Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

POMOĆ POGOĐENIMA KRIZOM

ŠEF HRVATSKE UDRUGE BANAKA OTKRIO: Evo koliko je građana i tvrtki do sada zatražilo moratorij na kredite

Model odgode plaćanja kreditnih obveza u trajanju do 6 mjeseci fleksibilan je i u skladu s najboljim praksama Europske unije, ističu u Hrvatskoj udruzi banaka

Banke su pokazale spremnost pomoći građanima i poduzećima te su proaktivno djelovale i ranije nego što je slučaj u većini europskih država.

“Cjelokupno poslovanje prilagodile su u kratkom roku kako bi građani i poduzeća imali pravovremenu podršku banaka. U ovom trenutku za mjere odgode plaćanja prijavilo se gotovo 40.000građana i poduzetnika, a s obzirom na to da su procedure za podnošenje zahtjeva nedavno pokrenute, očekujemo da će ta brojka znatnije rasti. Banke u skladu s postojećim modelom imaju mogućnost pojedinačno pristupati svakom zahtjevu i vjerujem da će pronaći zadovoljavajuća rješenja za klijente koji su najviše pogođeni ovom krizom“, izjavio je direktor HUB-a, Zdenko Adrović.

Model odgode plaćanja kreditnih obveza u trajanju do 6 mjeseci fleksibilan je i u skladu s najboljim praksama Europske unije. Za najugroženije sektore poput turizma, mogućnost trajanja moratorija proširena je do sljedeće turističke sezone, što predstavlja i veću razinu pomoći od predloženih 12 mjeseci odgode plaćanja.

‘Obračunava se isključivo redovna kamata’

Ističe kako banke u ovoj krizi otišle korak dalje i ne naplaćuju niz toga što bi inače naplaćivale.

„Moratorij koji banke provode tijekom izvanredne situacije nije standardan iz razloga što je ta mogućnost ponuđena velikom broju klijenata, a tijekom moratorija klijentima se ne naplaćuje glavnica i kamata. Obračunava se isključivo redovna kamate bez zateznih kamata i ostalih troškova koji se pojavljuju prilikom redovitog ugovaranja moratorija na kreditne obveze“, pojašnjava.

Na solemnizaciju ne utječu banke

Solemnizacija ugovora postoji s vrlo jasnim razlogom, a to je pojašnjavanje smisla i posljedice dodatka ugovora koji se potpisuje s bankom. Dakle, solemnizacija je jedan od instrumenata informiranja i pravne zaštite potrošača, a ne samo trošak. Trošak solemnizacije nije u nadležnosti banaka te banke od tog troška ne zarađuju.

Kako bismo pomogli građanima i u tom području, Hrvatska udruga banaka pozvala je nadležne institucije da razmotre mogućnosti smanjivanja troškova solemnizacije, a vjerujemo da će to i poduzeti kako bi umanjili trošak za građane, priopćeno je iz HUB-a.

Najnovije informacije o epidemiji koronavirusa u Hrvatskoj i svijetu pratite ovdje

 

Povratak na Net.hr