ŠKOLE PRELAZE NA ONLINE

UČENICI IMAJU ANKSIOZNE POREMEĆAJE, GLAVOBOLJE, SMANJENU MOTIVIRANOST: ‘Hitno je potrebno napraviti analizu mjera na njih’

Zbog sve većeg broja zaraženih među učenicima i nastavnicima, sve više škola prelazi na ‘online’ model nastave

Nastavna godina je tek na početku, a raste broj zaraženih učenika i broj samoizolacija zbog koronavirusa u školama. Zaraženo je oko 350 učenika i 30-ak nastavnika, u samoizolaciji ih je više od 5000. Zbog toga sve više škola prelazi na model “online” nastave, javlja HRT. Glavna ravnateljica Sindikata učitelja Ana Tuškan rekla je u Studiju 4 HTV-a kako je mnogo toga nejasno te da su najveći problem “nejasne i dvosmislene” upute koje dolaze iz Ministarstva obrazovanja.

“Od samoga početka imali smo slučajeva pozitivnih učenika i slučajeva samoizolacije. Od jučer, odlukom nadležnih službi, preporuka nam je dana da potpuno prijeđemo na online nastavu. Sljedećih 13 dana radit ćemo od kuće. Svi učenici u realnom vremenu prate nastavu prema rasporedu koji je vrijedio u učionicama, putem videopredavanja. Mislim da se učenici jako dobro snalaze”, istaknula je Sandra Beka-Ovčar, ravnateljica čakovečke Gimnazije Josipa Slavenskog.

Dodala je da je veliki problem kada se dogodi da je netko pozitivan u školi. Jedan oboljeli profesor povuče u samoizolaciju dva ili tri razreda. Jedan oboljeli učenik povlači cijeli razred pa su tako u Čakovcu u jednom trenutku imali 11 nastavnika i 120 učenika u samoizolaciji.

VODEĆI STRUČNJAK PREDVIĐA MALU SMRTNOST; Šprajc zakucao: ‘Čekamo da se širitelji panike oglase i smisle novu strašidbu’

Problemi i za učenike i za nastavnike

Postavlja se pitanje i kako kvalitetno provoditi nastavu putem interneta s obzirom na to da neki učenici kod kuće nemaju mira, a neki nemaju internet ili negdje puca veza. Današnja situacija je specifična i za profesore i za učenike.

“Profesorima se promijenio opseg i način obavljanja posla. Vi imate totalno drugačiji način. Problem je i neplaćanje tog dodatnog rada. Ministarstvo je poslalo odgovore da se ne može plaćati one zaposlenike koji primjerice obavljaju poslove u razredu za nekog profesora koji je u samoizolaciji. Također, da se ne može plaćati dodatni rad”, ističe Ana Tuškan.

ČUVENI RESTORAN UDARIO PO STOŽERU: ‘Ne utječe korona na naš život, nego vi vašim paničnim, destruktivnim, činovničkim mjerama’

Utjecaj na mentalno zdravlje

Ana Tuškan je rekla da su u nekim zapadnim zemljama već odavno pokrenuli projekte za pomoć učenicima u situaciji pandemije. “Hitno je potrebno napraviti analizu mjera za učenike. Njima treba socijalni kontakt, njima ovakav način rada stvara dodatni stres. Imaju i anksiozne poremećaje, glavobolje, smanjenu motiviranost. Doista moramo raditi na tome da se s učenicima otvoreno priča, da mogu izražavati svoje osjećaje. Ne smijemo pustiti da se posljedice prošire.”

Ravnateljica Beka-Ovčar smatra da će se škole trebati ekipirati psiholozima kako bi pružale pomoć. “Sada je potrebna puno veća volja kod učenika jer treba zvati i slati poruke, a prije ste samo kucnuli na vrata psihologa te dobili pomoć. Često onda izostane inicijativa kod samih učenika”, zaključuje za HRT.

SVE TEŽE PRATE KONTAKTE ZARAŽENIH, CAPAK NAJAVIO PROMJENE: ‘Imamo slučajeve da ljudi lažu i sakrivaju kontakte’

Situaciju s koronavirusom u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr