Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

BELI MANASTIR - OSIJEK - SVILAJ

OPET NIŠTA OD POSLA? HAC će poništiti natječaj vrijedan 380 milijuna kuna za gradnju najdužeg mosta u Hrvatskoj

Navodno razlog pništavanja natječaja leži u tome što je tvrtka Integral inženjering iz bosanskohercegovačkog Laktaša odustala od posla

Hrvatske autoceste (HAC) će najvjerojatnije, prema pisanju Večernjeg lista, poništiti natječaj u vrijednosti 380 mil8ijuna kuna za gradnju poddionice Beli Manastir – most Drava na autocesti A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj. Navodno razlog te odluke leži u tome što je tvrtka Integral inženjering iz bosanskohercegovačkog Laktaša odustala od posla. Na natječaj za gradnju spomenute poddionice na hrvatskom dijelu koridora 5c došle su tri ponude.

U okviru procjene vrijednosti radova bila je jedino Integralova. Ta tvrtka iz BiH ponudila je da će 17,5 kilometara autoceste sagraditi za 359,1 milijun kuna. Kineska tvrtka Sinohydro Corporation dala je ponudu u vrijednosti od 416,1 milijun kuna, a zajednica ponuditelja Osijek-Koteksa, Gravije, PZC-a Brod i Cestograda ponudila je 446,1 milijun kuna.

MOST KOJI JE DUŽI I OD PELJEŠKOG VEĆ GODINAMA STOJI SKORO GOTOV: Čak i kada ga završe neće voditi baš nikud, no to nije najveći paradoks

Kinezi i Osijek-Kotekst na vrijeme poslali dokumente, ali ne i Inegral

Od 19. ožujka otvorene su ponude, a odluku o odabiru Integralove ponude donijela je uprava HAC-a tek 2. kolovoza. Za tu odluku trebala je još suglasnost Nadzornog odbora, ali nakon toga je došlo do preokreta. Prema saznanjima Večernjeg lista, HAC je svim ponuditeljima iz natječaja poslao dopis u kojem ih poziva da produlje rok valjanosti svojih ponuda jer je rok istjecao 17. kolovoza. U istom dopisu su pozvali ponuditelje da produlje jamstvo za ozbiljnost ponude ili da dostave novo.

Do 20. kolovoza trajao je rok za dostavu izjave o produljenju roka valjanosti ponude te do 22. kolovoza je trajao rok za dostavu jamstva. Kineska kompanija i korzocij predvođen Osijek-Kotekstom dokumente su poslali dokumente, međutim iz odabrane bosanskohercegovačke tvrtke nije stigla produljena valjanost ponude i jamstvo. Upravo je to HAC-u stvorilo probleme jer su ostale dvije ponude iznad procijenjene vrijednosti radova. Zbog toga će u HAC-u vjerojatno doći do poništenja natječaja kao i raspisivanja novog s istom procijenjenom vrijednosti. U HAC-u provjeravao koje pravne korake trebaju poduzeti i postoji li mogućnost tužbe Integrala kako bi zaštitili svoje interese su zbog odustanka Integrala u nezavidnoj situaciji.

HRVATSKI APSURDI: Potrošili milijardu kuna da bi izgradili velebni most do kojeg se ne može doći i koji ne vodi nikamo!

Odluka o odabiru tvrtke pala tek nakon četiri mjeseca

Odluku o odabiru Integrala za gradnju poddionice Beli Manastir – most Drava u HAC-u su donijeli poslije više od četiri mjeseca otkada je ponuda otvorena. Večernjakovi sugovornici tvrde da je to toliko trajalo jer je riječ o složenom natječaju velike vrijednosti pa su morali biti sigurni da su ponuđene cijene korektne i tehnički ispravne. Zbog navedenog su već prije tražili produljenje valjanosti ponude i jamstva. Tada su se svi odazvali pozivu. U HAC-u nemaju informacija zašto se Integral nije odazvao. Za Večernji list su iz Integrala potvrdili da nisu produljili rok valjanosti.

“Potvrđujemo da Integral inženjering, nakon što je jednom već produljio rok valjanosti svoje ponude, to nije ponovno učinio. Pri tome smo se vodili procjenom stanja i kretanja na tržištu”, potvrdili su iz tvrtke.

Inače, riječ je o najvećoj građevinskoj tvrtki u Republici Srpskoj i ne bi gradili prvi put u Hrvatskoj jer su dugo prisutni na našem tržištu. Bili su podizvođač radova na pruzi Dugo Selo – Križevci, a natjecala se i za gradnju pristupnih cesta na Pelješkom mostu.

U HAC-u se nadaju da se procedura nakon poništenja neće oduljiti

U HAC-u pak računaju da će se procedura nakon poništenja natječaja brzo odigrati. Razlog za to je što Kinezi i konzorcij Osijek-Koteksta neće imati pravne osnove za žalbu na takvu odluku jer su njihove ponude iznad procijenjene vrijednosti radova. Misle da će u slučaju žalbe, Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave brzo  odbaciti žalbe pa da će nosi natječaj izaći brzo.

Na svom dijelu koridora 5c Hrvatska mora sagraditi još 17,5 kilometara od mosta Drava do Belog Manastira i još pet kilometara od Belog Manastira do mađarske granice. Kada je riječ o mađarskom dijelu istog koridora, tamo je sagrađen autoput od Budimpešte do Boyla, a po trebno je sagraditi još 20 kilometara od Boyla do naše granice. Tih 20 kilometara Mađari bi trebali sagraditi do 2023. godine, a do tada bi Hrvatska trebala dovršiti svojih preostalih pet kilometara do mađarske granice.

 

Povratak na Net.hr