DRŽAVA KAO BREND: / Najviše vrijede SAD, zatim Kina i Njemačka, a Hrvatska drži sredinu

Image
Foto: AFP
14.10.2015.
12:48
AFP
VOYO logo

U konačni izračun vrijednosti brenda bili su, među ostalim pokazateljima, uračunati nacionalni BDP, poslovna klima i privlačenje investicija.

'Made in USA' je najskuplji

SAD uvjerljivo prednjače na listi. Vrijednost SAD kao brenda trostruko je veća od drugoplasirane Kine. Autori ovog istraživanja uzeli su pritom u obzir, osim veličine američkog gospodarstva i tamošnjeg tržišta, te prisustva mnogih kompanija koje su same po sebi iznimno vrijedni brendovi, i činjenicu da su tamošnji kupci spremni preplatiti robu s natpisom "Made in USA".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugo mjesto drži Kina s vrijednošću svog brenda od 6,31 biliijun dolara. Među pet najvrjednijih država-brendova još su Njemačka (4,17 bilijuna dolara), Velika Britanija (3,01 bilijun dolara) te Japan (2,54 bilijuna).

Image
ZAHVALJUJUĆI KVALITETNOM OBRAZOVANJU: /

Ova zemlja ima najpametniju djecu na svijetu

Image
ZAHVALJUJUĆI KVALITETNOM OBRAZOVANJU: /

Ova zemlja ima najpametniju djecu na svijetu

Hrvatska na 76. mjestu

Hrvatska se na ovoj listi nalazi na 76. mjestu s nacionalnim brendom procijenjenim na 32 milijarde dolara. Sjeverni susjedi su isprd Hrvatske - Mađarska na 53. mjestu (94 milijarde dolara) a Slovenija na 62. mjestu (53 milijarde), dok je istočna susjeda Srbija dva mjesta ispod Hrvatske s nacionalnim brendom vrijednim 31 milijardu dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveći rast na listi Brand Finance među prvih deset ove je godine ostvarila Indija, na sedmom mjestu, čija je vrijednost brenda veća za 32 posto u odnosu na prošlu godinu. Kanadi i Australiji vrijendost se smnajila, no ipak su zadržale mjesta u "top 10" država-brendova.

Najviše pale Rusija i Ukrajina

Vrijednost brenda Rusije pala je čak za 31 posto i procijenjena je na 810 milijardi dolara, pa je najveća zemlja svijeta sada na 18. mjestu ove liste, dok je lani bila na 12. mjestu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najviše je šala vrijednost ukrajinskog brenda - čak za 45 posto, srozavši Ukrajinu na 68. mjesto.

Iran i afrički lavovi

Inače, lider ovogodišnjeg rasta je Iran, čija je vrijednost brenda skočila čak 59 posto (na 159 milijardi dolara) i to zahvaljujući uspješno okončanim pregovorima o tamošnjem nuklearnom programu i uz to vezanom ukidanju sankcija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oism Irana, najbolju dinamiku ratsa imaju i četiri afričke zemlje - Kamerun, Tanzanija, Kenija i Zambija, piše Newsweek.rs.

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo