Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ZAPANJUJUĆI IZNOSI

LUDE CIJENE SITNIH RADOVA U ZAGREBU: Vaza 3600 kuna, ogledalo 3000, oglasna ploča 7300… WC-i su samo početak

Iako se ništa ne može usporediti s WC-om od 10.059 eura po kvadratu koliko košta obnova onog na zagrebačkom Krešimirovom trgu, i druge obnove na području glavnog grada zemlje itekako zapanjuju iznosima koji iza njih stoje

Ne mogu dvije nove WC školjke, umivaonici, pločice, stakla, složili su se oni koji su došli na zagrebački Trg kralja Petra Krešimira IV. ne bi li vidjeli, nakon ona dva “zlatna” u Dubravi i Dupcu, ovaj “srebrni” toalet u Donjem gradu, vrijediti čak 38.826 eura, koliko u cjeniku Zrinjevca piše da stoje radovi. I to za svega neto 3,8 četvornih metara prostora.

Usporedbom cijena svima je postalo jasno kako se, primjerice, za demontažu starog i postavljanje novog umivaonika nikako ne bi trebalo platiti 8437 kuna, jer se sličan na tržištu može naći i osam puta jeftinije. Jednako tako ni postavljanje novih školjki ne može stajati 35.625 kuna, kad školjka kod istog proizvođača u trgovini košta tek nešto više od 350 kuna.

Monopolizam na snazi

Iz Holdinga u međuvremenu poručuju da Vijeće četvrti, želi li to, može pronaći novog izvođača radova. No, vijećnici takve tvrdnje odbacuju poručujući kako se novac iz komunalnih akcija troši isključivo u Holdingu, jer on ima monopol na tržištu.

“Četvrti i mjesni odbori imaju pravnu osobnost, ali ne mogu gotovo ništa. U odlukama o osnivanju tih poduzeća stoji da će se oni baviti poslovima kojima se bave, zato i sve cijene jesu visoke. Jednostavno nema tržišne utakmice”, pojašnjava vijećnik Pero Kovačević, dodajući kako bi četvrti rado, da mogu, za poslove odabirale tvrtke koje bi ih radile puno jeftinije. Pritom ističe kako bi se tada u četvrtima napravilo više, jer bi se novac uštedio.

Drugi primjeri

Gledajući i druge plaćene obnove i novine po četvrtima, Večernji list pronašao je, primjerice, jedno prometno ogledalo košta tri tisuće kuna, a dva gola za mali nogomet 12 tisuća. Za tu svotu, koja je plaćena Holdingovovim podružnicama, moglo u dućanu nabaviti barem pet ogledala i 12 golova. Naravno s tim da su tu uračunati samo proizvodi, a ne i rad.

Ima toga još; na uglu Utinjske i Ulice Franje Malnara u Svetoj Klari, primjerice, postavit će se oglasna ploča za 7300 kuna, klupa kod Rešetarove 21 stajat će 3450 kuna, dok će u Ulici Hermana Dalmatina na Volovčici, kod broja 5, osvanuti “betonske vaze za bilje” od 3600 kuna. Nije baš najjeftinije ni u Gornjem Vrapču, na čijem se Trgu Stjepana Severa, kod broja 1, postavlja sjenica te se uređuje okoliš za 97.000 kuna.

Povratak na Net.hr