Neki Britanci koji organiziraju festivale u koncesiju na 43 godine uzeli cijeli otok kod Šibenika

Sound Channel želi organizirati festival za odabranu publiku

FOTO: Twitter

Britanska promocijska tvrtka Sound Channel, koja je organizator festivala Unknown, koji se svake godine održava u Rovinju, odlučila se na pomalo neobičan poslovni pothvat. U koncesiju su, naime, uzeli jedan hrvatski otok. Otok Obonjan, koji se nalazi blizu Šibenika, postat će prva destinacija za zabavu za odabrane goste.

Obonjan je otok koji je godinama predstavljao problem i ogroman trošak za grad Šibenik, kazao nam je Kristijan Gržetić. Nekadašnji je to otok mladih, na kojemu su se za vrijeme bivše države okupljani izviđači. Potom ga je 2008. godine u pedesetogodišnju koncesiju uzela Orco grupa, koja je obećavala 150 milijuna kuna investicija u otok, koji je trebao postati dio Sučanog Hvara. Od cijeloga projekta nije bilo ništa, Orco grupa otišla je u stečaj, a Obonjan je ponovno pao na proračun grada Šibenika.

Loše stanje otoka Obonjana

Posljedično, dugovi su se gomilali, a sam grad nije imao rješenje što dalje s otokom. Dok se nisu pojavili hrvatski i britanski investitori i ponudili rješenje. S gradom Šibenikom potpisali su ugovor o koncesiji Obonjana na 43 godine. Osim britanskih investitora, u projektu sudjeluje i hrvatska tvrtka Gratiosus, koji su i organizatori splitske Ultre, te jedan od vodećih europskih touroperatora – slovenski Collegium Mondial Travel (CMT). Koncesijom su investitori na sebe preuzeli sve dugove i, posljedično, grad Šibenik oslobodili svih financijskih obveza.

Od ljeta 2016. godine na Obonjanu namjeravaju tako organizirati glazbene festivale i druge događaje, kojima će moći prisutstvovati samo odabrana publika. Iznos, koji su investitori trebali platiti za koncesiju, nije poznat. Međutim, doznajemo da su koncesijom na sebe preuzeli obvezu izgradnje vodovodne infrastrukture, koje na otoku nije bilo. Struju će također dovesti investitori.

Projekt obuhvaća sedam faza i goleme troškove

Projekt će se razvijati u sedam faza. Prva faza obuhvaća prve goste, koji bi na Obonjan trebali doći već iduće godine. Iz godine u godinu dodavat će se novi detalji u ponudu, kako bi ona bila što obuhvatnija i primamljivija gostima. Cilja se na avio turiste, više platežne moći.

Obzirom na loše stanje u kojemu se otok trenutačno nalazi, Gržetić kaže da očekuju da će troškovi umnogome premašiti okvirno planirane. Tako u prvoj godini imaju okvirne troškove od pedeset milijuna kuna, ali svjesni su da će taj iznos biti i viši.

Festival kao nijedan drugi

“Već smo tri godine radili na ovom projektu, što nam je dalo vremena da pažljivo odaberemo svoje ideje”, kazao je Dan Blackledge iz Sound Channela. “Naša je vizija da na Obonjan ponovno dovedemo život i od njega stvorimo doista unikatan koncept, koji će kombinirati umjetnost i glazbu, wellness, održivi život i fantastičnu hranu i piće uz zabavan i kreativan smještaj. Sve to bit će u idiličnom rajskom krajoliku otoka”, dodao je.

“Hrvatska je dosad u svijetu prepoznata kao obiteljska destinacija, a ovim će projektima početi pratiti i svjetske trendove, kao urbana i moderna destinacija”, kazao je promotor projekta Kristijan Gržetić. Tako će hrvatska obala dobiti još jedan festival, ali ovaj bi doista trebao biti potpuno drugačiji od drugih.