'Taj naš zračni prostor, budući da je čuvan, ima određene premije rizika koje za civilni transport povoljne, Hrvatska ima i prihode s te strane i bilo bi dobro da se zadrže na toj razini jer znate kad poraste rizik prijevoznici biraju povoljnije jeftinije rute, a to nam nije u interesu', rekao je vojni analitičar

Iako je odluka o kupnji borbenih zrakoplova očito gotova stvar, nitko službeno ne otkriva konačnu odluku. Pojavila se pretpostavka da su francuski avioni favoriti, ali su se pojavili i oni koji smatraju da avioni uopće nisu potrebni. Trenutni avioni koji čuvaju hrvatsko nebo, MiG-ovi 21, na raspolaganju su još dvije i pol godine nakon čega bi piloti trebali letjeti u novim avionima.

'To je naš zračni prostor'

Dok mnogi istovremeno govore da živimo i miru te da smo članica NATO-a koji nas čuva, da stvari nisu tako crno bijele smatra vojni analitičar Igor Tabak za RTL Danas.

"Taj naš zračni prostor, budući da je čuvan, ima određene premije rizika koje za civilni transport povoljne, Hrvatska ima i prihode s te strane i bilo bi dobro da se zadrže na toj razini jer znate kad poraste rizik prijevoznici biraju povoljnije jeftinije rute, a to nam nije u interesu", rekao je Tabak.

Iscurila informacija o nabavci francuskih aviona

Također, odustajanje od nabavke aviona bio bi korak ka gašenju zrakoplovstva koje bi bilo teško ponovno uspostaviti. Svi koji odlučuju složni su da trebamo avione, a odluka o istima držala se u tajnosti. No, nakon sastanka Vijeća za obranu iscurila je informacija o tome da se kupuju francuski avioni.

"Ja ne mogu znati tko je taj tko pušta informacije ili želi spekulirati što će se dogoditi, ali indikativno je da do jučer nikakvih informacija nije bilo nigdje", komentirao je premijer AndrejPlenković.

"Ne znam tko je objavio tu informaciju i odakle mu jer oduka nije donesena, tako da je to bez veze, možda bude, možda ne bude, možda bude, možda ne", komentirao je predsjednik ZoranMilanović.

U ponudi imamo odlične avione, a njihova cijena također se drži u tajnosti. Iz iskustava drugih zemalja pretpostavlja se da se cijena kreće između 900 milijuna i milijardu i 700 milijuna eura.

"Na nju utječe i opseg paketa o kojem Hrvatska razgovara koji je nejasan da li s tim svim ide i naoružanje, ako da, koje uopće nije svejedno dakle i kakva oprema ide i koliko obuke to su sve elementi koji mogu radikalno mijenjati vrijednost paketa i ekonomičnost", rekao je Tabak komentirajući cijene aviona.