banner

IMA LI KRAJA?

ŠEFOVI ULJANIKA PRODALI 3. MAJU STROJ KOJI NIJE BIO NJIHOV: Zbog duga bi se mogla zakomplicirati prodaja tvrtke; Poznat i kupac

Bivši direktori Uljanika prodali su panel liniju za izradu tankosjenih limova 3. maju, a da pritom nisu otplatili kupoprodajnu cijenu njemačkom dobavljaču, a sada bi vlasnik te linije i pogona u kojima se nalazi mogao postati čovjek koji je pokušao izvući novac iz još jedne tvrtke pred stečajem

Prodaja pogona Uljanik Proizvodnje opreme, tvrtke u stečaju s adresom u Vodnjanu, ponovno je otvorila priču o preprodaji panel linije za izradu tankosjenih limova, koju su bivši šefovi Uljanik grupe, sada optuženi u istoimenoj aferi, 2017. za 22,3 milijuna kuna prodali riječkom brodogradilištu 3. maj.

No, iako je 3. maj na papiru vlasnik te složene mehanizacije, čini se da je i to sada postalo upitno. Naime, njemački dobavljač, tvrtka IMG, od koje je Uljanik 2016. kupio liniju za potrebe gradnje polarnog kruzera Scenic Eclipse, dopisom je upozorio da im Uljanik nije isplatio još oko 93.400 eura. Upozorili su da, prema odredbi kupoprodajnog ugovora, oni ostaju vlasnici sve dok im se ne isplati i posljednji od 1,88 milijuna eura, doznaje Novi list.

Upitno je zbog čega ovaj pozamašni račun nije stavljen na stol prilikom otvaranja stečaja. Stečajna upraviteljica Marija Ružić tvrdi da je svu dokumentaciju o kupnji panel linije dala na pravnu analizu nakon što je stigao dopis iz Njemačke te da čeka mišljenje odvjetničke kuće. Dodala je i kako zbog zakonske procedure ne postoji mogućnost da Uljanik u stečaju podmiri taj dug.

OD SKLADIŠTARA DO DIREKTORA: Ovaj čovjek će pokušati dići na noge posrnuli Uljanik; Nema potrebne kvalifikacije ni refrence, ali…

Prodali ono što nije njihovo

Ali, to nije sve. Prije dvadesetak dana zaključen je drugi krug dražbe za pogone Uljanika u Vodnjanu. Za njih je zainteresirana tvrtka Rektor LNG iz Pule, koja bi u zakonskom roku od 30 dana trebala uplatiti 69,6 milijuna kuna. Za taj su iznos dobili gotovo sve osim sporne panel linije. No, ako se pokaže da je tvrtka IMG u pravu, ispada da su bivši direktori Uljanika, osim što su oštetili 3. maj prodajom linije, počinili i prevaru jer su prodali nešto što nije bilo u njihovu vlasništvu.

Istražitelji su još u prosincu 2018. naišli na taj dug Uljanika prema IMG-u, no onim nije bio važan, jer su htjeli dokazati štetnost preprodaje 3. maju. Osim toga, bez obzira na to gdje će završiti ta linija, koja pokriva nekoliko stotina kvadratnih metara prostora, novi vlasnik vodnjanskih pogona je može otkupiti, ali je i rastaviti, što mu također predstavlja trošak.

Pitanje je i koliko je stroj uopće funkcionalan. Doznaje se da je sama linija radila jako malo te da je praktički odradila samo testne sate. Uz to, “ključ” njena softvera je u rukama IMG-a, koji je navodno već ranije isključio liniju zbog dugova Uljanika. No, još je zanimljivije tko želi postati vlasnikom pogona u Vodnjanu, u kojima se ona nalazi.

PONOVNO MUĆKE U 3. MAJU: Dvojica Uljanikovaca osnovala tvrtku kako bi mogla naplatiti stara dugovanja, ali jednu stvar nisu očekivali

Sumnjivi kupac

Među osnivačima već spomenute tvrtke Rektor LNG, nalazi se i ime Josipa Peranića. On je bio prokurist tvrtke sličnog naziva (Rektor), oko koje se 2014. rasplela afera zbog ugovora s tvrtkom TIBO o isporuci 1500 LNG tankova vrijednih nevjerojatnih 157 milijuna eura. Afera je izbila zbog odštetne klauzule od osam milijuna eura u slučaju da TIBO ne može ispuniti ugovornu obvezu o proizvodnji 300 tankova godišnje. Tada se doznalo da TIBO ne posjeduje proizvodnu tehnologiju, ali ni bankovna jamstva kojima bi osigurao naplatu, ali i novac za nabavu repromaterijala.

Uz to, ugovori su sklopljeni kada se intenzivno tražio kupac TIBO-a, a unatoč navodnim višemilijunskim poslovima u inozemstvu, Rektor se našao i na listi srama Ministarstva financija zbog neisplaćenih plaća za dvoje zaposlenih. Tvrtka je jedno vrijeme bila zainteresirana i za ulaganja u 3. majsku tvrtku “Motori i dizalice” te u propalo brodogradilište u Kraljevici. Na kraju su i oni propali u srpnju 2019.

 

Povratak na Net.hr