Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

OVAKO DALJE NE MOŽE

ZNALI SMO DA JE GADNO, ALI OVO… Razmjeri i načini uhljebljivanja u HAC-u su stravični, kreću masovni otkazi uz lijepe otpremnine

O razmjerima stranačkog, obiteljskog i drugog zapošljavanja u HAC-u govori preporuka konzultantske tvrtke Deloitte o ukidanju 40 rukovodećih mjesta i otpuštanju 140 zaposlenih u administraciji HAC-a

Nakon dubinskog snimanja Hrvatskih autocesta (HAC), konzultantska tvrtka Deloitte, koja je pola godine radila na poslovnom restrukturiranju HAC-a, preporučila je Upravi HAC-a ukidanje gotovo polovicu, 40 od 90 postojećih rukovodećih mjesta unutar te tvrtke, a utvrdili su i da je 140 zaposlenih u administraciji HAC-a potpuni višak nepotreban za funkcioniranje, piše Jutarnji list. To govori o razmjerima stranačkog, obiteljskog, klijentelističkog i drugog zapošljavanja u HAC-u.

HAC bi restrukturiranjem i racionalizacijom trebao uštedjeti nešto više od 750 tisuća kuna godišnje, odnosno 18.750 kuna po zaposlenom. Procjenjuje se da će se otpuštanjem 140 zaposlenih u administraciji na godišnjoj razini uštedjeti oko 25,5 milijuna kuna, što znači da je prosječni trošak jednog nepotrebnog administrativnog djelatnika HAC-a 15.178 kuna. Početak otpuštanja trebao bi započeti do kraja godine, a imat će pravo na otpremnine u prosječnoj visini od oko 160 tisuća kuna bruto, doznaje Jutarnji list.

Temeljito restrukturiranje

Restrukturiranje HAC-a trebalo bi trajati dvije i pol godine, pri čemu bi se tvrtka trebala reorganizirati iznutra, otpustiti višak radnika, ali i uvesti novi sustav elektroničke naplate cestarine, održavanja javnih cesta i upravljanja cestovnom imovinom. Sve skupa, do kraja 2022. godine iz HAC-a bi trebalo otići oko 700 djelatnika, a koliki je točan broj viška djelatnika u naplati i održavanju bit će poznato nakon odluke o novom sustavu elektroničke naplate cestarine.

‘Ovako dalje ne može’

“Dugo smo bili svjesni što nam slijedi i svakako podržavamo optimizaciju poslovanja jer je jasno da se ovako dalje ne može. Ali što se tiče premještanja zaposlenih s viših na niža radna mjesta, tražit ćemo da im ostanu plaće koje te osobe sada primaju dok ne dobiju rješenja o novim radnim mjestima”, rekao je Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, koji podržava program operativnog restrukturiranja HAC-a.

Povratak na Net.hr