TEŠKO RAZDOBLJE

POČELO JE DRUGO POLUGODIŠTE, ALI…: ‘Mnogi roditelji su doslovno plakali da se ne žele odvojiti od djece u ovim trenucima…’

Informacije koje smo dobili s terenom su bile da je velika potreba za odgodom nastave, ne samo zbog stanja zgrade, nego i zbog psihičkog stanja pojedinih roditelja i zaposlenika, kazala je glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja

Nakon mjesec dana zimskih praznika, počelo je drugo školsko polugodište. I dok se učenici razredne nastave i maturanti vraćaju u učionice, ostali će za sada svoje obrazovanje nastaviti online. No, za mnoge će ovo biti razdoblje koje neće biti nimalo lako, posebice za sve one na područjima pogođenima potresom.

Srednja škola u Petrinji krenula je s nastavom iako ima crvenu naljepnicu. Ravnatelj Milan Orlić rekao je u Otvorenom na HRT-u da su imali puno razgovora, ispitali situaciju, napravili ankete s učenicima i nastavnicima, pa odlučili krenuti s nastavom. Prvi i osnovni razlog su maturanti, koji će vikende koristiti i za pripreme i maturu.

“Njima će svaka nadoknada biti problematična”, rekao je Orlić, dodavši da je velika većina učenika i profesora ostala u gradu te da su imali sve resurse pripremljene od ranije. Vidjet će hoće li iznaći rješenje za pokretanje nastave uživo za maturante. Čekaju preseljenje u zgradu koju su dobili od Gavrilovića, koja desetljećima nije bila u upotrebi, ali statički, kako je istaknuo, nema gotovo nikakvih oštećenja.

17 škola tražilo i dobilo odgodu nastave od dva tjedna

Tomislav Paljak, državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, rekao je da su županija i Sisak napravili velik napor kako bi u nesretnoj situaciji pokušali stvarati uvjete da se život normalizira. 17 škola zatražilo je i dobilo odgodu nastave od dva tjedna.

Paljak navodi kako je gotovo nemoguće ili jako teško djeci pratiti nastavu iz kontejnera.

“Online nastava nije nastava koja bi zadovoljila potrebe današnjeg školstva, online nastava je nužno zlo. Otvorilo se dosta mogućnosti i tim načinom rada, ali potpuno je jasno da je cijeli fokus rada Ministarstva od početka školske godine taj da pokušamo što je moguće više djecu ipak imati u školama i zbog toga smo razradili ta tri modela, i to je dobro funkcioniralo do kraja polugodišta, rekao je Paljak.

Paljak je naveo kako imaju podatak da je preko 2100 učenika izvan svojih domova, a pretpostavljaju da je oko tisuću učenika izvan županije. Preko 600 đaka je izvan dometa interneta, 25 nema ni priključak struje, 70-ak učitelja nema pristup internetu…

‘Roditelji su nas zvali i doslovno plakali’

Ana Tuškan, glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja, rekla je kako je stanje zgrada velik problem, mnogi se roditelji ne usude pustiti djecu u takve škole.

“Informacije koje smo dobili s terenom su bile da je velika potreba za odgodom nastave, ne samo zbog stanja zgrade, nego i zbog psihičkog stanja pojedinih roditelja i zaposlenika. Nas su zvali mnogi roditelji koji su doslovno plakali da se ne žele odvojiti od djece u ovim trenucima, da im treba vrijeme za psihički oporavak, a isto tako da se organizira i internetska veza, da se porazgovara, da se čuje mišljenje s terena, da se vidi kako to najbolje organizirati”, rekla je Tuškan, dodavši da se situacija razlikuje od škole do škole – u nekim sisačkim školama više od 90 posto roditelja bilo je za online nastavu.

Povratak na Net.hr