Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Kinezi optužili Apple za plagijat

Navikli smo da Kinezi kopiraju sve što im se nađe pod rukom, pa smo šokirani što odjednom kineska tvrtka tvrdi da je Apple ukrao njihov dizajn pri izradi iPada. Hoće li Treći svjetski rat početi zbog gadgeta, a ne zbog nafte?

Kineska tvrtka Shenzhen Great Loong Brother tvrdi da je iPad kopija njihovog P88 koji je u prodaji već šest mjeseci. Ako ne znate na koji uređaj mislimo, radi se o tabletu koji izgleda kao veliki iPhone.

Xiaolong Wu, predsjednik tvrtke, dao je intervju španjolskim novinama El Mundo. Jasno mu je da ne može ništa Appleu u Americi, no borit će se za tržište u Kini. “U slučaju da iPad dođe u Kinu, nećemo imati izbora nego prijaviti Apple jer će to utjecati na našu prodaju”, rekao je Wu. Optužba kojom prijete? Plagiranje, iako bi bilo logičnije optužiti ih za kršenje autorskih prava.

Wu kaže da Apple nije kopirao samo koncept multitouch tableta, nego i dizajn kućišta. Na napomenu da je P88 kopija iPhonea, rekao je da to nema veze jedno s drugim, budući da uređaji imaju različite funkcije.

Kao što se vidi na slici, Wu je vrlo maštovit kad kaže da se radi o dva identična uređaja, a razlikuju se i po specifikacijama. 10.2-inčni ekran nije multitouch suprotno Wuovim tvrdnjama, a dolazi s 250GB diska, web kamerom i vrti Windowse. Najveća šala od svih je baterija. P88 bez struje može raditi samo sat i pol vremena.

Cijela priča oko P88 je humoristična. Svima je jasno da je Shenzhen Great Loong Brother utrpao netbook u svjetlucavo kućište, no muči nas što ne znamo zašto. Je li ovo samo jeftin vapaj za publicitetom ili nastavak sukoba koji je pokrenuo Google? Želi li Kina uvjeriti svoje građane da su strane tvrtke zle i da trebaju kupovati domaće?

Prethodni članci:
arti-201002010083006
arti-201001280134006
arti-201001310311006

Povratak na Net.hr