švicarski Nestlé, tvrdi da već ima tehnologiju za proizvodnju čokolade otporne na visoke temperature i da će prve takve proizvode na tržište pustiti u roku od tri godine. Hershey tvrdid a je uspješno testirao novu generaciju takvih čokolada s poboljšanim okusom i da će ih pustiti na odabrana tržišta iduće godine.

Barry Callebaut, koji svoje proizvode od čokolade prodaju isključivo prehrambenoj industriji i restoranima, nije otkrio tko su mu potencijalni klijenti za novi izum. Kažu da su čokoladu razvijali i testirali u izuzetno vrućem i vlažnom okolišu Singapura a dio istraživanja odrađen je u Belgiji.