Zagrebačka uspinjača vozi bez dozvole!

Od kolovoza prošle godine ZET-ova uspinjača, koja na Gornji grad godišnje preveze 675.000 putnika i napravi 4.000 kilometara, prometuje bez dozvole za rad.

12.3.2012.
9:19
VOYO logo

Iako se bez valjanog dopuštenja resornog ministarstva putnici ne bi smjeli prevoziti, to se ipak redovito događa po cijeni od pet kuna za jednu vožnju, iznosu koji jedini u posljednjim ZET-ovim poskupljenjima ipak nije "išao gore".

Iz Stručne službe ZET-a poručuju, međutim, da prate modifikacije zakonskih akata, pa tako i one koji se odnose na izdavanje različitih dozvola. "U konkretnom slučaju promjena uvjeta za rad uspinjače tema je dijaloga s resornim ministarstvom", kazali su u ZET-u. Iako u više od jednog stoljeća vožnje, otkako je uspinjača u funkciji, nije bilo nijedne nesreće, nužno je svake godine dobiti novu dozvolu od odgovarajućega državnog tijela, a to je u ovom slučaju Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture. Iz njega pak stiže odgovor da je to što uspinjača nema dozvolu isključivo krivica – ZET-a!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sredinom 2011. godine obavljen je stručno-tehnički pregled uspinjače u Zagrebu, kojim je utvrđeno da uspinjača omogućava siguran prijevoz osoba. Od Zagrebačkog holdinga i ZET-a zatražena je dodatna dokumentacija kako bi se moglo izdati odobrenje za rad. Po dostavi tražene dokumentacije bit će ispunjeni svi formalni uvjeti za izdavanje odobrenja", objašnjavaju u ministarstvu.

Gdje zapinje?

O kakvoj je dokumentaciji točno riječ te zašto ZET s njenom dostavom "zapinje" gotovo cijelu godinu, pogotovo stoga što je uspinjača prošla i tehnički pregled, nažalost, ostaje nepoznanica. Kabine gornjogradske uspinjače tijekom jedne godine, u vožnjama koje traju 64 sekunde, naprave čak 4.000 kilometara te prevezu oko 675.000 putnika, među kojima i brojne turiste. Zbog niske stope nesreća, statistički gledano, uspinjača slovi kao najsigurnije prijevozno sredstvo u Hrvatskoj, a budući da je do danas u cijelosti zadržalo prvobitni vanjski izgled i konstrukciju koju su mu graditelji oblikovali 1890. godine, ovo prijevozno sredstvo zakonski je zaštićeno kao spomenik kulture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gradonačelnik Milan Bandić nas je uputio na kolege iz ZET-a da ih pitamo o ovim "tehničkim detaljima", odnosno potvrdama nadležnih službi u ministarstvu.

"Ljepotica stara i ukras ovoga grada treba funkcionirati. Ona ima svoj godišnji remont i to bi trebalo riješiti. Mislim da tu ne bi trebalo biti povijesnih razdora. Ako je došlo do dana ili dva kašnjenja, to treba požuriti", kazao je Bandić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo