Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

TRGOVCI U PROBLEMIMA Nova praksa zadaje im muke – traze brzu reakciju

Trgovci nisu zadovoljni zadanim terminima sezonskih snizenja sto su jasno i porucili predstavnicima Ministarstva gospodarstva prije nekoliko dana u Splitu.

Podsjetimo kako trgovine vise ne mogu oglasavati snizenja kako vlasnicima padne na pamet, vec samo triput godisnje; ono zimsko zakonodavac je definirao u razdoblju od 27. prosinca do 10. sijecnja, proljetno od 1. do 15. travnja, te ljetno od 10. do 25. kolovoza. Upravo je potonje trgovcima najvise sporno, odnosno smatraju kako njime nista ne dobivaju s obzirom na to da sezonsku robu tek pocnu rasprodavati, a na police vec moraju stavljati novu kolekciju.

”To je definitivno prekasno, termin bi trebalo pomaknuti barem na konac srpnja, ako ne i na sredinu. Nama je, ne samo kao trgovcu, vec i kao proizvodacu, izuzetno vazno da se sto prije rijesimo robe iz stare kolekcije. Ulozio si novac u materijal, repromaterijal i ljude, a ostanu ti zalihe robe i ne znas kamo ces s njom…

Nama je, inace, ljetno, uz zimsko snizenje, najvaznije, a ovo proljetno vise-manje. Uskrs se vec godinama pokazuje kao najnepovoljnije vrijeme za prodaju kad je u pitanju odjeca”, objasnila je za Slobodnu Dalmaciju Bozena Baucic, referentica maloprodaje u ‘Galebu’.

Ministarstvo razmislja

Iz Ministarstva gospodarstva voljni su trgovcima izici ususret i pronaci rjesenje koje ce odgovarati njima, ali i potrosacima, u svrhu “poticanja boljeg poslovanja koje ce biti u skladu sa Zakonom o zastiti potrosaca”. O novom terminu snizenja jos se nisu izjasnili.

”Primjedbe trgovaca koje zaprimamo odnose se na kasni datum samog sezonskog snizenja, s obzirom na to da im je u cilju sto prije prodati sezonsku robu, a u samom vremenu snizenja vec pocinje pristizati jesenska kolekcija proizvoda”, kaze Tomislav Cerovec, glasnogovornik Ministarstva gospodarstva.

Novi Zakon o zastiti potrosaca propisuje, inace, i maksimalno trajanje snizenja, a to je 60 dana, kao i kolicinu robe koju trgovac mora ponuditi na rasprodaji. Ako, naime, oglasava ovaj posebni oblik prodaje, barem petini proizvoda duzan je sniziti cijenu.

Kako se potrosaci uvijek zale na obmanjujucu poslovnu praksu upravo tijekom snizenja buduci da trgovci na vrata radnje stave, primjerice, natpis “20 do 80 posto”, a onda se pokaze da im se najveci postotak snizenja odnosi tek na dva artikla, zanimalo nas je sto Trzisna inspekcija radi po tom pitanju.

Ispada, medutim, kako inspektori uvijek nekako naidu na one korektne trgovce s obzirom na to da unazad dva mjeseca po ovom pitanju nisu naplatili ni jednu kaznu!

Povratak na Net.hr