NET.HR OTKRIVA

‘SRAMITE SE!’, PISAO JE RADNIK DIREKTORICI ZET-A, PA DOBIO OTKAZ: ‘Nemamo alata, dijelova za autobuse, a izvlače se milijuni…’

Zaposlenik u garaži Podsused u okviru ZET-a dobio je otkaz jer je sredinom veljače ove godine direktorici Ljubi Romčević Žgeli i drugim nadležnim direktorima poslao mail u kojem ih proziva za loše radne uvjete i sumnjive poslove

Antonio Pereza je u ZET-u radio 11 godina, sedam godina kao vozač autobusa, a onda je prije četiri godine premješten na posao u tehničkoj podršci vozačima u garaži u Podsusedu. I tu je počeo svjedočiti čudnim postupcima u kojima autobusi nisu izlazili opremljeniji ili sređeni, a sudeći prema “papirima” – popravljalo ih se i opremalo.

Napuhane ponude, gume koje su plaćene, a nisu ugrađene, dijelovi kojih nema… Pereza je počelo odbijati potpisivati “muljaže”, upozoravao je nadležne da tu nešto nije u redu. Onda su ga stavili na led. Ostavili su mu radno mjesto, ali mu nisu dali radne zadatke. Dolazio bi ujutro u 6 na posao, odlazio u 14. Skrivalo se od njega što se radi, zaobilazilo ga se. Svjedočio je neovlaštenom točenju plina vozilima koja nisu ZET-ova, gledao je kako mehaničari traže alat, onaj najjednostavniji, ali ga ne mogu dobiti…

A onda je u veljači 2021. poslao mail na adresu predsjednice uprave ZET-a, Ljube Romčević Žgele, i na razne druge adrese onih koji bi trebali biti zainteresirani za to što se zbiva u ZET-u, direktora voznog parka, Ivana Čuljka, mladića koji je bez ikakvog iskustva po političkoj liniji došao na tu zahtjevnu poziciju, na adresu Slobodana Milosavljevića, šefa interne kontrole, ali i na zajednički mail svih kolega u podružnici Servisi, te na mail povjerenika sindikata Borisa Jamnića iz Novog sindikata.

‘Može vas biti sram…’

Jamnić u razgovoru za Net.hr kaže da je bilo vidljivo da je radniku Perezi “pukao film”, da je ljutit, ali isto tako da on smatra kako niti u jednom dijelu maila radnik nije prešao liniju prihvatljive komunikacije, da nije vrijeđao niti prijetio – da je vodeće ljude ZET-a samo pitao “kako ih nije sram”.

I Net.hr dobiva Perezin mail na uvid. Poslao ga je 11. veljače ove godine, nešto prije 14 sati.

“Poštovana, obraćam vam se radi nepravilnosti u garaži Zet Podsused, a i općenito na razini cijelog poduzeća, može vas biti sram sto predstavljate to isto poduzeće. Problemi: manjak radnika, manjak dijelova za servis autobusa, manjak alata za rad istih, manjak uredskog inventara ( stolovi, stolice, sitni uredski inventarski pribor ), ali s druge strane se uplaćuju višemilijunski iznosi za održavanje pogona, čišćenje autobusa cca 10,000,000 kn. zna se Olivera Majić, vlasnik tog istog poduzeća. Autobus d.o.o. Održavanje 60 plinskih autobusa cca. 35,000,000 kn godišnje. Još jednom Vas može biti sram što ste rukovoditelj tog istog poduzeća. Ne zaslužujete isto, nego po političkoj direktivi ste tu di jeste. Ovaj mail šaljem na sve javne službe grada Zagreba i Zagrebačkog Holdinga, također i Državnom odvjetništvu jer je bilo dosta. Sram vas bilo…” stoji u dopisu koji je gnjevni radnik poslao na adresu predsjednice uprave Romčević Žgele.

No, umjesto srama ili pokušaja razgovora s radnikom koji je pokušao upozoriti na probleme s kojim se susreću u garaži ZET-a u Podsusedu, radnik je izazvao – svoj otkaz.

Osam dana od Perezinog maila, sindikalni povjerenik Novog sindikata s ovlastima Radničkog vijeća, Boris Jamnić, dobio je dopis predsjednice uprave u kojem je navedeno da počinje “savjetovanje o namjeravanoj odluci otkaza Ugovora o radu radniku Antoniu Perezi”.

Direktorica ZET-a Ljuba Romčević ŽgelaFoto: Pixsell

Radnik dobio otkaz, ali je uzvratio tužbom

Sindikalac Jamnić je uzvratio da se protivi otkazu.

“Uz dopis Poslodavca kojim tražite savjetovanje na namjeravanu Odluku o otkazu Ugovora o radu za radnika Antonia Perezu nije mi dostavljen prijedlog namjeravane Odluke o otkazivanju Ugovora o radu, a koju Poslodavac namjerava donijeti. Bez navedenog prijedloga Odluke nisam u mogućnosti sagledati sve posljedice koje bi predložena odluka mogla imati na materijalni i socijalni položaj radnika Antonia Pereze. Osim toga, nije mi dostavljen bilo kakav dokaz koji bi upućivao na to da bi radnik Antonio Pereza počinio povredu obveze iz radnog odnosa na koju se pozivate u predmetnom dopisu”, napisao je u službenom obrazloženju sindikalni povjerenik Novog sindikata Boris Jamnić.

No, neovisno o protivljenju sindikata, Perezi je potpisan otkaz i – završio je na cesti. U međuvremenu je pokrenuo i sudski spor, tužio je ZET, uz pravnu podršku Novog sindikata. Zbog sudskog spora nije htio za Net.hr govoriti o tome čemu je sve svjedočio u garaži ZET-a, a Boris Jamnić iz sindikata kaže da je Pereza samo napisao ono o čemu radnici u garaži u Podsusedu govore već mjesecima, pa i godinama.

“Stanje u ZET-u je postalo neizdrživo. Sve je manje radnika, a sve je više menadžera, direktora i šefova svih vrsta. Ljudi ne dobivaju alat, vozila se sve lošije održavaju, a svi znaju da se na održavanje vozila izdvajaju golemi novci. Isto tako, plaća se čišćenje, dezinfekcija, sada u vrijeme korone, a puno je naznaka da se to ne radi kako treba. Ne želim ulaziti u detalje Perezina pisma, oko tvrtki koje spominje, to neka istražuje DORH.

Ali ljudi moraju znati da se u ZET-u već godinama uvodi strahovlada. Svima koji se usude pitati ili protestirati prijeti se otkazom. I s ovim primjerom, otkazom Antoniu Perezi, želi se poručiti svima koji će imati hrabrosti reći čemu svjedoče – da će ih izbaciti na ulicu. Sramno je što radi direktorica Romčević Žgela. Njezin potez izbacivanja čovjeka koji se usudio nešto pitati je – neljudski”, komentira Jamnić, sindikalni povjerenik Novog sindikata s ovlastima Radničkog vijeća.

ZET puca po šavovima od problema

Za njega je Romčević Žgela prije “vojnik” svoje stranke, stranke Bandić Milan 365, nego menadžerica. “Radi se o direktorici koja je ispunjavala sve želje Milana Bandića, koja je zapošljavala koga god je trebalo u upravi, rodbinu i ljude iz stranke, a za radnike, ‘šljakere’, očekuje da trpe očajne uvjete rada i da šute, da se prave da ne vide to što se događa. Ona bi se oko zapošljavanja po zakonu trebala savjetovati s Radničkim vijećem, trebala bi prezentirati godišnje planove zapošljavanja, ali ona to sve zaobilazi.

Šutke je prihvaćala sve što joj se naredilo oko žičare, šutke je dopustila da Holding i direktorica Ana Stojić Deban otmu imovinu ZET-a, radnička odmarališta i da ih prodaju za sitne novce. Na žalost, za to ima već i ‘svoje’ sindikate. Kada je ZET obišla Bandićeva zamjenica, v.d. gradonačelnica Jelena Pavičić Vukičević, Romčević Žgela je pozvala samo odabrane sindikate, svoje poslušnike, a ne sve sindikalne predstavnike. Valjda da joj ne pokvarimo predstavu”, opisuje trenutnu atmosferu u jednoj od ključnih gradskih tvrtki, ZET-u, povjerenik Novog sindikata Boris Jamnić.

On je uvjeren da će Antonio Pereza dobiti sudski spor i biti vraćen na posao. “Iznimno je važno da Pereza, koji je smogao snage progovoriti o radničkim problemima javno, bude vraćen u ZET. To će biti poruka svim radnicima da ne smiju pognuti glavu i šutjeti kada vide nepravilnosti na poslu”, komentira Jamnić.

O slučaju otkaza radniku Antoniu Perezi i o navodima iz njegova pisma poslali smo upit i ZET-u, ali unatoč višednevnom čekanju i telefonskim upitima i tvrdnjama da ćemo dobiti odgovor, do zaključenja teksta ZET nije odgovorio.

Nakon objave teksta na društvenim mrežama se oglasila Olivera Majić, dugogodišnja suradnica Milana Bandića koju je u svom pismu spomenuo radnik Pereza, te je demantirala bilo kakvu povezanost s tvrtkom koja radi na čišćenju autobusa, s tvrtkom ili njezinim vlasnicima. “Kamo sreće da sam ja vlasnica bilo kakve tvrtke, a ne cijeli život potplaćeni prosvjetni djelatnik”, navela je Olivera Majić u svojoj objavi na Facebooku.

 

Povratak na Net.hr