Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

KONZUMERIZAM ILI?

VALENTINOVO JE DAN ZALJUBLJENIH, ALI I DAN KADA TROŠIMO ‘KAO SUMANUTI’: Evo što najviše kupujemo i koliko to sve košta

Dobiti mjesto u restoranu u posljednji trenutak nemoguća je misija. Sve je rezervirano i dva tjedna unaprijed

Valentinovo je dan zaljubljenih, ali i dan kada se troši sve više i više. Putovanja, večere, nakit i cvijeće dio su potrošačke košarice zaljubljenih, donosi RTL.

Ruže za Valentinovo poklon su s kojim se ne može pogriješiti. U veljači prošle godine uvezli smo 1.4 milijuna ruža što je 14 posto više nego godinu ranije.

“Neka klasika je da se najbolje prodaju crvene ruže, ali svaku godinu žele biti malo drugačiji pa ide razno cvijeće i razne boje, od tulipana, mini ruža, do rajskih ptica, egzotičnih protea i tako”, rekao je cvjećar Jurica Samardžić.

Broj ruža mora biti neparan, a njihova cijena je oko 20 kuna po komadu. Pune ruka posla cijeli tjedan imaju i u ovoj čokoladarnici. Najtraženija su čokoladna srca i praline.

“Valentinovo je uvijek dan kada se posebno kupuje čokolada i imamo duplo više posla nego ostatak godine. Kupuju bombonijere, srca, školjkice punjene pralinama, sve što simbolizira ljubav”, rekla je vlasnica čokoladarnica Jelena Đuranec Pribetić.

Dobiti mjesto u restoranu – nemoguća misija

Na popisu poklona za Valentinovo mnogi imaju i nakit.

“Za Valentinovo se najčešće kupuju srcoliki oblici, bijelo ili žuto zlatno, naušnice i privjesci. Najhrabriji kupuju zaručnički prsten, a dobiju i ovu simboličnu kutiju”, rekao je zlatar Kristijan Pavlović.

Dobiti mjesto u restoranu u posljednji trenutak nemoguća je misija. Sve je rezervirano i dva tjedna unaprijed.

“Popunjeni smo već duže vrijeme. Imamo živu glazbu imamo dva menija, sve će biti puno balona, crvenih tulipana. Baš slatko”, rekla je vlasnica restorana Sanja Gregorius. 

Potrošnja stalno raste

Potrošnja za Dan zaljubljenih iz godine u godinu raste. Iznos svih fiskaliziranih računa od 12. do 14 veljače. 2018. iznosio je nešto više od milijardu i 218 milijuna kuna, a 2019. milijardu i 379 milijuna kuna što je rast od 13 posto.

“Ako poznajete osobu poklanjate ono što se njoj sviđa, srce, čokolade, što god”, rekla je Dijana iz Karlovca.

“Ženi jedan parfem, a kćerkama cvijeće”, kazao je pak Zdravko iz Zagreba.

Prošle godine za dan zaljubljenih Hrvati su potrošili gotovo pola milijarde kuna.

Povratak na Net.hr