Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Nakon horora na Kvatriću

KAKO ZAUSTAVITI DIVLJAKE KOJI UBIJAJU NA CESTAMA: Ugledni prometni stručnjak predlaže ovih 5 mjera

Dvadesetšestogodišnji Nikola Kovačević, osumnjičen da je pijan skrivio tešku prometnu nesreću na Kvatriću i pokušao pobjeći, ranije je napravio čak 20-ak prometnih prekršaja. Sve do nedavno je imao zabranu upravljanja vozilom. Nažalost, iz svojih grešaka ništa nije naučio. Kako bi se divljaci poput njega zaustavili, prometni stručnjak Željko Marušić predlaže pet mjera.

Prof. dr. sc. Željko Marušić sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti kaže da se stravična prometna nesreća u kojoj su ugašena dva života, a dvije osobe ozlijeđene, zbog manjkavosti u prometnom sustavu, po “zakonu velikih brojeva” mogla i očekivati.

‘ZNATE LI VI TKO SAM JA?!’ Ovo je bahati vozač koji je sinoć izazvao prometnu kod Kvatrića i ubio pješakinju

Kako bi se takve strašne nesreće u budućnosti izbjegle ili svele na minimum, predlaže sljedeće sustavne mjere:

1. Integralni video nadzor uvesti na sve bitne prometnice, radi preventivnog (demotiviranje kršenja prometnih propisa, temeljem izvjesnosti kažnjavanja), aktivnog (ad hoc upozoravanje ugroženih sudionika u prometu, iniciranje hitne policijske akcije) i reaktivnog djelovanja (procesuiranje počinitelja, uklanjanje recidivista iz prometa). Istodobno bi se povećala opća sigurnost, smanjila stopa kriminala i rasteretila policija.

2. Poništenje vozačke dozvole pravno definirati i uvesti u svrhu uklanjanja ‘recidivista’ iz prometa. Treće oduzimanje vozačke dozvole automatski bi značilo poništenje. Nova bi se mogla polagati nakon pet godina, ali tek nakon pozitivnog mišljenja liječničke komisije.

POLICIJA NAJAVILA RADIKALNE AKCIJE: ‘Dosta je, broj mrtvih na cestama daleko je veći nego lani’

3. Pooštriti kažnjavanje za vožnju s oduzetom, odnosno poništenom vozačkom dozvolom, na način da je to kazneno djelo s minimalnom zatvorskom kaznom od šest mjeseci, uz istodobno povećanje brzine i učinkovitosti procesuiranja svih, posebice najtežih prometnih prekršaja.

4. Poseban policijski nadzor uvesti za ‘recidiviste’ u prometu, prvenstveno nakon oduzimanja vozačke dozvole, temeljem najboljih strukovnih svjetskih iskustava. Jedna od poželjnih mjera je kontrola alkoholiziranosti nakon noćnog dolaska na prebivalište. U slučaju vožnje u alkoholiziranom stanju s oduzetom vozačkom dozvolom, uz ostale mjere, oduzeta bi se dozvola poništila.

5. Ukinuti predvidivost i rutinu prometnog policijskog nadzora, kako ne bi bilo dionica, poput zagrebačke Maksimirske ceste, Vlaške ulice, Ilice…, za koje većina vozača smatra da na njima nikada nema kontrola, za razliku od Radničke ceste, Slavonske avenije…

NESREĆA KOJA JE ŠOKIRALA HRVATSKU: Otkrivamo tko je mladić koji je na Kvatriću Audijem pokosio pješake

TEŠKA NESREĆA U ZAGREBU: Audijem naletio na skupinu pješaka – jedna žena poginula. Vozač pokušao pobjeći!

VOZIO MRTAV PIJAN: Mladić (26) koji je skrivio stravičnu prometnu nesreću i ubio ženu napuhao je gotovo 2 promila!

Povratak na Net.hr