Rijeka kao središte umjetnosti novih medija

Muzej moderne i suvremene umjetnosti predstavlja jednu od najvažnijih regionalnih umjetničkih manifestacija pod nazivom Biennale Kvadrilaterale.

8.12.2009.
11:33
VOYO logo

Biennale je započelo svoju povijest 2005. godine kulturnom razmjenom četiriju susjednih zemalja, članica inicijative Kvadrilaterale – Hrvatske, Slovenije, Mađarske i Italije, s naglaskom na predstavljanje suvremene umjetničke prakse, njezinih recentnih kretanja, uzbudljivih izričaja, novih oblika i medija.

Za razliku od svojih tematskih prethodnika Relativizma (2005.) i Heroja kulture (2007.), ovogodišnji Biennale Kvadrilaterale prvi se put bavi umjetnošću novih medija – onom koja kao svoj medij koristi digitalne tehnologije koje su dubinski oblikovale suvremeno društvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Biennale Kvadrilaterale ispitat će različite uglove i sjecišta koja proizlaze iz poveznih značajki novih medija u odnosu spram specifičnoga političkog, ekonomskog i kulturnog konteksta zemalja sudionica.

Kustoski tim – Christiane Paul (SAD), Nina Czegledy (HU), Peter Tomaž Dobrila (SL), Darko Fritz (HR) i Elena Giulia Rossi (IT), premijerno će predstaviti 16 radova medijske i digitalne umjetnosti, po estetskim i tehnološkim konstelacijama zasigurno među najinovativnijim umjetničkim područjima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postavom u MMSU-u i na nekoliko drugih mjesta u Rijeci, izložba će biti integrirana u urbani prostor Rijeke, čime će grad za vrijeme trajanja Biennala doista postati regionalno središte umjetnosti novih medija.

Izložba daje uvid u značajke medijske umjetnosti kao što su njezina povezivost, interaktivnost, umreženost i prilagodljivost u odnosu na čovjeka te time reflektira aktualni trenutak informacijskog društva, dok sama manifestacija nadilazi predviđene nacionalne granice i poprima puno širi regionalni učinak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz to, Biennale kao umjetničku direktoricu ugošćuje Christiane Paul iz SAD-a, a u OFF programu četvero umjetnika iz zemalja ne-članica Kvadrilaterale, pa i time opravdano dobiva karakter multilateralnog događanja koje iz polazišnoga zemljopisnog formata prelazi u otvorenu matricu povezanosti i perspektiva što oblikuju okvir suvremene medijske kulture.

Hrvatska selekcija

Site specific instalacijom Globalna slika / Senzor ljudskog stanja, umjetnik Dalibor Martinis osvijetlit će globus na zgradi Transadrije u riječkoj luci, oslanjajući se na dnevna izvješća o globalnom gospodarstvu, burzama, katastrofama, zdravlju, međunarodnim odnosima i sukobima, građanskim slobodama, zaštiti okoliša i medijima, koja pružaju podatke za mjerenje trenutačnog stanja čovječanstva te pomoću softvera mijenjaju boje globusa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Talijanska selekcija

U radu Sintetički performansi, duo Eva & Franco Mattes aka 0100101110101101.org izvodi virtualne performanse ikona suvremene umjetnosti u kontekstu Drugoga života, dok Elastic Group of Artists Research u videu Remix grada predstavlja metaforu suvremene urbane metropole – informatičku matricu prožetu ekonomskim pokazateljima, tehnološkim procesima, statističkim podacima te općenitim slikovnim i jezičnim sustavom informacija.

Umjetnik Lorenzo Pizzanelli u radu Marinetti alla Quarta oživljava uz pomoć umjetne inteligencije duh F. T. Marinettija, utemeljitelja futurizma, a Carlo Zanni manipulira s realnošću prostora i vremena, stvarajući hibridni filmski žanr između dokumentarca i fikcije, mrežne umjetnosti i kinematografije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mađarska selekcija

Marton Andras Juhasz u radu iGarden ispituje granice između znanosti i umjetnosti, pokušavajući rasvijetliti nevidljive i kvantitativno nezahvatljive odnose između ljudi, tehnologije i prirode. Julia Vecsei u kompozitnom interaktivnom videu Rendez-vous à seconde istražuje urbanu i vlastitu svakodnevicu iste lokacije u različitim vremenskim intervalima.

Janos Sugar u videoinstalaciji Mute ironično preobražava snimke aktualnih predizbornih debata iz različitih zemalja u raspravu o odnosima moći unutar sustava suvremene umjetnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Školovanjem arhitekt, Adam Somlai-Fischer izradio je, zajedno sa suradnicima, novu vrstu kamere, Wifi kameru, kojom vizualizira dinamičan – oku nevidljiv, a zapravo svakodnevan – elektromagnetski prostor uspostavljen bežičnim vezama.

Slovenska selekcija

Art duo Luiza Margan & Miha Presker instalacijom Formication prikazuje žive organizme, kolonije mrava čiji se život odvija na autorskim crtežima, formirajući na taj način novu i dinamičnu topologiju crteža. Presijecanjem prirode i tehnologije, znanosti i umjetnosti, bavi se i Uršula Berlot.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U videoradu Pulsation pokušava zahvatiti spoznajni aparat i kreativne procese preko dijagnostičke metode rendgena, utjelovljene u pokretnim slikama autoričina mozga.

Umjetnički tandem son:DA u radu Panorama pokazuje kako se sve više identificiramo s tehnologijom te kako gubimo centralnu poziciju u odnosu na svijet strojeva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marko Košnik interaktivnom instalacijom Ditopia Signpost pruža mogućnost gledatelju da se upozna s muzejskom institucijom (lokacijom, prostorima, ljudima…) te istražuje pitanja javnih i manje javnih prostora, percepciju prostora iz različitih uglova i tehnoloških pozicija (mrežnih veza, nadzornih kamera, sustava navigacija…).

Ovaj zanimljivi umjetnički doživljaj možete osjetiti od 8. prosinca do 13. siječnja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Samit
fnc 15
Gajin svet
Cijena strasti
Hell's kitchen
default_cta
Azbuka našeg života
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Alvin i vjeverice
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Volio bih da sam ovdje
Brak na prvu
Playmobil
default_cta
Sumrak saga: Mladi mjesec
VOYO logo