Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ONLINE UČENJE

ŠTO ĆE OVE GODINE BITI S MATUROM? ‘Sada razrađujemo nekoliko scenarija. Ova situacija je jedna velika nepoznanica’

Početkom travnja Ministarstvo će dati upute za ocjenjivanje i vrednovanje kako bi prelazak na ocjenjivanje i vrednovanje u online okruženju bio ujednačen na razini Hrvatske

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je u četvrtak da regularnost ove školske godine nije upitna te da se za maturu razrađuje nekoliko scenarija, dok će upute za ocjenjivanje Ministarstvo dati početkom travnja.

Plan koji smo izradili za online nastavu izvodimo uspješno, no postoje određene stvari koje moramo unaprijediti te ćemo najprije dati preporuku za organizaciju radnoga dana učenika kako bismo dobili balansiranu isporuku sadržaja i rada nastavnika u online nastavi, rekla je ministrica prije sjednice Vlade u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici..

Za maturu se razrađuje nekoliko scenarija, dodala je, no ova je epidemiološka situacija velika nepoznanica i nitko ne zna koliko će to trajati. “Mi ćemo, sukladno trajanju, stavljati u funkciju neke od tih scenarija, ali o tome ćemo na vrijeme sve obavijestiti”, napomenula je.

MATURA NA RTL2: Kreću pripreme za učenike završnih razreda; ‘Ponosni smo što možemo podržati ovu inicijativu’

Stižu upute za ocjenjivanje

Početkom travnja Ministarstvo će dati upute za ocjenjivanje i vrednovanje kako bi prelazak na ocjenjivanje i vrednovanje u online okruženju bio ujednačen na razini Hrvatske.

U prva dva tjedna izvođenja nastave na daljinu, smatra Divjak, nije nužno krenuti s ocjenjivanjem, ali je nužno krenuti s potporom i prilagodbom.

Ocjenjivanje i vrednovanje u online okruženju smatra izazovom. “To nije jednostavno. Primjera online nastave u svijetu za škole gotovo da nema. Ovo je za sve veliki iskorak pa i mi pokušavamo koliko god je moguće dati potporu svima u sustavu, učenicima i učiteljima, ali i dati određene informacije za roditelje”, izjavila je Divjak.

Ističe da su povratne informacije za sada dobre. “Učenici su puno više prilagođeni ovom načinu rada koji podrazumijeva virtualne učionice i rad u virtualnom okruženju, a kroz Školu za život stvarno smo puno toga pripremili i za nastavnike, rekla je Divjak dodavši da je puno nastavnika radilo u Loomenu, što im sada pomaže.

‘Školska godina nije upitna’

S obzirom na to da ima onih koji nekim dijelovima nisu zadovoljni, Ministarstvo će dati preporuke za organizaciju nastavnoga dana, kao i preporuke za vrednovanje te sve što je potrebno da se ova godina privede kraju, ne samo da bude regularna po zakonu, nego da budu i suštinski ispunjeni svi oni ishodi učenja koji su planirani u procesu, istaknula je Divjak.

Ponovila je da će se ovisno o razvoju epidemiološke situacije, u funkciju stavljati različiti scenariji.

“Nije upitno hoće li školska god biti regularna. Ona je regularna jer svi ovi dani koje sada izvodimo online su i nastavni dani. Tu zakonskih prepreka neće biti”, istaknula je Divjak.

Podsjetila je da su ovaj tjedan pokrenuti i psihološko savjetovalište i potpora za učitelje te istaknula da je u online nastavu u osnovnim i srednjim školama uključeno ukupno 450 tisuća ljudi, a u visoko obrazovanje još 70 tisuća.

Poseban problem u Zagrebu

Kada je riječ o učenicima s područja Zagreba i okolice pogođenih potresom 22. ožujka, ministrica je najavila da će obiteljima s djecom školskoga uzrasta koje su smještene u Studentskom domu Cvjetno naselje danas popodne osigurati još dvadesetak tableta kako bi, ako nemaju svoju opremu, mogli pratiti nastavu.

“U ovom trenutku imamo dvije nesreće, ali mala je sreća u nesreći da učenici, prvo, nisu bili u školi kada je bio potres, i drugo, da se nastava izvodi online. U tom kontekstu dajemo i psihološku potporu učenicima i nastavnicima tamo gdje je potrebna ali i osiguravamo dodatnu opremu”, rekla je Divjak.

Povratak na Net.hr