Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Želite gledati Lea Messija u Maksimiru? Mi smo spremni

‘Da, doista je moguće da se u Zagrebu održi utakmica Argentina-Hrvatska, i to pred sam termin ulaska vaše zemlje u Europsku uniju”, kaže nam američki konzultant Tom Novak. Osim tog spektakla, Novak vidi velike potencijale u domaćem gospodarstvu čije bi iskorištavaje Hrvatsku puno bolje pozicioniralo u poslovnom svijetu.

Tom Novak i Jimi Pierre-Antoine američki su konzultanti koji posljednjih godinu i pol žive na relaciji New York – Los Angeles – Buenos Aires – Zagreb. U ovim se gradovima, naime, nalaze uredi njihove konzultantske tvrtke X Sports Worldwide, a njihovi kontakti nakon 15 godina djelovanja u Južnoj Americi stavili su ih, među ostalim, i u povlaštenu poziciju da su jedna od nekolicine tvrtki na svijetu koje imaju ekskluzivno pravo dogovarati prijateljske utakmice prve liste nogometnih reprezentacija Argentine i Čilea. Kada se proširio glas da su u HNS-u, Gradu Zagrebu i Ministarstvu sporta otpočeli razgovori o tome da Leo Messi, najskuplji igrač svih vremena i čovjek kojega sa tek 25 godina starosti vrhunski stručnjaci uspoređuju s neponovljivim Peleom, 2013. zajedno sa ostalim Gauchosima zaigra u Maksimiru, provjerili smo s Tomom Novakom o čemu je riječ.

Obzirom da je riječ o utakmici koju javnost zasigurno želi vidjeti, te događanju koje sponzori bez sumnje žele popratiti, čini mi se da jedina ograničenja koja mogu postojati jesu ona koja sami stavimo pred sebe. S naše strane mogu reći da smo u potpunosti spremni, i mislim da bi bila velika šteta da propustimo ovu veliku prilikuJeste li doista u pregovorima s hrvatskom stranom o dovođenju Gauchosa i Lea Messija u Zagreb?

Da, ta je ponuda doista na stolu kao dio šireg ‘paketa’ koji uključuje i bratimljenje Buenos Airesa, grada od 14 milijuna ljudi s više od 400.000 stanovnika hrvatskih korijena, s Gradom Zagrebom. Taj je proces, inače, već započeo, i očekujemo da će najkasnije do početka veljače 2013. na stol gradonačelnika Buenos Airesa, gospodina Mauricia Macrija, biti iz gradskog parlamenta i vlade na potpis dostavljen dokument koji omogućava da se legislativna i ina procedura provede i sa hrvatske strane, te da dva gradonačelnika – gospodin Milan Bandić i gospodin Macri – zaključe taj iznimno važan sporazum u ime dva glavna grada, što će, naravno, bitno utjecati i na daljnje produbljivanje dobrih odnosa dvaju država. Vjerujem da ćemo taj događaj popratiti i svojevrsnim Argentinskim tjednom u Hrvatskoj, te, među ostalim, zaplesati tango uz vrhunske argentinske profesionalce na zagrebačkim trgovima.

To je ujedno i svojevrsna odskočna daska za snažniju kulturnu i trgovinsku razmjenu između Hrvatske i Argentine, koja bi, prema našim informacijama, do kraja 2015. mogla rezultirati i otvaranjem argentinske ambasade u Hrvatskoj. Nije, naime, nikakva tajna kako Hrvatska ima sjajnu geostratešku poziciju koja u trenutku ulaska u EU za mnoge zemlje Latinske Amerike, pa tako i Argentinu, nudi brz i lak pristup cijelom europskom tržištu, pa i šire, za njihove robe i usluge. Kao što znate, najbliža argentinska ambasada, koja ‘pokriva’ širi prostor regije, trenutno se nalazi u Budimpešti, što je ujedno i razlog zbog kojeg je naša tvrtka, koja ima 15-godišnju povijest suradnje s institucijama i gospodarstvenim i inim strukturama u Buenos Airesu preko naše tamošnje podružnice, zamoljena da započne inicijalne razgovore o ovim pitanjima. Naime, naš ured u Zagrebu postoji sada već dvije godine, pa smo bili i donekle logičan izbor. Bitno je pritom znati i kako Buenos Aires u Argentini ima donekle status ‘države unutar države’ – naime, ima vlastitu vladu i ministarstva, od središnje države neovisnu policiju i sve druge gradske organizacije, pa se i gradonačelnika službeno titulira s ‘predsjednik Vlade’ federalne jedinice Buenos Aires. Ujedno predstavlja i sve ono najbolje što u gospodarskom smislu nudi Argentina, ali i Latinska Amerika, jer su u njemu sjedišta praktički svih značajnih argentinskih kompanija, ali i značajna predstavništva praktički svih najbitnijih kompanija iz drugih zemalja Latinske Amerike.

S druge strane, jasno je da kao tvrtka iz SAD-a zastupamo i određene gospodarske i ine interese koji dolaze iz sjeverne Amerike, no to je, vjerujem, preširoka tema za ovu priliku.

Da se vratim na vaše pitanje – da, doista je moguće da se u Zagrebu održi utakmica Argentina-Hrvatska, i to pred sam termin ulaska vaše zemlje u Europsku uniju, kao svojevrstan početak velike svečanosti i slavlja koje se, siguran sam, već užurbano priprema. Obzirom pak da je po konzervativnim procjenama riječ o sportskom događaju koji bi za televizijske ekrane diljem globusa ‘zalijepio’ oči preko 4 milijarde gledatelja, mislim da ne treba naročito objašnjavati koliki je marketinški potencijal održavanja ove utakmice. Svjestan sam koju sam brojku upravo izgovorio i kako to nekome može zazvučati, no moramo razumjeti koji marketinški potencijal igrač kao Leo Messi ima u današnjem svijetu – teško da ga u ovome trenutku bilo tko može nadmašiti u tom smislu.

Imali smo slično iskustvo kada su Vatreni osvojili treće mjesto na Svjetskom prvenstvu u Francuskoj – čitav svijet je odjednom pričao o Hrvatskoj…
Da, izvjesno je da je to iskustvo i sjećanje na globalni odjek tog velikog sportskog uspjeha rezultiralo vrlo jasnom spoznajom do koje mjere vrhunski sport, a posebice nogomet, može pridonijeti prepoznatljivosti i ‘snazi brenda’ države. Naime, prema razgovorima koje smo imali u hrvatskoj Vladi, a posebice u Ministarstvu turizma i Ministarstvu sporta, i naravno Gradu Zagrebu, čini nam se da svi dijele naše mišljenje kao je riječ o sjajnoj prilici da se, među ostalim, Hrvatska i Zagreb snažno pozicioniraju na globalnoj mapi prepoznatljivih turističkih destinacija, i to upravo u trenutku kada će oči cijelog svijeta i tako već gledati prema Hrvatskoj zbog ulaska u EU.

Ova je ponuda na stolu kao dio šireg ‘paketa’ koji uključuje i bratimljenje Buenos Airesa, grada od 14 milijuna ljudi sa više od 400.000 stanovnika hrvatskih korijena, sa Gradom Zagrebom. Taj je proces, inače, već započeoS druge pak strane, sudeći po iznimno slabom odazivu navijača na hrvatske stadione u posljednje vrijeme – ako se ne varam, podaci govore o najnižoj razini posjećenosti u posljednjih 20 godina – sretni smo da smo kao tvrtka u mogućnosti ponuditi da se ovakav događaj organizira. Sigurni smo, naime, da bi reprezentacija Argentine i Leo Messi u Hrvatskoj uvelike pomogla vraćanju publike na stadione u ovom, kako mi se čini, iznimno teškom trenutku za hrvatski nogomet u cjelini.

Što bi još moglo stati na put organiziranju ovog događaja?
Obzirom da je riječ o utakmici koju javnost zasigurno želi vidjeti, te događanju koje sponzori bez sumnje žele popratiti, čini mi se da jedina ograničenja koja mogu postojati jesu ona koja sami stavimo pred sebe. Sa naše strane mogu reći da smo u potpunosti spremni, i mislim da bi bila velika šteta da propustimo ovu veliku priliku – mada je, naravno, riječ o vrlo zahtjevnom događaju u smislu organizacije, koji zahtijeva vrhunski profesionalizam od svih uključenih strana.

Argentinska reprezentacija je ‘vruća roba’ na tržištu – koliko vremena zapravo imamo za odluku, prije nego termine zauzme netko drugi?
U ovom trenutku još uvijek ‘čuvamo’ dva datuma za ovu mogućnost jer su razgovori došli u ozbiljnu fazu, no točno je i kako ponude i za te trenutačno slobodne termine pristižu sa raznih strana svijeta – no isto tako, nemojmo zaboraviti kako Gauchosi neće doputovati na prijateljsku utakmicu protiv bilo koje nacionalne reprezentacije; prilično su izbirljivi u tom pogledu, što dosta govori i o ugledu koji Vatreni imaju u nogometnom svijetu. Ipak, kao konkretan odgovor na vaše pitanje, rekao bih kako je realno reći da konkretan potez, odnosno rezervacija termina i preuzimanje konkretnih ugovornih obveza, mora biti povučen u sljedećih manje od mjesec dana.

Kako bi taj događaj, kao i bratimljenje Zagreba i Buenos Airesa, po vašoj procjeni odjeknuo u hrvatskoj zajednici u Argentini ?
Obzirom da je Buenos Aires mjesto koje okuplja najveću hrvatsku iseljeničku zajednicu na svijetu, i to iznimno snažno povezanu i sa brojnim utjecajnim i gospodarski iznimno uspješnim pojedincima, siguran sam da bi odjek bio vrlo snažan i više nego pozitivan. Ako uzmemo u obzir te potencijale, čini mi se da je Argentina na neki način ‘zaboravljeno blago’ koje Hrvatska ima na raspolaganju. Puno je, naime, bogatih i utjecajnih pojedinaca koji bi rado iskoristili priliku za kvalitetne investicije u hrvatsko gospodarstvo, i to ne samo unutar hrvatske zajednice, već unutar čitave poslovne zajednice u Argentini, pa i diljem Latinske Amerike. Mnogo je prilika za investiranje u, primjerice, hrvatskom sektoru turizma ili pak energetike, što je među ostalim i područje djelatnosti naše tvrtke.

S druge pak strane, spomenimo samo najočiglednije mogućnosti s druge strane; primjerice, transfer genetskog potencijala i know-howa u govedarstvu, području u kojem je Argentina vodeća u svijetu, a koje u Hrvatskoj također posljednjih godina doživljava iznimno teške trenutke. Naravno, i hrvatski bi izvoz u brojnim sektorima i te kako mogao profitirati od ovih događaja. U širem pak kontekstu rečeno – signal koji bi iz Buenos Airesa bio poslan u čitavu Latinsku Ameriku na ovaj način, teško da bi se mogao za novac dobiti kroz kampanju koju bi za promociju i brendiranje Hrvatske mogla provesti bilo koja marketinška ili PR agencija na svijetu.

Prije dva dana HNS je slavio 100 godina postojanja, i visoki nogometni dužnosnici skupili su se na svečanosti u HNK. No slavlje je na neki način bilo obilježeno teškim riječima Michela Platinija, koji je ukazao na huliganizam, pa čak i na moguću neregularnost prvenstva Hrvatske. Također, novinari su primjetili kako Šuker nije sa pozornice pozdravio gradonačelnika Bandića… imate li neki komentar na te događaje?
Nije naše mjesto i nije na nama da na bilo koji način komentiramo ovo što ste spomenuli. No, bilo je vrlo korisno čuti kako je predsjednik Josipović naglasio kako se sa gosp. Šukerom i Blatterom složio oko zaključka da je nogomet višedimenzionalna aktivnost, te kako je zapravo puno više od samo sporta, te da šalje vrlo važne poruke u društvo u cjelini. Također, i bivši predsjednik HNS-a Mladen Vedriš podsjetio je na činjenicu kako je svojevremeno utakmica između Hrvatske i SAD-a – koju je, prema njegovim riječima, tada inicirala američka strana – zapravo organizirana kao znak da je State Department odlučio stati na stranu hrvatske samostalnosti. Imajući to u vidu, bilo nam je drago čuti da bi na osobnoj razini gosp. Šuker želio da Argentina zaigra protiv Vatrenih u Hrvatskoj.

To je upravo i naše stanovište – i mi želimo da se ta utakmica dogodi, i uvjereni smo da će daljnji razgovori pokazati kako je sve prepreke moguće ukloniti, te da će Gauchosi i Messi doći u Hrvatsku. Naime, imajući u vidu marketinški potencijal ovog događaja, novac zasigurno ne bi trebao biti prepreka – dapače, svi bi profitirali, uključujući i HNS, koji ga potom sigurno može korisno uložiti u projekte usmjerene na boljitak hrvatskog nogometa. A zasigurno ne treba dodatno pojašnjavati koliko bi ovaj događaj pridonio brendu Hrvatske kao destinacije diljem globusa.

Zbog čega ste upravo Zagreb odabrali za otvaranje podružnice tvrtke u regiji?
Ovo je pitanje koje mi (na žalost, sa dosta rezignacije u glasu) neprestano postavljaju u Hrvatskoj, a mogu nadodati kako su nam slično pitanje postavljali i kada smo se u jeku najgore krize u povijesti Argentine odlučili za otvaranje ureda u Buenos Airesu. Najjednostavniji i nepotpun odgovor bila bi poznata kineska maksima: ‘Kriza i prilika pišu se istim simbolom’, a onaj potpuniji i istinitiji bi bila činjenica da je Hrvatska pred povijesnom prekretnicom zbog ulaska u EU. Smatramo da je vaš potencijal da postanete lider i primjer zemljama u regiji iznimno velik, i želimo biti dio te velike pozitivne transformacije koja će se na ovom prostoru odvijati u godinama pred nama. Potpuno se slažem sa ovih dana često ponavljanim riječima generala Ante Gotovine, koje je naglasio u nekoliko navrata: Hrvatska ima sve što je potrebno za uspjeh – ostavimo prošlost iza nas i okrenimo se budućnosti!

Postoji li neki primjer koji biste mogli navesti kao potencijal koji prepoznajete?
Mislim da smo u protekle dvije godine stvorili dosta jasnu sliku o Hrvatskoj i smatram da ovdje ima puno potencijalno uspješnih gospodarskih priča. No, ako moram izdvojiti neka imena, tada bih istakao tvrtku DOK- ING i gosp. Vjekoslava Majetića, mladog genijalca Matu Rimca, te tvrtku Đuro Đaković. U prva dva slučaja, riječ je o iznimnim pojedincima. Primjerice, kada saslušate priču na koji je način i u kojim uvjetima i okruženju Slavko Majetić stvorio tvrtku koja danas drži gotovo globalni monopol na proizvodnju robotskih strojeva za rudnike, razminiravanje i ostalo, te vidite nove proizvode koje izbacuje na tržište i izume i ideje na kojima tek radi – sve vam je jasno u smislu potencijala za daljnji rast na globalnom tržištu, pogotovo kada sjednete u njegov električni automobil i sjetite se Kalifornije i 90 milijardi dolara ‘teškog’ američkog državnog eko-fonda koji željno očekuje susret sa ovakvim poduzetnicima i njihovim proizvodima.

Majetić je na neki način i slika kako Mate Rimac – čovjek koji je sa 24 godine stvorio sportski električni automobil sa 5 svjetskih i Guinnesovim rekordom – može biti pozicioniran sa svojim izumima i tehnologijom u svega par godina ubrzanih promjena koje se iniciraju u današnjem globalnom društvu. Uspjeh pak ekipe iz Đure Đakovića u vojnoj tehnologiji i izvozni potencijal tog i drugih proizvoda, vjerujem, ne treba posebno objašnjavati, no svakako vrijedi zapaziti koliki se potencijal krije na tom mjestu… ali, ponavljam, i u brojnim drugim tvrtkama diljem Hrvatske.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr