NOVI RED VOŽNJE

U JUGOSLAVIJI JE PUTOVAO 3.5 SATI: Očekivalo bi se da vlaku od Zagreba do Osijeka danas treba manje vremena, ali ovo je ipak Hrvatska

Nakon ljetošnje akcije “Vlakom na more” kojom su Hrvatske željeznice nudile putovanje iz Osijeka do Šibenika koje je, s presjedanjima, trajalo ukupno 24 sata, ovojesenski vozni red također ide na ruku putnicima iz Slavonije koji više vole sporiju vožnju nego bezgavu jurnjavu prugom.

Naime, putovanje InterCity vlakom nekoć znanim kao “Podravka express” koji prometuje između Osijeka i Zagreba (i obrnuto) s nekadašnjih tri i pol sata “doguralo” je na sadašnjih gotovo pet sati.

DOLAZI VRIJEME SUPERBRZIH PUTOVANJA: Kinezi najavljuju čudesni ‘leteći vlak’ koji će juriti 4.000 km/h!

Prosječna brzina poslovnog vlaka – 61 kilometar na sat!

Glas Slavonije piše kako vlak službenog naziva IC 581 iz Zagreba kreće u 16.40, a u Osijek stiže u 21.21 sati. To znači da 272 kilometra pređe za četiri sata i 40 minuta, a što dalje znači da putuje prosječnom brzinom od 61 kilometar na sat.

To zamorno putovanje opravdava se novim rasporedom križanja vlakova, zbog čega IC 581 nešto duže čeka u Koprivnici. Vlak na spomenutoj liniji staje na samo jedanaest stanica, a jedino dulje zaustavljanje je ono 15-minutno u Koprivnici.

Tako, naime, u HŽ-u objašnjavaju skoro petosatno putovanje dok je drugo obrazloženje, bliže istini, iznimno loše stanje pruge zbog čega vlak ne smije voziti većom brzinom.

APSURDI HŽ-A: Krenuli vlakom da ne zapnu u mećavi, pa putovali 9 sati – autobusom!

Brzinski rekord postavljen još u doba Jugoslavije

Cijena karte za putovanje tim vlakom od Osijeka do Zagreba ili obrnuto iznosi čak 150 kuna, a osim tog vlaka Osječanima su na raspolaganju još samo dvije željezničke linije do Zagreba od kojih jedno traje nešto manje od pet sati, a drugo čak 5.49 sati.

Inače, najveća brzina vlaka u Hrvatskoj postignuta je još u vrijeme Jugoslavije kada je tijekom probne vožnje vlak na dionici Novska – Nova Gradiška vozio čak 180 kilometara na sat. Glas Slavonije piše kako Hrvatska trenutno nema niti jednu prugu kojom bi vlakovi mogli voziti 200 kilometara na sat u redovitom prometu.

APSURD U HRVATSKIM ŽELJEZNICAMA: HŽ Cargo se bori s manjkom lokomotiva dok ih HŽ Putnički promet-prodaje

Povratak na Net.hr