OPASNA CESTA I LIJES NA KOTAČIMA: / Stručnjak o uzrocima stravične nesreće kod Vojnića u kojoj je poginula učiteljica

Image

Smrtnost na hrvatskim cestama, iz godine u godinu, 60 posto je veća od prosjeka Europske unije

30.5.2019.
20:56
VOYO logo

Tragična nesreća, u kojoj je jutros oko 8 sati, u Širokoj Rijeci, kod Vojnića, u Citroën Saxu, koji se nakon slijetanja s vlažne i skliske državne ceste D-216 bočno zabio u armirano betonski stup, poginula 29-godišnja učiteljica, vozeći se na posao, "školski" je ukazala na tri dominantna čimbenika pogibeljnosti našeg cestovnog prometa, zbog kojih je Hrvatska neprestano pri dnu sigurnosti EU-a (gore su jedino Bugarska i Rumunija) te je razmjerna smrtnost na našim cestama, iz godine u godinu, 60 posto veća od prosjeka Europske unije, piše Autoportal.hr.

Prvi razlog nesreće je, kako piše Autoportal, D-216 je iznimno opasna cesta. Osim što je uzdignuta, nema zaštitne ograde te uz to, na unutrašnjim i vanjskim padinama, ima nezaštićene armirano-betonske i drvene školski je primjer "crne dionice", koja po kriterijima EuroRAP-a zaslužuje "nula zvjezdica" za sigurnost. Cesta bi trebala "vozačima opraštati pogreške", a ova, ne da im ne oprašta, ona ih, doslovce masakrira. Pod hitno je potrebno postaviti zaštitnu ogradu te na kritičnim mjestima nahrapaviti asphalt i postaviti vibracijske trake. Dugoročno i radarske kamere za kontrolu brzine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
UČITELJICA (29) POGINULA U STRAVIČNOJ NESREĆI: /

Sletjela s ceste i udarila automobilom u betonski električni stup

Image
UČITELJICA (29) POGINULA U STRAVIČNOJ NESREĆI: /

Sletjela s ceste i udarila automobilom u betonski električni stup

'Lijesovi na kotačima'

Kako piše Autoportal, Citroen Saxo (1996. - 2003.) izvedenice je Peugeota 106 koji se proizvodio od 1991. do 2003., dakle konstruiran je krajem 1980-ih, što se po suvremenim sigurnosnim mjerilima može smatrati "prethistorijsko vrijeme". Po EuroNCAP standardu za pasivnu i aktivnu sigurnost zaslužuje nula zvjezdica i takve aute, poput Renault Clija prve generacije, Fiat Punta prve generacije, Daewoo Matiza, Kia Pridea… često se nazivaju "lijesovi na kotačima". Premda je bočni udar u armirano-betonski stup jedan od najgorih scenarija u cestovnom prometu, novi automobile iste (niže) klase, s pet EuroNCAP zvjezdica možda ne bi izletio s cesta, a ako bi i izletio i pri brzini koja je bila neprilagođena, a ne velika, udario u armirano-betonski stup, vozačica bi vjerojatno preživjela.

Image
Image

30.05.2019., Vojnic - U teskoj prometnoj nesreci koja se dogodila jutros oko 8 sati u mjestu Siroka Rijeka poginula je vozacica osobnog automobila Citroen Saxo. Automobil je u zavoju sletio sa ceste i udario u betonski elektricni stup pri cemu je od siline udarca vozacica na mjestu preminula. Photo: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Treći razlog fatalne nesreće je odgovornost vozača, odnosno, u ovom slučaju vozačice. Brzinu nije prilagodila cesti, stanju ceste te karakteristikama svog vozila, kao što je primjerice kvaliteta guma ili ovjesa. Time je prekršen članak 51. stavak 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo