'Za nas je bio poguban val od 10 metara'

1.4.2010.
11:05
VOYO logo

"Plovim više od 20 godina i nikada nisam vidio gore nevrijeme, bilo je strašno. Malo smo pothlađeni, ali naše zdravstveno stanje je zadovoljavajuće. Pohvalio bih španjolske liječnike koji su nam posvetili veliku pažnju i obavili temeljite preglede. Nakon što sam malo odspavao, puno bolje se osjećam", kazao je kapetan Vlatko Vicić za Slobodnu Dalmaciju.

Riječki pomorci su nakon spašavanja smješteni u dvjema bolnicama u La Coruñi, nakon čega su prebačeni u hotel Avenida. Havariju broda za prijevoz hlađenih tereta preživjela su 22 od ukupno 24 člana posade (17 Filipinaca, dvojica Hrvata, te Rus, Latvijac i Ganac). Dvojica Filipinaca nisu pronađena u akciji spašavanja u kojoj su sudjelovali pripadnici španjolske i portugalske obalne straže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Agonija na moru trajala je dva dana

Inače, brod Kea, koji plovi pod zastavom Barbadosa, a u vlasništvu je švedske kompanije Holy House Shipping, išao je iz ruskog Petrograda prema kolumbijskoj Santa Marti (gdje je trebao doploviti 7. travnja). Prevozio je opasan teret amonijeva nitrata u vrećama, koji služi kao temeljni sastojak umjetnoga gnojiva, ali i za proizvodnju bombi. Obično brod iz Južne Amerike prema Europi prevozi banane, a u suprotnom smjeru se ukrcava amonijev nitrat.

Akcija spašavanja brodolomaca bila je vrhunac dvodnevne agonije na južnom rubu Biskaja, koji se u pomorstvu smatra jednom od najopasnijih zona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nevrijeme nas je uhvatilo oko 180 milja od punte Cabo Finisterre. Naš brod od 150 metara dužine se solidno držao. Nisam htio da ljude uhvati panika, pa sam pokušavao umirujuće djelovati na pomorce. Valovi su bili veliki, ali za nas je bio poguban jedan od 10 metara. Nakon udara pomaknuo se teret i više ga se nije moglo vratiti. Brod se nagnuo na gotovo 40 stupnjeva i tako nagnuti smo stali nekoliko sati, a zbog toga smo ostali i bez pogona", ispričao je kapetan.

Brod je bio pod kutem od 90 stupnjeva

"Oglasili smo poziv za pomoć i na mjesto nesreće su za tri do četiri sata došla dva broda, od kojih je jedan bio LPG brod na kojemu također plove Hrvati. No, zbog velikih valova i nagnuća našega broda, nitko nije mogao prijeći na brodove spasioce. Cijela posada je stala na zapovjednički most kako ne bismo završili u moru", nastavlja priču.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže, petorica filipinskih pomoraca su u panici skočila u more unatoč upozorenjima da to ne čine.

"Na kraju je po nas došao španjolski helikopter, uz čiju pomoć je nekoliko pomoraca prevezeno na kopno, dok su ostali čamcima za spašavanje prevezeni na dva broda koji su nas prvi došli spasiti. U trenutku napuštanja brod je bio pod kutom od gotovo 90 stupnjeva. U trenutku napuštanja bio sam na jednom kraju mosta, dok su ostali pomorci bili na drugom kraju jer zbog nagiba broda od 90 stupnjeva nisam mogao sam", ispričao je Vicić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spasio SIM karticu, izgubio putovnicu

Da bi se mogao spasiti, morali su mu baciti konop uz pomoć kojeg se popeo na drugi kraj mosta. Kada se više nije moglo ostati na brodu, svi su skočili u more, čija je temperatura bila oko 13-14 stupnjeva, prenosi Slobodna.

"Iako smo na sebi imali topla odijela za grijanje tijela, ipak smo se pothladili. Koliko za sada znam, nitko od posade nije životno ugrožen. Vidio sam ih, bit će svi dobro", zaključio je kapetan Vicić. Dodao je i kako je uspio spasiti SIM karticu od mobitela, ali ne i putovnicu, te će mu sad službenici veleposlanstva morati pomoći da dobije novu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201003310181006 arti-201003310049006

Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo