Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

OZBILJAN PROBLEM

ZAGREB JE PUN OSTAVLJENIH AUTOMOBILA: Svaki drugi dan se odveze po jedno napušteno vozilo

U prosjeku se svaki drugi dan s parkirališta po cijelom gradu odveze po jedno napušteno ili neregistrirano vozilo, uglavnom o trošku Grada, a samo prošle godine takvih je olupina bilo 199

Jedan od komunalnih problema u Zagrebu su i mnoge olupine automobila koje njihovi vlasnici ostavljaju diljem grada. Neki građani se, naime, rješavaju svojih vozila koja im više ne trebaju tako da ih jednostavno ostave na nekoj javnoj površini odakle potom bivaju odvezena, najčešće o trošku Grada. U prosjeku se svaki drugi dan s parkirališta po cijelom gradu odveze po jedno napušteno ili neregistrirano vozilo, a samo prošle godine takvih je olupina bilo 199, piše Večernji list.

“Od toga su 153 vozila bila predana na ekološko zbrinjavanje, odnosno recikliranje”, kaže pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Dinko Bilić.

Ove godine uklonjena 123 napuštena vozila

Ove su godine, do sredine rujna, po nalozima komunalnih redara s gradskih ulica premještena 123 vozila od kojih će 97 na recikliranje, a 26 na javnu dražbu. Prodaja takvih vozila na javnoj dražbi uobičajena su procedura, objašnjava pročelnik Bilić ističući da se dobiveni novac uplaćuje u gradsku blagajnu.

“Prije izdavanja naloga za premještanje komunalno redarstvo provodi postupak utvrđivanja vlasnika, kojemu se na vozilu ostavlja upozorenje da ga ukloni s javne površine u roku tri dana. Ako vlasnik nije poznat ili ako ga ne ukloni s javne površine u određenom roku, vozila se na temelju naloga komunalnog redarstva premještaju na za to određen deponij. Nakon što se vozila premjeste s javne površine, mali broj vlasnika pokazuje interes za njihovo preuzimanje”, kaže pročelnik Bilić.

Godišnji trošak odvoza olupina – 300.000 kuna

Ako su troškovi nastali zbrinjavanjem vozila veći od njegove procijenjene vrijednosti, ona se predaju na recikliranje, a ako je procijenjena vrijednost vozila veća od troškova zbrinjavanja, onda idu na javnu dražbu. U Gradu kažu kako je broj vozila određenih za javnu dražbu najčešće znatno manji od broja vozila predviđenih za recikliranje. To i ne čudi jer su vozila koja vlasnici napuštaju mahom stara, neispravna, a uglavnom i neregistrirana ili odjavljena kako ih se (vlasnike) ne bi moglo identificirati. To je i najčešći razlog zašto se odvoz olupina te troškovi deponiranja i recikliranja ne mogu naplatiti vlasnicima.

U Odluci o komunalnom redu kazne za napuštanje olupina nisu predviđene. Ako su vlasnici tih olupina poznati, onda ih se najprije obavještava da u roku od tri dana vozilo maknu, a ako to ne učine tada im se naplati odvoz, držanje automobila na deponiju, a potom i recikliranje. Večernji list neslužbeno doznaje da gradska uprava na odvoz takvih vozila s javnih površine godišnje potroši oko 300 tisuća kuna, dok od javnih dražbi ne uspijevaju dobiti ni trećinu tog iznosa.

Povratak na Net.hr