Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Što napraviti ako vam prodaju loš proizvod?

‘Kupac koji je zbog konzumiranja bilo kakvog, pa i već povučenog proizvoda, imao zdravstvenih problema, ima pravo na naknadu štete’, objašnjava Ilija Rkman iz društva Potrošač.

Unatrag dva mjeseca, s polica trgovina povučeno je čak pet zdravstveno neispravnih proizvoda – krajem kolovoza dva nutricionistička dodatka prehrani, zatim, krajem rujna, kontaminirana dječja žitna kašica, u listopadu pak prvo lisnata tijesta s nedozvoljenim aditivima te, prije nekoliko dana, konzervirana tuna s prevelikim, nedozvoljenim količinama histamina, koji može uzrokovati velike probleme alergičnima na histamin, odnosno djeci i trudnicama općenito.

Sve obavijesti o zdravstveno neispravnoj hrani u Hrvatskoj potrošačima se šalju preko Ministarstva poljoprivrede, koje ih objavljuje na svojoj internetskoj stranici, kao što, u slučaju predmeta opće uporabe, dakle igračaka, odjeće i obuće, kućnih aparata, alata, strojeva i slično, obavijesti o opasnim, neispravnim proizvodima, obavijesti na svojim stranicama objavljuje Državni inspektorat. Drugog načina obavješćivanja, osim ako se proizvođaču/uvozniku ne naloži, što je rijetkost, i objava informacije o povlačenju u medijima – nema, što znači da potrošači informaciju mogu dobiti ili na, ruku na srce, malo posjećenim internet stranicama navedenih institucija, ili preko medija, koji na te stranice ‘zaviruju’ češće, da bi o povučenim proizvodima izvijestili javnost.

Koja su pak prava potrošača nakon što obavijest do njih dođe? ”Apsolutno je pravo svakog kupca koji je takav, neispravan proizvod kupio, da s priloženim računom od proizvođača, odnosno trgovca zatraži povrat novca”, odgovara Ilija Rkman iz društva Potrošač. Dakle, svi koji su kupili sporne dječje žitarice, lisnata tijesta, dodatke prehrani, bilo što naknadno povučeno iz prodaje, imaju pravo na povrat novca. Ukoliko im trgovac slučajno odbije vratiti novac, potrošač od njega treba zatražiti pisano očitovanje, i slučaj prijaviti Državnom inspektoratu.

”Ukoliko je pak zdravstveno neispravan proizvod već konzumiran, i dođe do određenih posljedica, poput alergijske reakcije, proljeva, povraćanja ili slično, potrošač će medicinsku dokumentaciju, nalaz hitne pomoći ili svoga liječnika, uz ambalažu ili, još bolje, dio sadržaja u ambalaži, poslati sanitarnoj inspekciji, a ona zatim, po službenoj dužnosti, obavijestiti proizvođača i dalje postupati kako joj dužnost nalaže. U svakom slučaju, potrošač koji je zbog konzumiranja bilo kakvog, pa tako i već povučenog proizvoda, imao zdravstvenih problema, ima pravo na naknadu štete, kao i na naknadu svih ostalih troškova i gubitaka, poput smanjenih prihoda zbog bolovanja i slično”, kaže Rkman za Novi list.

”U Hrvatskoj, kažu podaci, čak 33 posto populacije pati od alergija. Ti građani moraju pažljivo čitati deklaracije na proizvodima i, kako druge nema, pratiti obavijesti na stranicama Ministarstva poljoprivrede, odnosno, svi, na stranicama Državnog inspektorata ako je slučaj o predmetima opće uporabe”, zaključuje Rkman.

Povratak na Net.hr