'PROGRAMSKA SURADNJA'

OTKIVENI DETALJI SPORAZUMA BANDIĆA S ESIH I HDZ-om: Evo što im je sve obećano u zamjenu za vjernost

Koalicijski sporazum, ili “programska suradnja” kako ga više vole nazvati iz stranke Neovisni za Hrvatsku, a koju predvode Bruna Esih i Zlatko Hasanbegović,  koji su potpisali još i stranka Milana Bandića te HDZ, u osam članaka jasno definira međusobna prava i obveze, ali i podjelu fotelja u skupštinskim odborima. Osim ovoga u dokumetu se nalazi i planovi za 17 projekata koji se planiraju realizirati u naredne četiri godine.

Međutim, ono što je posebno zanimljivo u cijeloj priči jest to da se u koalicijskom sporazumu nigdje ne spominje promjena imena Trga maršala Tita pa je očito da su dogovor oko te odluke stranke odradile interno, bez potrebe “stavljanja na papir”.

No, zato su u ugovoru vrlo jasno definirane buduće fotelje koje će pripasti pojedinim članovima stranaka u koalicii. Tako će, Neovisnima za Hrvatsku pripasti predsjedanje četirima odborima: za imenovanja naselja, ulica i trgova, obrazovanje i sport, prostorno uređenje te međugradsku i međunarodnu suradnju, dok “Bandićevcima” ide Odbor za izbor i imenovanja te za gospodarski razvoj, komunalno gospodarstvo, zaštitu okoliša, branitelje, mladež i nacionalne manjine. HDZ će pak voditi Odbor za Statut, Poslovnik i propise, financije, kulturu i Odbor za javna priznanja, piše Tportal.

Osim raspodjele fotelja, u ugovoru je taksativno navedeno i 17 projekata koji bi se u Zagrebu trebali realizirati u naredne četiri godine, a uglavnom je riječ je obnovi fasada, donošenju strategije razvoja prometnog sustava, podršci startup zajednici i uvođenju besplatnog interneta u cijelom gradu, sljemenskoj žičari, tračničkom povezivanju Zračne luke Franjo Tuđman sa Zagrebom, prometnim projektima (rotor Remetinec, Radnička cesta, nove biciklističke staze, priprema izgradnje Jarunskog mosta i spajanje s Črnomercem, spajanje produžene Branimirove sa Sesvetama) i akcijskom planu za smanjenje buke.

Izvor: tportal

U planu je i izgradnja spomenika Tuđmanu, domovini i holokaustu, izgradnja CGO-a i zatvaranje Jakuševca, rješavanje pitanja Imunološkog zavoda s Vladom RH, izgradnja hospicija, dječje bolnice, vrtića, škola, kongresnog centra, gradske knjižnice te natkrivanje tržnica, a kao posljednji projekt navedeno je restrukturiranje Holdinga, piše Tportal.

Međutim, ono što “bode u oči” je različito viđenje realizacije tih projekata koje stranke u koaliciji imaju, a koje su suprostavljali i predbacivali jedni drugima u izbornoj kampanji. Tako je, primjerice, prije izbora HDZ poručivao da se Zračna luka treba povezati sa Zagrebom putem postojeće željezničke infrastrukture, dok bi se tek dio trebao izgraditi, dok je Bandić zagovarao novu gradnju u potpunosti, odnosno da nova tramvajska linija kreće s aerodroma i završava na Kvatriću, no HDZ je bio izričito protiv toga.

Ne čudi stoga što čak ni u sporazumu ne piše precizno kako će se točno odraditi “tračničko povezivanje”. Podsjetimo, iako nikad nije precizirano, u medijima se naveliko spekuliralo kako bi nova tramvajska pruga Grad mogla koštati između 75 i 100 milijuna eura. Posao projektiranja prve etape pripao je tvrtkama Elektroprojekt i Geoprojekt, a prva lopata, prema najavi iz svibnja, trebala bi biti zakopana ujesen.

Novinari su jučer pitali HDZ-ovog Andriju Mikulića, inače i predsjednika Skupštine, kako to da je pristao na Bandićevu varijantu protiv koje je HDZ bio prije izbora jer je skoro dvostruko skuplja, a on im je odgovorio protupitanjem: “Jeste li vidjeli sporazum? Mislim da ga krivo interpretirate”.

OGORČENI BERNARDIĆ NA FACEBOOKU: ‘Bandić i HDZ pustili su ekstremnu desnicu u srce Zagreba’

BRUNA ESIH O KOALICIJI S BANDIĆEM: ‘Nije to prava koalicija, nego programska suradnja, a ime Titovog trga se mora mijenjati’

 

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr