TOLUŠIĆEVA STRATEGIJA: / Domaći proizvođači drveta imat će prednost pri kupnji namještaja u javnim institucijama

Image
28.2.2017.
10:37
VOYO logo

Vidljivo je to iz Strategije razvoja prerade drva i proizvodnje namještaja za razdoblje od 2017. do 2020. godine, ali vijest potvrđuje i odgovor Ministarstva na upit novinara.

U Strategiji se kao jedna od mjera navodi i održiva i zelena nabava proizvoda od drva i namještaja, te najavljuje donošenje preporuka da se zakonska mogućnost primjene "ekoloških mjera", koristi u javnoj nabavi u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavljuje se i donošenje standarda opremanja javnih prostora proizvodima od drva i namještajem, koje bi osim energetskih i ekoloških kriterija doveli do toga da javni prostori budu prepoznatljivi, a u konačnici i bi pridonijelo stvaranju marke u proizvodnji namještaja. Uz to će Ministarstvo objaviti i vodič za zelenu nabavu proizvoda od drva i namještaja, piše Novi list.

Prema računici Ministarstva, godišnje se od 40 milijardi kuna u javnoj nabavi, oko 1,5 milijarda kuna potroši na drvni asortiman, a strategija, odnosno zelena nabava, bi trebala osigurati veći dio kolača domaćim proizvođačima nego što je to bilo dosad.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posao za 1500 novih radnika

Na upit hoće li doista domaći proizvođači dobiti prednost i kako se to planira ostvariti, iz Ministarstva poljoprivrede su odgovorili da osim ambicioznih izvoznih planova drvni sektor svoju budućnost "fokusira na projektima održive zelene javne nabave unutar Hrvatske s obzirom da se brojni korisnici, vrtići, škole, bolnice, domovi za starije i nemoćne, vojarne, čiji se rad financira iz državnog proračuna, javljaju kao kupci drvnog asortimana".

Ministarstvo poljoprivrede kao resorno za drvni sektor u okviru novog razvojno-strateškog dokumenta za razdoblje do 2020. godine, najavljuju oni, namjerava utvrditi standarde opremanja javnih prostora proizvodima od drva i namještajem, izraditi vodič za održivu i zelenu javnu nabavu proizvoda od drva i namještaja te promovirati stvaranje prepoznatljive hrvatske marke proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Slijedom toga Ministarstvo poljoprivrede očekuje kako će i Vlada RH i sva ostala ministarstva dati puni doprinos kroz maksimalno moguće korištenje, odnosno kupnju proizvoda iz asortimana koji u ponudi ima drvna industrija republike Hrvatske", nedvosmislen je odgovor iz Ministarstva poljoprivrede.

U Strategiji se ističe i to da bi održiva zelena nabava drva i namještaja mogla značiti i novo zapošljavanje tisuću do tisuću i pol radnika, kad bi primjerice domaći proizvođači preuzeli većinu poslova iz javne nabave vrijednih od 1,5 milijardu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo