Play ponuda

'U TOJ KNJIZI JE OPASAN I IZMIŠLJEN PRESEDAN': / Vještak kojeg je Horvatinčić angažirao napisao knjigu samo da opravda poduzetnika?

Image

'Autor pokušava sudar prikazati kao posljedicu nasuprotnih kurseva, a ne križanja kurseva'

6.12.2019.
8:04
Play ponuda

Ratko Marinović bio je vještak u sudskom sporu Tomislava Horvatinčića u kojem je zagrebački poduzetnik proglašen krivim za smrt talijanskog bračnog para kada je na njih naletio svojom jahtom. Horvatinčićev slučaj dugo se razvlačio po sudovima te je tek neki dan zaključen pravomoćnom presudom. Upravo je vještak Marinović nedavno izdao knjigu "Pravila za izbjegavanje sudara na moru kroz sudsku praksu i vještačenja", a kapetan Sanjin Dumanić upozorava da se u knjizi nalazi izmišljen i opasan presedan. Razlog za to je vjerojatno da se opravda vještačenje Horvatinčićeva slučaja, piše Morski.hr.

shimmer fallback
shimmer fallback

"Ukazali smo na nepravilnosti kod vještačenja, isključivo u dobroj vjeri sa željom da naše more bude sigurno i da se poštuju hrvatski i međunarodni propisi. Nakon istupa u javnosti, dvojica kapetana, članovi naše Udruge, tužena su za klevetu od optuženog za sudar, gospodina T. H. skipera motorne jahte Santa Marina, s odštetnim zahtjevom od po 100.000 kn. Nakon četiri godina zakazano je prvo ročište za jednu od tužbi, u svibnju ove godine, a nekoliko dana prije ročišta, tužba je povučena. Što je sa drugom tužbom, nije nam poznato", objavio je kapetan Dumanić iz Udruga pomorskih kapetana Split.

Image
DILEME SU RIJEŠENE, SUD POTVRDIO PRESUDU TOMISLAVU HORVATINČIĆU! /

'Osobno sam donio jednu odluku...'

Vještak napisao knjigu samo da opravda vještačenje u korist Horvatinčića?

"Sve ovo pišemo ponukani knjigom koja je nedavno izašla iz tiska pod naslovom 'Pravila za izbjegavanje sudara na moru kroz sudsku praksu i vještačenja' autora kapetana Ratka Marinovića, koji je bio vještak u ovom sudskom sporu, angažiran od tuženog. Naš kolega se zaista potrudio napisati ovu knjigu, ali čitatelj se ne može oteti dojmu da ju je napisao kako bi opravdao svoje vještvo i čitatelja doveo u zabludu. Autor se služi terminom DOBROG pomorca kod skretanja broda lijevo na više mjesta, a na str. 48 piše: '… u skladu s pravilom dobrog pomorca, okrene kurs ulijevo…'. Takvo pravilo ne postoji i ova tvrdnja je opasna. Na stranici 103 napisao je : 'skrenuti morate desno, nikada lijevo'. Po nama, dobar pomorac skreće desno a samo u iznimnim i vrlo rijetkim slučajevima skreće lijevo", napisao je kapetan Dumanić.

shimmer fallback
shimmer fallback

"Autor pokušava sudar prikazati kao posljedicu nasuprotnih kurseva, a ne križanja kurseva. Kod nasuprotnih kurseva dužnost oba broda je da skrenu desno, a kod križanja kurseva mora skrenuti onaj brod koji drugi brod gleda preko svoje desne strane, kao u ovom slučaju. Autor pokušava povećati kut pod kojim se podrazumijevaju nasuprotni kursevi, sa 6˚ autora Bože Lovrinčevića ili anglosaksonske prakse od 1 vjetra (11.25˚), europske 10˚. Autoru je potreban veći kut pa ga nalazi kao 15 ˚ po navodnoj praksi na Pacifiku, a to potvrđuje skicom na strani 46. Autor skice je www.ppcdlacademy.com Singapur. Ova skica je neprihvatljiva, autori ne poznaju pravila o izbjegavanju sudara, niti sektore. Pramčani sektori, lijevi i desni su označeni sa 135˚ umjesto 112.5˚, a krmeni sektor je označen s 90˚, umjesto 135˚, totalno nepoznavanje propisa, a dali autor knjige zna iste?.Ppcdl znači 'power pleasure craft driving licence', dakle izdaje ovlaštenja za upravljanje brodicom, organiziraju jetski safari, a po priloženom na njihovim internetskim stranicama izdaju i svjedodžbe za planinare nivo 1.", smatra Udruga pomorskih kapetana.

Za kraj, Udruga pomorskih pomoraca kaže da nemaju namjeru nikog vrijeđati, no da je njihovo mišljenje da knjiga ima puno nedostataka i da nije edukativna.

Play ponuda
Play ponuda