PROMETNI STRUČNJAK O JEZIVOM NIZU NESREĆA NA HRVATSKIM CESTAMA: / 'Jasno je tko je kriv, a ove mjere trebalo bi poduzeti'

Image

Bliži se kraj tjedna koji će ostati zapamćen kao jedan od tragičnijih na hrvatskim prometnicama i u kojem je u samo četiri dana u prometnim nesrećama poginulo deset ljudi.

14.10.2016.
13:51
VOYO logo

Tim povodom prometni je stručnjak Željko Marušić ponovno napisao komentar i predložio niz mjera. Njegov komentar prenosimo u cijelosti.

Image
CRNI TJEDAN NA HRVATSKIM CESTAMA: /

U stravičnom nizu prometnih nesreća u samo četiri dana poginulo čak 10 osoba!

Image
CRNI TJEDAN NA HRVATSKIM CESTAMA: /

U stravičnom nizu prometnih nesreća u samo četiri dana poginulo čak 10 osoba!

Stalno kršenje propisa za vozače teretnih kamiona

"Stravična jutrošnja nesreća s dvoje poginulih, nakon što se kamion-hladnjača zabio u nosivi stup nadvožnjaka na zagrebačkoj obilaznici A3, kod čvora Jakuševec, ukazuje na dobro poznate anomalije u prometnom sustaju: nepoštivanje vremena trajanja upravljanja za vozače teretnih vozila (u uzroku) i neispravnim ogradama na autocestama (u posljedici). Javna je tajna da se propisi o vremenima trajanja upravljanja za vozače teretnih vozila krše na više načina i da su policijske kontrole loše i neučinkovite. Zbog pogibeljnosti takvih prekršaja te propusta u nadzoru to je jedan hitnih prioriteta za rješavanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Galerija

Da su na konkretnoj lokaciji ograde izvedene prema prema važećem pravilniku o prometnoj signalizaciji i opremi na cestama, po normi H2, posljedice vjerojatno ne bi bile tragične. A i taj pravilnik daleko je od onoga što propisuju europske direktive i smjernice (EuroRAP), da 'prometnice trebaju opraštati pogreške vozačima'. Trebale bi biti izvedene tako da spriječe udare u stupove nadvožnjaka, rasvjete, signalizacije, kao što su bile 5. kolovoza na čvoru Jankomir (dvoje poginulih nakon naleta u rasvjetni stup), 7. travnja na čvoru Karlovac (jedan poginuli, dvoje teško ozlijeđenih nakon naleta na rasvjete).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

PROMETNI STRUČNJAK UPOZORAVA: Hrvatske autoceste su ‘eldorado za jurnjavu!’

Vozače 'samoubojice' teško je spriječiti

Prema obrascu jutrošnje tragedije u rujnu 2008. izmasakrirano je 14 slovačkih turista, nakon što 'ograda od papira' nije zaustavila jureći autobus sa zaspalim vozačem da se zabije u betonsku konstrukciju nadvožnjaka na autocesti A1 između čvorova Gospić i Lovinac. U lipnju 2012. na autocesti A1, kod tunela Krpani osam je čeških turista poginulo nakon što je autobus, nakon slijetanja prošao kroz preslabu ogradu i zabio se u rasvjetni stup, koji tu nije trebao biti. Nitko se dosad nije ozbiljno pozabavio stanjem opreme i zaštitnih ograda na autocestama, koje uvelike poništavaju njihove sigurnosne značajke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako se potvrde nagađanja da je stravičnu nesreću 11. listopada na osječkoj južnoj obilaznici izazvao 34-godišnjak, samoubojstvom na krajnje bezobziran i sebičan način, a na to ukazuje analiza izvjesnog kretanja vozila prije sudara, njegova magnituda te stanje i položaj vozila nakon njega, takvu je nesreću teško i predvidjeti, a kamoli spriječiti.

Događaju se svugdje u svijetu, a pomoći može samo opreznija, sporija vožnja, koja pruža više prostora i vremena za izbjegavanje sumanutih ubojica na cestama, koje tek potom treba tretirati samoubojicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Mladi vozači nedorasli snazi i brzini vozila

Ali, svakako treba uprijeti prstom u neizravne krivce za tragedije kod Koprivnice i Dugog sela, koji su skrivili mladi vozači, očito nedorasli snazi i brzini vozila koje su vozili. Ukidanje odredbe o najvećoj snazi vozila kojima smiju upravljati mladi vozači 'nož je u leđa' prometnoj sigurnosti.

Činjenica da je Ustavni sud problematizirao prava i diskriminaciju mladih vozača, ne i prava i diskriminaciju njihovih žrtava, upućuje da nema odgovornosti, nažalost ni sustavnog znanja, donositi takve odluke. Hitno treba vratiti uredbu ograničenja snage automobila za mlade vozače, s time da se limit sa 80 smanji na 70 kW (sa 109 na 95 KS).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zabrinjavaju dvostruka mjerila u tretiranju krivaca za tragične nesreće, nedopustiv medijski spin, potpuno neutemeljen snimkama nakon nesreće i razmjerno dobrim stanjem kolnika, da je mlada vozačica, koja je usmrtila dvogodišnju djevojčicu, u komu odvela njezina oca, a 6-godišnjeg sina doživotno traumatizirala, nesreću izazvala zapljusnuta vodom nasuprotnog kamiona.

To ismijavanje izvjesnosti uzroka i neodgovornosti (prebrza vožnja, nedovoljno znanje i iskustvo za vožnju takvog vozila, moguće korištenje pametnog telefona...) ukazalo je na propust u očevidu tragične nesreće, koji sukladno suvremenim trendovima i tehnologijama, nije napravilo sve što bi trebalo za naknadnu forenziku korištenja bilo koje funkcije mobilnog uređaja u vožnji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Ministar prometa najodgovorniji za kaos i anarhiju

Ministar prometa Oleg Butković, najodgovorniji za kaos i anarhiju u prometnom sustavu, barem kao formalni i moralni čin, u posljednjim danima 'tekničkog mandata' trebao bi podnijeti ostavku. Budući premijer Andrej Plenković dobro bi trebao promisliti kome će dati palicu upravljanja najvažnijeg resornog ministarstva, kako bi konačno struka preuzela stvari u svoje ruke i prekinula crni niz.

Predlažem da se odmah pokrene osnivanje nevladine 'Hrvatske agencije za cestovni promet' (HACP), kako bi se postavili temeljni i stručni kriteriji organiziranja, vođenja, funkcioniranja i kontroliranja prometnog sustava, koje bi trebali ispunjavati, odnosno provoditi u resornim ministarstvima", napisao je prometni stručnjak Željko Marušić u svome komentaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pet prijedloga za poboljšanje prometnog sustava

* Odmah utemeljiti Hrvatsku agenciju za sigurnost cestovnog prometa (HACP), koja će uzeti stvari u svoje ruke i zaustaviti anarhiju u prometnom sustavu;

* Hitno vratiti uredbu ograničenja snage automobila za mlade vozače, s time da se limit sa 80 smanji na 70 kW;

Tekst se nastavlja ispod oglasa

* Znatno pooštriti i sustavno provoditi nadzor ispunjenje odredbi o vremenima trajanja upravljanja za vozače teretnih vozila i autobusa;

* Unaprijediti postupke očevida nakon tragičnih nesreća, kako bi se osigurali uvjeti za preciznu forenziku korištenja bilo koje funkcije 'pametnog telefona' tijekom vožnje;

Tekst se nastavlja ispod oglasa

* Osnovati povjerenstvo koje će temeljito analizirati stanje zaštitnih ograda na autocesti, posebice u područjima oko betonskih konstrukcija nadvožnjaka, portala i rasvjetnih stupova

Galerija

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo