Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Nasilje u Splitu vrlo je loša poruka turistima

Kako će neredi na Split Prideu utjecati na sliku Hrvatske u svijetu, je li 40 kuna previše za jedno pivo…, u Intervjuu tjedna komentirala je bivša ministrica turizma Pave Župan Rusković.

Kako će se neredi i iskazana homofobija na Split Prideu odraziti na turističku sezonu? Hoće li nam negativne vijesti i slike iz Splita koje su obišle svijet poništiti imidž pitomog mediteranskog odredišta?
Nadam se da neće iako, uz činjenicu da naglašavamo svoju sigurnost, između ostalih prednosti, pred konkurencijom, ovakvo nasilje je zasigurno vrlo loša poruka.

Kako komentirate nedavni potez splitske policije, koja je jednu turistkinju u kupaćem kostimu na Rivi zamolila da se odjene? Hoće li takvi potezi dati zemlji previše konzervativan prizvuk?
Mislim da je to u redu, nije primjereno šetati po gradu u kupaćem kostimu. Važno je samo da je policija postupila krajnje pristojno.

Logično da svaka regija odredi svoju strategiju prema svojim specifičnostima i resursima koje ima. Ali, svako odredište mora zaštititi svoje građane, jer ako oni nisu zadovoljni turističkom ponudom, onda zasigurno to turističko odredište neće biti uspješno. Ima li Hrvatska viziju toga kakvim se odredištem predstavlja? S jedne strane nudimo razuzdano Zrće, s druge strane otvoreno na ulicama pokazujemo da smo konzervativci koji ne toleriraju različitosti? Organiziramo party koji rastjerava policija zbog poziva iznerviranih susjeda? Kako pomiriti takvu shizofreniju?

Prije par dana Ministarstvo turizma potpisalo je izradu nove strategije razvoja turizma u Hrvatskoj (prethodna je vrijedila do kraja 2010. godine), pa vjerujem da će taj dokument dati odgovor na vaše pitanje. Osim toga, jedna od prednosti Hrvatske je u različitosti njenih regija, pa je logično da svaka regija odredi svoju strategiju prema svojim specifičnostima i resursima koje ima. Ali, svako odredište mora zaštititi svoje građane, jer ako oni nisu zadovoljni turističkom ponudom, onda zasigurno to turističko odredište neće biti uspješno. Zadovoljan građanin je jamstvo zadovoljnog gosta.

Što bi Hrvatska trebala napraviti da bude uspješnija u turizmu? Zasad prodajemo samo sunce i more, dok u neljetnim mjesecima ne znamo osmisliti sadržaje: trebamo li se orijentirati na medicinski turizam, na gastronomski turizam, penzionerski turizam, otvoriti više kockarnica, dekriminalizirati lake droge?
Hrvatska mora produžiti sezonu i prestati se promovirati kao samo odredište odmorišnog turizma, dakle sunce i more. U tom smislu, turistički sektor mora kreirati nove programe temeljene na našoj bogatoj baštini i tradiciji, te skupa s lokalnom upravom olakšati dostupnost odredištu. Potrebno je izraditi trogodišnji plan mjera za produženje sezone na nivou Ministarstva turizma, odnosno Vlade i lokalnih uprava. To bi bila investicija koja bi se vrlo brzo vratila, kako državi na svim razinama, tako i samom sektoru.

Je li Hrvatska skupa destinacija za odmor?
Pravo je pitanje dobiva li se za plaćenu cijenu adekvatna vrijednost (value for money). Ako se uspoređuju cijene aranžmana sa sličnim u nekim konkurentskim zemljama, mi jesmo skuplji, što je posljedica prije svega visoke stope PDV-a i drugih poreza i nameta kojima je naše gospodarstvo opterećeno, za razliku od onih naše konkurencije.

Je li u turizmu bitnija destinacija ili cijena?
Prvi je odabir destinacija, a ako gost ne može platiti cijenu odabrane destinacije tražit će drugu. To se, naravno, odnosi samo na aranžmane klasičnog odmorišnog segmenta, inače je odlučujuća destinacija.

Treba stimulirati preuređenje tih objekata u male obiteljske hotele, a zaustaviti rast nekontroliranog broja apartmana, od kojih zajednica nema ništa osim smeća. Kako privatni iznajmljivači pomažu hrvatskom turizmu? Je li došlo vrijeme da se standardizira ponuda u tom sektoru? Kategorizacija, naravno, postoji, no svjedoci smo da se različite ponude ‘trpaju’ pod isti broj zvjezdica?
Iako je prošlih godina napravljen pozitivan pomak u toj vrsti smještaja, ipak potrebno je još dosta toga. Naime, veliki broj iznajmljivača su oni kojima je to dopunski posao i kojima je na takav način dovoljno 30, 40 dana popunjenosti. Moramo inzistirati na poboljšanju kvalitete, kako objekta i opreme, tako i usluge. Treba stimulirati preuređenje tih objekata u male obiteljske hotele, a zaustaviti rast nekontroliranog broja apartmana, od kojih zajednica nema ništa osim smeća.

Koliko država godišnje zaradi od turizma u Dubrovniku? Postoji li izračun koliko sam Dubrovnik zaradi od ogromnih kruzera koji ljeti dolaze u luku?
Na nivou države se prate prihodi od turizma metodom satellite account (koju koriste i ostalih 177 zemalja svijeta), ali ne postoji takav izračun na nižim razinama gdje se, mađutim, barata sa procjenama.

Može li hrvatsku ekonomiju spasiti samo turizam? Odakle takva očekivanja među vladajućim strukturama?
Naravno da ne može, ali definitivno može jako puno pomoći, i to prvenstveno zbog svoje multiplikativne funkcije. Jer koliko bi se benzina ili dizela prodalo da nema turističkog prometa, ili koliko bi se popilo manje piva ili vode, ili koliki bi bio prihod od cestarina…

Kako komentirate cijene u dubrovačkim kafićima na atraktivnim lokacijama? Nedavno je objavljena vijest da je konobar jednog kafića na Stradunu pivo naplatio 40 kuna?!
Činjenica jest da objekti na takvim lokacijama (stara gradska jezgra) plaćaju veće najmove, spomeničku rentu, troškove prijevoza/prijenosa… i druge dodatne troškove, pa je logično da su i njihove cijene veće. Cijene piva se kreću od 24 kn u boci do pola litre točenog 40 kuna.

Ne mislim da je Srđ najbolja lokacija za golf, ali mi još više smeta kapacitet smještajnih objekata koji investitor planira na toj lokacijiŠto mislite o projektu golfa na Srđu?
Ne mislim da je Srđ najbolja lokacija za golf, ali mi još više smeta kapacitet smještajnih objekata koji investitor planira na toj lokaciji. Mislim da se zaboravlja osnovni preduvjet uspješnosti turističke destinacije, a to je zadovoljstvo građana.

Investitori se često žale, pogotovo u turizmu, na loše razumijevanje lokalnih vlasti i teško ishođenje dozvola. Mislite li da pretjeruju u svojim očekivanjima?
Ne mislim. Mislim da nam je administracija prespora i procedura prekomplicirana.

Koju zemlju biste istaknuli kao primjer osmišljene turističke destinacije?
Bermuda jer je prije puno godina imala snage i pameti zaustaviti nekontrolirani rast i time bitno povećati ukupni financijski rezultat od turizma.

O tome što bi napravila drugačije u odnosu na prošli mandat kad bi sutra opet mogla postati ministrica turizma…
Ne bih prihvatila funkciju.

O radu trenutačnog ministra turizma Damira Bajsa, koji prije preuzimanja dužnosti nije imao doticaja s turizmom…
Mislim da uspijeva namaknuti značajna sredstva, što ukazuje na činjenicu da je politika bitna.

O turističkim projektima u posljednje dvije, tri godine koje može izdvojiti kao uspješne ili perspektivne…
Žičara.

O odredištu koje joj je privatno ostalo u najljepšem sjećanju…
Ako se govori o privatnom, onda svakako naši otoci.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr