'Razbijali smo stijene, gradili tunele... '

Deset novoizgrađenih kilometara autoceste A1 od čvora Ravča do čvora Vrgorac u četvrtak je pustila u promet premijerka Jadranka Kosor.

30.6.2011.
15:36
VOYO logo

Na svečanost otvorenja premijerka je dovela dobar dio Vlade: ministre Ivana Domagoja Miloševića, Branka Bačića, Đuru Popijača i Božidara Kalmetu.

Radi se o dijelu dionice Ravča – Ploče, koja je promijenila trasu, pa se umjesto prema Staševici pružila putem Vrgorca. Ta izmjena trase je, inače, napumpala cijenu te dionice autoceste na 2.663.216.696,33 kune, umjesto predviđenih 1.793.987.738,17 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Državni organi nisu reagirali na činjenicu što investitor, Hrvatske autoceste, nije imao potrebu raspisati novi natječaj iako je cijena nove trase daleko premašila planirane troškove radova. Napomenimo da ni izgradnja dionice koja joj je prethodila, ona od Dugopolja do Ravče, nije prošla bez skandala. Npr. WC na odmorištu Mosor plaćen je gotovo tri milijuna kuna, umjesto pola milijuna, a samo jedan koš za smeće HAC je plaćao 715 kuna.

"Još jedan radni uspjeh slavimo u danu koji će ući u povijest Republike Hrvatske. Danas ćemo zatvoriti preostala poglavlja i još jednom će se potvrditi da smo uspješno završili pregovore te da ćemo 1. srpnja 2013. ući u članstvo Europske unije", rekla je Kosor. Izjavila je da je riječ o ostvarenju najvećeg sna hrvatskog naroda, odmah nakon postizanja samostalnosti te usporedila hrvatski put u EU s cestogradnjom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Razbijali smo stijene, gradili tunele i nadvožnjake", kazala je premijerka te najavila nastavak gradnje autoceste prema Pločama i do krajnjeg juga, do Dubrovnika.

Teški, teški teren

Ukupna investicijska vrijednost radova na dionici Ravča – Vrgorac iznosi oko 936,5 milijuna kuna bez PDV-a. Zbog teškog terena na dionici je projektirano 10 objekata, od toga pet vijadukata, četiri nadvožnjaka i jedan tunel.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radove na izgradnji dionice izvodila je Poslovna udruga koju čine: Hidroelektra-niskogradnja d.d. (vodeći partner), Viadukt d.d. Zagreb, Konstruktor-inženjering d.d Split, Cesta Varaždin d.d., Zagorje-Tehnobeton d.d., Strabag d.o.o. Zagreb, Osijek-Koteks d.d. Osijek i Ingra d.d. Zagreb.

U naplatnim kućicama Vrgorac zaposleno je 10 ljudi, a za ta se radna mjesta javilo čak 347 zainteresiranih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Puštanjem u promet ove dionice, Autocesta A1 Zagreb – Split – Dubrovnik bit će u prometu u ukupnoj dužini od 467 km. Visina cestarine na dionici Ravča – Vrgorac iznosi četiri kune, a od Zagreba do Vrgorca 191 kn za osobna vozila. Prvi automobili novoizgrađenom dionicom počet će prometovati nakon 16 sati.

Vezani članci:

arti-201002250622006 arti-201002260591006 arti-201106240657006 arti-201101030670006 arti-201101030063006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo