OTKRIVAMO DETALJE PRLJAVE KAMPANJE: / Trolovi su krenuli, plaćeni oglasi ruše Milanovića! Ovo su iznosi i poruke kojima je krenuo napad

Image
Foto: Facebook

Facebook stranica pokrenuta tjedan dana prije izbora plasira i plaća oglase u kojima napada Zorana Milanovića u većoj te Miroslava Škoru u manjoj mjeri.

19.12.2019.
17:13
Facebook
VOYO logo

Internetski trolovi aktivirani su nekoliko dana prije prvog kruga predsjedničkih izbora koji će se održati u nedjelju 22. prosinca. Cilj im je jasan - plasirati negativne informacije o kandidatu ljevice Zoranu Milanoviću te u manjoj mjeri o Miroslavu Škori.

Zahvaljući Facebookovim alatima pomoću kojih je moguće vidjeti koliko se novca troši na promoviranje pojedinog oglasa, u ovom slučaju negativnog, kao i kome je taj oglas usmjeren - kojoj dobnoj i spolnoj skupini - jasno se može iščitati kakav je plan onih koji su oglas platili. U najvećoj mjeri oglasi su usmjereni na ljude iz Zagreba, što je i logično jer osim što je Zagreba najveći bazen birača predstavlja i uvjerljivo najveći digitalni prostor u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TRIJUMF VELIKOG KOMBINATORA IZ SJENE: /

Troje jakih kandidata direktno je povezano s njim, a dobro zna slabosti ljevice i kako srušiti Milanovića

Image
TRIJUMF VELIKOG KOMBINATORA IZ SJENE: /

Troje jakih kandidata direktno je povezano s njim, a dobro zna slabosti ljevice i kako srušiti Milanovića

Sve je krenulo u subotu

Tko točno stoji iza stranice "Normalno - sad ili nikad, jedna duša a nas dvoje", nemoguće je točno saznati bez sudskog naloga jer Facebook štiti podatke o osnivaču stranice. No, s obzirom da stranica plasira isključivo negativne oglase o Milanoviću i Škori, glavnim protukandidatima HDZ-ovoj kandidatkinji Kolindi Grabar Kitarović, moguće je spekulirati o ljudima koji stoje iza svega.

Spomenuta stranica koja u nazivu kombinira slogane dvaju od tri vodeća kandidata osnovana je u subotu 14. prosinca, dakle osam dana prije prvog izbornog kruga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istog dana krenuli su plaćati oglas s fotografijom bivšeg ministra u Milanovićevoj Vladi Slavka Linića uz slogan "Normalno, u zatvor s lopovima". Na taj su oglas potrošili manje od sto dolara, a targetirali su, odnosno usmjerili ga ponajviše prema muškarcima starijima od 55 godina.

Image
Image

Istog dana, na sam dan otvaranja stranice manje od sto dolara utrošeno je i na ovaj oglas na fotografiji niže, ovog puta s Milanovićevom slikom. Targetiranje je tu bilo nešto drugačije - usmjeren je najviše prema ženama od 25 do 34 godine:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Dok su ova dva spomenuta oglasa neaktivna, odnosno završilo je njihovo plaćeno prikazivanje, oglas na fotografiji niže je još uvijek aktivan. S obzirom da njegovo prikazivanje nije isteklo, nemoguće je točno reći koliko je novca u njega uloženo:

Image
Image

Oglas u kojem su na fotografiji Milanović i jedan od ključnih ljudi njegove kampanje Orsat Miljenić, također je neaktivan. "Normalno, ovršili smo 325.000 hrvatskih građana", stoji u antireklami na koju je potrošeno manje od sto dolara, a targetirani su muškarci od 18 do 34 godine:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Oko sto dolara utrošeno je i na oglas koji Milanovića titulira kao "najgoreg premijera u povijesti RH".

Image
Image

Oglas koji parafrazira Škorin slogan "Sad ili Kanada", uz status "Isto kao i '1991.", također je plaćen. S obzirom da je njegovo plaćeno prikazivanje u tijeku, nemoguće je reći koliko je točno novca u njega uloženo i kome je usmjeren. Ovaj je oglas krenuo s prikazivanjem 15. prosinca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Još jedan oglas usmjeren protiv Milanovića krenuo je 17. prosinca. Plaćen je, ali s obzirom da je još uvijek aktivan, nemoguće je reći točno koliko.

Image
Image

Milanović glavni protivnik ljudi iza stranice

Stranica "Normalno, sad ili nikad", ima tek stotinjak likeova što je i logično s obzirom da je pokrenuta prije manje od tjedan dana. No, s obzirom na plaćene objave, ovakav sadržaj prikazuje se i po nekoliko tisuća puta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječ je dakle o manjem intenzitetu prljave kampanje - no očito je da je krenula. Ljudi koji stoje iza stranice očito kao najvećeg protivnika svog kandidata ili kandidatkinje vide Zorana Milanovića s obzirom je velika većina objava usmjerena protiv njega. Jedna objava je usmjerena i protiv Miroslava Škore.

Dosad je plaćeno sedam oglasa, a na onima koji su završeni stoji kako je potrošeno manje od sto dolara. Za tri oglasa koja su još uvijek aktivna bit će moguće reći koliko je potrošeno tek kada ih nepoznati vlasnik stranice zaustavi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo