Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Kolaps RIM-a? Prodaja BlackBerryja pala 43 posto!

Kanadski tehnološki gigant tvrtka Research In Motion, proizvođač BlackBerry mobitela ovaj tjedan doživio je gubitak koji bi ga lako mogao u potpunosti istisnuti s tržišta smartphonea.

Kompanija je objavila da je prodaja u prethodnom tromjesečju pala za nevjerojatnih 43 posto – gubitak po dionici je 28 centi.

Koliko je to loše? Analitičari koji su već bili pripremljeni na loše prognoze koje je u prilično apstraknoj formi izrekao izvršni direktor RIM-a Thorston Heins, predvidili su bili loš ishod, međutim samo nekolicina ih je predviđala gubitak veći od 14 centi po dionici. Prosjek očekivanja je bio gubitak od 3 centa po dionici. (U srijedu popodne prije nego je objavljeno financijsko izvješće, kompanija je zaustavila trgovanje dionicama, a dionica je skliznula 18% u vanburzovnom trgovanju)

Udio RIM-a na globalnom tržištu smartphonea pao je u prvom tromjesečju za polovicu, prema izvještajima analitičara. Da bi se vratiti u igru, kompanija kaže da mora uštedjeti milijarde dolara ukidajući radna mjesta za oko 5.000 zaposlenika.

I to nije sve. Odnosno, može i gore od ovoga. Naime, Heins je otkrio da RIM-ov “adut” u rukavu – nova linija BlackBerry 10 smartphonea, neće stići na tržište do 2013. godine. U prijašnjim izjavama RIM-ovih dužnosnika spominjalo se da će BlackBerry 10 na tržište stići krajem 2012. godine.

Hoće li to biti kasno za ovog posrnulog giganta koji je nekoć suvereno vladao smartphone arenom? To ne znamo, ali sasvim izvjesno je da RIM sebi ne može više dopustiti ovako porazne tromjesečne rezultate bez da riskira da bude trajno istisnut sa smartphone tržišta.

Povratak na Net.hr