Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Kako se nositi s propagandom na Twitteru?

Oni neprestano šalju tweetove, mnoge od njih jednostavno re-tweetaju. U dosluhu su s drugim korisnicima koji šalju iste tweetove u isto vrijeme.

Oni su Twitter propagandisti, a prema novom istraživanju s Tehnološkog koledža računarstva u Georgiji, svi imaju isti modus operandi, odnosno svi djeluju na isti način.

Cristian Lumezan, Nick Feamster i Hans Klein s ovog koledža otkrili su da Twitter propagandisti, odnosno “ljudi koji neprestano izražavaju isto mišljenje ili ideologiju” naginju tome da šalju veliki broj tweetova u kratkom periodu vremena, re-tweetaju druge, ali bez dodavanja mnogo svojih orginalnih komentara na te tweetove te re-tweetaju sadržaj drugih prilično brzo i u koordinaciji s ostalima kako bi slali što više tweetova o istoj temi otprilike u isto vrijeme.

Do ovih rezultata došlo je istraživanje koje je obuhvatilo gotovo 100.000 tweetova koji su se bavili utrkom kandidata za Senat u Nevadi 2010. (hashtag: #nvsen) i raspravom o gornjoj granici dugova 2011. godine (hashtag: #debtceiling). Koristeći posebne algoritme ovi istraživači su odredili grupe tviteraša sa sličnim političkim ideologijama, a zatim su identificirali korisnike koji nešto žestoko podržavaju ili brane, a koji su u studiji opisani kao korisnici koji “neprestano šire sadržaj koji je u skladu s jednom ideologijom ili mišljenjem”.

Identifikacijom ovakvog ponašanja korisnika, istraživači su se nadali da će napraviti korak prema razumijevanju kako se Twitter može koristiti za širenje propagande i to gotovo na isti način kao što su se za propagandu koristili tradicionalni mediji u prošlosti.

“Oslanjamo se na medije koji nam služe kao naš prozor u svijet, ali mediji mogu i iskriviti ono što gledamo. Oni mogu djelovati kao leće ili kao filtar, uvećavajući neke teme i umanjivajući druge”, rekao je Klein u priopćenju.

“Takvi učinci medija se već dugo vremena studiraju u masovnim medijima. Ovo pak istraživanje u potrazi je za sličnim efektima propagande u novim medijima kao što je Twitter.”

Cijeli tekst ovog istraživanja pod nazivom “#bias: Measuring the Tweeting Behavior of Propagandists” možete pronaći ovdje

Povratak na Net.hr