Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

EKONOMSKI NAJPOVOLJNIJE

POZNATO JE OD KOGA HRVATSKA KUPUJE LNG TERMINAL: Evo koliko će nas to koštati

U petak je tvrtka LNG Hrvatska objavila da je za nabavu plutajućeg terminala odnosno broda za uplinjavanje (FSRU) odabrala ponudu norveške tvrtke Golar Power Limited, koji je ponudio novu konverziju postojećeg LNG tankera u FSRU brod

Tvrtka LNG Hrvatska objavila je u petak da je za nabavu plutajućeg terminala odnosno broda za uplinjavanje (FSRU) odabrala ponudu norveške tvrtke Golar Power Limited, koji je ponudio novu konverziju postojećeg LNG tankera u FSRU brod u vrijednosti od 159,6 milijuna eura, piše Tportal.

“Riječ je o LNG tankeru koji je proizveden 2005. godine i koji plovi pod imenom ‘Golar Viking’. U trenutku isporuke brod će na lokaciju LNG terminala biti dopremljen iz brodogradilišta kao nova konverzija FSRU broda u skladu s najvišim tehničkim standardima i standardima zaštite okoliša i prirode”, navodi se u objavi na internet stranicama tvrtke LNG Hrvatska.

Tvrtka je u postupku nabave “Plutajuće jedinice za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU) te pružanje usluga upravljanja i održavanja FSRU-a” do isteka roka, 5. listopada u 14 sati, zaprimila tri ponude – norveškog Golar Power Limited, japanskog Mitsui O.S.K. Lines i grčkog Maran Gas Maritime Inc.

Ekonomski najpovoljnija ponuda

“Nakon pregleda i ocjene ponuda, povjerenstvo za otvaranje, pregled, ocjenu ponuda i odabir najpovoljnijeg ponuditelja ocijenilo je da je ponuda društva Golar Power Limited u potpunosti u skladu s uvjetima iz dokumentacije za nadmetanje te je prema kriteriju odabira ekonomski najpovoljnije ponude najbolje rangirana ponuda s najvećim ostvarenim brojem bodova”, ističu iz tvrtke LNG Hrvatska, koja je u skladu s tim donijela odluku o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude.

Kako se navodi u objavi LNG Hrvatska, ovisno o rezultatima postupka obvezujućeg zakupa kapaciteta terminala (Open Season postupak), koji se zatvara 20. prosinca ove godine, te donošenju pozitivne investicijske odluke, “predviđeno vrijeme isporuke FSRU broda je u razdoblju od 30. rujna 2020. do 30. listopada 2020., a kako bi LNG terminal postao operativan 1. siječnja 2021. godine”.

Iz tvrtke LNG Hrvatska najavljuju da će se po isteku roka za prigovor na donesenu odluku o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude, a koji završava 15. studenoga, pristupiti sklapanju ugovora o isporuci FSRU broda i ugovora o upravljanju i održavanju FSRU broda.

‘U skladu s tehničkim kapacitetom plinskog transportnog sustava Hrvatske’

“Navedeni ugovori nisu obvezujući te isti stupaju na snagu ovisno o rezultatima postupka obvezujućeg zakupa kapaciteta (Open Season postupak) koji se zatvara 20. prosinca 2018. godine i donošenju pozitivne investicijske odluke po završetku Open Season postupka”, zaključuje se u objavi tvrtke LNG Hrvatska.

Po podacima iz današnje objave tvrtke LNG Hrvatska, odabrani FSRU brod spremničkog je kapaciteta 140.000 prostornih metara, s nominalnom kapacitetom regasifikacije UPP-a od 300.000 prostornih metara prirodnog plina/satno, što na godišnjoj razini daje kapacitet od 2,6 milijardi prostornih metara plina, a što je u skladu s tehničkim kapacitetom plinskog transportnog sustava Hrvatske, ističu iz LNG Hrvatska.

Radit će na principu mehaničkog čišćenja cjeloukupnog sustava

Kako objašnjavaju, ponuđeno tehničko rješenje regasifikacije UPP-a (pretvorbe prirodnog plina iz tekućeg u plinovito stanje) radit će u otvorenom sustavu na način da prilikom zahvaćanja i ispuštanja morske vode neće koristiti elektroklorinaciju (izdvajanje klora iz mora) za potrebe sprječavanja obraštanja sustava kroz koji prolazi morska voda, već će raditi na principu mehaničkog čišćenja cjelokupnog sustava u sklopu redovnog godišnjeg održavanja FSRU broda.

Iako se sukladno tehničkim standardima prilikom rada takvih sustava koristi elektroklorinacija bez negativnih utjecaja na okoliš, LNG Hrvatska je s ciljem uvažavanja stava lokalne zajednice o neprihvaćanju upotrebe klora iz morske vode prilikom procesa regasifikacije UPP-a, dodatno bodovala rješenja koja omogućuju mehaničko čišćenje sustava od obraštanja koji nastaje u sustavu prilikom prolaska morske vode, ističe se u objavi.

Povratak na Net.hr