Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

DOTRAJALE PROMETNICE

POSLJEDICE UBRZANE GRADNJE DOLAZE NA NAPLATU: Sanacija autoceste stajat će 100 milijuna kuna

Kreće sanacija pet vijadukata na autocesti Zagreb – Rijeka i Krčkog mosta

Pet vijadukata na autocesti Zagreb – Rijeka te most Krk bit će sanirani, a procjenjuje se da će troškovi izvođenja radova biti oko 100 milijuna kuna, doznaje Jutarnji list od sugovornika iz tvrtke “Autocesta Rijeka – Zagreb”.

Razlog sanacije ovih objekata je dotrajalost, no promet nije ugrožen. Bit će sanirani vijadukti Bukovo u smjeru Rijeke, Zalesina u smjeru Rijeke, Golubinjak u smjeru Rijeke te Zečeve Drage u oba smjera, dakle vijadukti koji se nalaze na “Snježnoj dionici” autoceste u Gorskom kotaru.

Glavni razlog oštećenja vijadukata su velike količine soli koje se tijekom zime prosipaju po prometnici te pogreške prilikom projektiranja i izvođenja objekata. Kloridi iz soli koja se koristi za posipanje prometnica glavni su uzročnik oštećenja armiranobetonske nosive konstrukcije vijadukata.

Najmlađem vijaduktu kloridi iz soli nagrizli čeličnu armaturu

Kako piše Jutarnji list, najinteresantniji je vijadukt Zečeve Drage, najmlađi vijadukt dugačak 939 metara, kojemu je jedan krak otvoren prije 14 godina a drugi prije 10 godina. Iako vijadukt izgleda u odličnom stanju, pokazalo se da su kloridi iz soli nagrizli čeličnu armaturu u dijelovima nosećih stupova. Nije jasno kako je sol došla do armature budući da je armatura obložena s 30mm betonske obloge kvalitetne gustoće.

Također, sanirati će se konzola kolničke ploče, ležajevi, hrptovi sandučastog nosača itd. Sugovornici Jutarnje lista rekli su da je sanacija mogla biti odgođena na dvije godine, no tada bi bila daleko kompliciranija i skuplja.

Čini se da su u pravu stručnjaci koji tvrde kako sada na naplatu dolaze posljedice ubrzane gradnje autocesta. Za to je kriva politika koja je određivala da dionice moraju biti završene 30. lipnja svake godine, što se očito odrazilo na kvalitetu izvršenih radova.

U najlošijem stranju je vijadukt iz 1982. godine

U najlošijem je stanju je vijadukt Bukovo (385 m) u smjeru Rijeke na dionici Oštrovica – Kikovica koji je pušten u promet 1982. godine. Nikad do sada nije bio saniran, pa je potrebno ojačati temelje stupova, sanirati same stupove i ogradu. Vijaduktu je sol u velikoj mjeri nagrizla armaturu.

Na vijaduktima Zalesina (461 m) i Golubinjak (569 m) u smjeru Rijeke bit će izmijenjen dio kolničke ploče, zamijenjene će biti sve prijelazne naprave i potpuno rekonstruirana odvodnja.

Radovi bi trebali započeti na proljeće

Radovi na sanaciji vijadukata trebali bi početi na proljeće sljedeće godine, a koštat će oko 80 milijuna kuna. Iz tvrtke “Autocesta Rijeka-Zagreb” kažu kako planiraju započeti istovremeno radove na svih pet vijadukta te bez prestanka raditi do sljedeće jeseni, što znači da će se radovi odvijati i tijekom turističke sezone, iako su službeno zabranjeni.

“Mi ne možemo raditi ni tijekom turističke sezone ni tijekom zime, i onda nam u godini preostaje oko dva mjeseca za radove. Na taj način jednostavno ne možemo završiti radove u normalnom roku”, rekli su sugovornici iz tvrtke za Jutarnji list, napomenuvši kako će se odredba o zabrani odvijanja radova morati ponovno ispitati.

Također, postavljaju se pitanja kako na najbolji način održavati autoceste tijekom zime, je li potrebno posipati ih s tolikim količinama i postoji li neko drugo sredstvo koje bi bilo manje štetno za objekte i okolinu.

Sanacija Krčkog mosta počinje na jesen iduće godine

Pretpostavlja se da bi radovi na Krčkom mostu mogli početi na jesen sljedeće godine te zbog složenosti trajati najmanje dvije godine. Vrijednost sanacije ovog mosta, koja će se odvijati za vrijeme odvijanja prometa, procjenjuje se na oko 20 milijuna kuna te će se time osigurati kvalitetno prometovanje sljedećih 20 godina

Institut građevinarstva Hrvatske nedavno je izabran za provedbu istražnih radova i izrade projekta sanacije konstrukcije Krčkog mosta. U roku od šest mjeseci IGH bi trebao provesti svoj dio posla i tada će se točno znati koji je obim sanacije.

Iako Instut građevinarstva Hrvatske još uvijek nije proveo istražne radnje i izradio projekt sanacije, što bi trebalo biti gotovo u roku od šest mjeseci, sugovornici iz tvrtke “Autocesta Rijeka – Zagreb” rekli su za Jutarnji list da će se morati izmijeniti hidroizolacija gornje površine kolničke površine i asfaltni sloj na cjelokupnoj dužini mosta od 1430 metara. Osim toga, treba riješiti odvodnju na mostu i zamijeniti sve prijelazne naprave koje nisu mijenjane od 1980. kada je most pušten u promet.

Povratak na Net.hr