Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

PROMETNI ZAHVATI

REMETINEČKI ROTOR JE GOTOV, ALI ON NEĆE RIJEŠITI GUŽVE? Zagreb ih treba još, ali bitnija je jedna druga, zapravo ključna stvar

Zagreb priprema gradnju šest novih kružnih tokova diljem grada, a prometni stručnjak Goran Husinec smatra kako je za rješavanje gužvi u Novom Zagrebu potreban jedan rotor i jedan most

Dok se remetinečki rotor ušminkava prije skorašnjeg puštanja u promet Grad Zagreb je odlučio raspisati nekoliko natječaja za projektiranje manjih rotora po cijelom gradu. Jedan od natječaja obuhvaća gradnju čak tri kružna toka na 400 metara udaljenosti, oko jezera Bundek. Tako bi raskrižja Ulice Damira Tomljanovića Gavrana i Adamićeve te Sajmišne ceste i Ulice Karla Metikoša i silazak s Mosta Slobode mogli biti pretvoreni u kružne tokove, doznaje Večernji.

Grad je raspisao natječaj i za koordinatora zaštite na radu na gradilištu Gračanske ceste, na kojoj bi uskoro pored donje stanice žičare trebalo osvanuti parkiralište i rotor. Ove godine se planira i gradnja rotora na raskrižju Čavićeve, Vukomerca i odvojka Borongajske ceste, a u planu je i novi rotor u blizini remetinečkog; na raskrižju Remetinečke, Riječke i Cimermanove ulice.

Za posljednji u nizu rotora već je ishođena građevinska dozvola; za one u Adamićevoj i ispod Mosta mladosti Grad će izdvojiti 93.000 kuna; rotor u Metikoševoj će koštati 56.000, u Gračanima 63.000, a u Čavićevoj 125.000 kuna.

Sigurniji oblik regulacije prometa

Ova pošast gradnje kružnih tokova uopće nije loša ako se pita prometnog stručnjaka Gorana Husinca, koji bi tako riješio sva problematična raskrižja u gradu na kojima ima mjesta za gradnju rotora.

“Mali rotori konstruirani su tako da se postiže maksimalnih 40 kilometara na sat, dok, kad se hvata zeleno svjetlo na semaforu, brzine dostižu 70, 80, pa čak i 90 kilometara na sat. Ako se slučajno prođe na crveno i dođe do sudara, posljedice su velike traume i povrede”, govori Husinec i dodaje kako vozači u rotoru više paze na sebe i druge nego na semaforima.

Dva rotora i Jarunski most

No, kada rotor promjera 74 metra u Remetincu konačno profunkcionira, to bi trebao biti samo početak rješenja problema velikih gužvi u tom dijelu grada. Husinec predlaže još velikih infrastrukturnih zahvata.

“Da bi se riješile gužve u tom dijelu grada, još jedan rotor trebao bi se graditi kod Avenue Malla, jednako kao i dugo spominjani Jarunski most, koji bi rasteretio veliki rotor”, zaključio je prometni stručnjak.

 

 

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr