Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

AMBICIOZAN PROJEKT

SPLIT DOBIVA MINI METRO: Autobusni kolodvor seli se u prigradsko naselje, bit će gotov do početka sezone

Potpisani su ugovori koji su preduvjet za preseljenje kolodvora u Splitu u prigradsko naselje Kopilici do početka turističke sezone sljedeće godine

Jučer je splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara s predsjednicima uprava HŽ Infrastrukture i HŽ Carga, tvrtkama koje su vlasnice nekretnina na Kopilici, potpisali ugovore koji su preduvjet za preseljenje kolodvora u Splitu. Do početka turističke sezone sljedeće godine Split bi tako trebao dobiti novi autobusni kolodvor u prigradskom naselju Kopilici, piše Večernji list.

Osim što bi se time rasteretio promet u središtu grada i trajektnoj luci, gdje se trenutno nalazi autobusni kolodvor, premještanje kolodvora mogao bi biti prvi korak prema realizaciji splitske gradske željeznice ili metroa koji bi povezivao Trogir, zračnu luku i trajektnu luku Split.

Povoljniji najam nekretnina

Vlasnik zgrade u kojoj će biti kolodvor je HŽ Cargo, a HŽ Infrastruktura posjeduje prometnu infrastrukturu koja će biti korištena, tvrdi Mirjana Čagalj, glavna kooridatorica projekta splitske gradske željeznice, te nadodaje da su obje tvrtke nekretnine dale u najam povoljnije.

Prema njezinim riječima, novi kolodvor koštat će oko četiri milijuna kuna. No, taj će kolodvor biti samo privremeno rješenje do pune realizacije projekta gradnje intermodalnog čvora novog glavnog kolodvora Split, piše Večernji list.

Od autobusnog kolodvora prijevoz vlakom do centra

Privremeni autobusni kolodvor u Kopilici imat će 19 perona, a predviđena su i četiri parkirališna prostora, 150 mjesta za osobna vozila, 51 mjesto za autobuse i sedam mjesta za taksi-vozila.

Nakon što stignu u Kopilicu, putnike će se prevoziti vlakom do centra grada i trajektne luke, a trajanje voženje bit će svega četiri minute.

Smanjenje gužve za 20 posto

Čagalj je rekla kako očekuju da se prebacivanjem autobusnog kolodvora u Kopilicu prometna gužva u Splitu smanji za 20 posto: “To je privremeno rješenje koje će poslužiti i tome da se ljudi naviknu na željeznicu”.

Hoće li privremeni kolodvor biti dovršen do početka sljedeće turističke sezone, Čagalj smatra da ovisi o uspjehu postupka javne nabave za izvođenje radova koji će biti objavljen u siječnju. Tada se očekuje i izdavanje građevinske dozvole.

Projekt povezivanja brzom prigradskom željeznicom Trajektne luke Split sa Zračnom lukom Split i Trogirom te gradnja intermodalnog čvora novog glavnog kolodvora Split u Kopilici usvojen je na sjednici hrvatske Vlade 4. svibnja ove godine u Splitu.

Splitski metro

Kako piše Večernji list, dvije su varijante spajanja željezničkom prugom Kaštela sa zračnom lukom pa dalje prema Divuljama i Trogiru, no u obje je varijante uključena postojeća pruga između Knina i Splita.

Prema prvoj varijanti, koja bi stajala oko 70 milijuna eura, nova pruga išla bi od Kaštel Starog prema Resniku i dalje prema Divuljama. Za to bi trebalo sagraditi sedam novih kilometara pruge, od čega bi 3,4 kilometra bilo u plitkom tunelu, zbog čega se cijeli projekt naziva “splitski metro”.

U drugoj varijanti, koja bi stajala 200-tinjak milijuna eura, predviđen je čak i dulji plitki tunel. Trebalo bi sagraditi novu prugu od Kaštel Sućurca preko zračne luke do Divulja ukupne dužine 12,6 kilometara od kojih bi čak 11,6 kilometara bilo u plitkom tunelu.

U obje varijante trebalo bi sagraditi i prugu od Divulja do Trogira, što bi koštalo između 30 i 80 milijuna eura.

Izglednija je jeftinija varijanta

Kako piše Večernji list, Čagalj je rekla da još treba donijeti odluku o tome koja će varijanta biti prihvaćena nakon javne rasprave. Međutim, tvrdi, vjerojatno biti prihvaćena jeftinija varijanta.

Nabava osam laganih putničkih vlakova stajala bi oko 50 milijuna eura.

Povratak na Net.hr