Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Čuvajte se lažnih popusta: To što rade neke trgovine krajnje je sramotno

Počela je sezona popusta, na radost svih šopingholičara, ali i onih razumnih kupaca koji preferiraju kupnju po realnim cijenama. Trgovci, s druge strane, pod egidom ‘sniženja’ mame kupce koristeći se različitim trikovima i zamkama.

Jedno takvo dovođenje kupaca u zabludu Slobodna Dalmacija zabilježila je u poznatoj splitskoj trgovini obuće s čijeg izloga ”vrišti” natpis ”Totalno”.

Velikim slovima, nadalje, piše kako dodatno, i bez iznimke, ova trgovina nudi 20 posto na sve gležnjače i čizme. Jedino što kupac može pomisliti jest da je na, već sniženu robu, trgovac ”udario” dodatni popust i nema druge nego ući u trgovinu i počastiti se. No, kad uđete unutra, čeka vas razočaranje, jer u ovoj trgovini se rukovode potpuno drukčijom logikom.

”Bila nam je inspekcija nekidan, pa smo i njima to morali objašnjavati. Tih 20 posto odnosi se, dakle, na artikle koji nisu obuhvaćeni prvim sniženjem, a sada su svi, bez iznimke, na popustu”, rekla je jedna od djelatnica koja se, po svemu sudeći, navikla ovo ponavljati i kupcima.

Ne poštuju se jasna pravila

U splitskom Savjetovalištu za zaštitu potrošača drže kako se u ovom slučaju nisu ispoštovali propisi o jasnom, vidljivom i nedvosmislenom oglašavanju proizvoda.

”Kad su sniženja u pitanju, potrošači nam se žale kako im se čini da su cijene robe na akciji istovjetne onima u redovnoj prodaji.

Dobivamo i pritužbe o tome kako trgovci oglase sniženje od 20 do 50 posto, a samo dva artikla u dućanu nude po upola manjoj cijeni. Novi Zakon o zaštiti potrošača tu tematiku jasno regulira, odnosno definira da barem jedna petina asortimana u nekoj trgovini mora biti snižena s najvećim postotkom”, objašnjava Vlado Biljarski, voditelj splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača.

Stara i nova cijena

Pojedinim trgovcima, osim toga, navodne akcije traju i po pola godine, što se više ne bi smjelo događati. Zakon propisuje da akcijska prodaja smije trajati najviše 30 dana, s jasno naznačenim datumom početka i završetka. Uz to, proizvodi na akciji trebaju na sebi imati staru i novu cijenu, umjesto da se o njoj kupac informira na blagajni, što je počesto slučaj.

Povratak na Net.hr