INTERGRAFIKA, INTERLIBER EDUCA /

i INFO

Organizatori trojnog sajma ? INTERGRAFIKA, INTERLIBER EDUCA i INFO koji je odvija u prostorima Zagrebačkog Velesajma od 7. do 11.

8.11.2000.
16:51
VOYO logo

Pa, krenimo od budućnosti. U paviljonima INFO-a posvećenima informacijskim tehnologijama sve vrvi od posjetitelja, nagradnih igara i zgodnih hostesa, čija je uloga ovdje isključivo ukrasna budući da dostignuća najnovije tehnologije netko treba i objasniti.

A ukoliko krenete detaljno od štanda do štanda sa sajma se nećete izvući do idućeg jutra ? svi ti noviteti digitalne tehnologije, analogni i digitalni telefoni ? Panasonic, Vipnet, zatim hit sajma - TELCOP program za digitalno snimanje telefonskih razgovora (preporučljivo svima onima koji sumnjaju u svoje telefonske račune), antivirusni programi, sustavi za evidenciju radnog vremena i kontrolu pristupa, Ericssonove vizije budućnosti, videophonovi, ArCon programi za arhitekte, Operaopus za računovođe, digitalne Olympusove kamere.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče zabave, nje ovdje ne nedostaje. Na Vidi-jevu ogromnom panou smiješi se senzualna hrvatska Lara Croft ? Anđa Marić, na podu klinci izvode breakdance, a u INFO Gameru igra se i surfa do besvijesti. Tri najveća internet providera ? HiNet, GlobalNET i ISKON INTERNET zauzela su na sajmu i najviše prostora i pažnje. U impresivnom HiNetovu futurističkom sivo-narančastom štandu kojega je osmislio Dalibor Martinis s posjetiteljima se igraju Kristijan Ugrina i Ivana Plehinger, na GlobalNETovom je organizirana bučna tombola, a kod Iskona nagradni kviz znanja koji se više temelji na indiviudualnom pristupu i na kojem zgodne hostese i zvijezde hrvatske estrade i sporta dijele nagrađenima osobna računala, bespalatan pristup internetu, printere i modeme.

A što se tiče edukacije, ovdje bez sumnje prednjači Ministarstvo znanosti i tehnologije s Burzom informatičkih projekata koje na minipredavanjima predstavlja nagrađene projekte, tražeći im na taj način sponzore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Carnetov štand bavi se sigurnosnom mrežom dijeleći posjetiteljima korisne savjete, a na GlobalNetov-om će vam ljubazni djelatnici demonstrirati kako je lako nekom haknuti program, pročitati ljubavnu e-mail poruku ili jednostavno pratiti što rade vaše zaposlenici i, dakako, konkurencija, a nakon toga ponuditi odgovarajuće zaštitne programe.

No, dobro - nakon svega toga blještavila videozidova, visećih paviljona, monitora, poslovnih odijela i dekoltiranih hostesa krećemo u nešto mirnije vode 20. stoljeća, točnije rečeno na INTERLIBER EDUCA - 23. međunarodni sajam knjiga i učila. U 6. paviljonu ima nešto manje posjetitelja, umjesto hostesa smiješi vam se stručno i načitano osoblje, čak i glavni urednici izdavačkih kuća, a zvučnu pozadinu čini klasična muzika.

Što se tiče ponude, ona je ovdje nešto manje impresivna. U Algoritmovu paviljonu vlada prava Potteromanija, Meandar prodaje izvrsnog Kunderu za samo 100 kuna, a u četvrtak 9. 11. izdavačka kuća znanje predstavlja knjigu Julijane Matanović ŤLijepi običajiť.

No, izlagači su uglavnom nezadovoljni, kažu da ima manje posjetitelja negoli lani, da su štandovi preskupi (10 000 kuna), da se jedva uspiju pokriti te da su cijene bestidno niske. A oni koji su se nedavno vratili iz Frankfurta kažu: Ovo je sramota! Ne samo da ima premalo inozemnih izdanja, već nedostaje marketinškog duha, čitaj - zabave i velikih zvijezda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I na kraju 19. stoljeće ? INTERGRAFIKA ? 16. međunarodni sajam grafičke industrije i industrije papira na kojem nema muzike i u kojem se osjeća radna atomsfera kakve tvornice ? miriše svježe otisnuti papir, velike mašine u pogonu, strojevi za šivanje knjiga, stojevi za rezanje i savijanje araka, strojevi za sabiranje i prošivanje žicom. Posjetitelja gotovo i nema, tek tu i tamo prošeta netko u poslovnom odijelu i prozbori s izlagačima na savršenom njemačkom jeziku koju riječ, budući da je većina izlagača iz Austrije.

Umorna nakon tolikog hodanja po štandovima, skupljanja informacija i još više prospekata, pitam se hoću li ponovno u 21. stoljeće i zar zbilja nema interesa za INTERGRAFIKU? Ili je sve samo stvar imidža?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo