Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Poruka premijeru: Natječaj za ravnatelja HRT-a je otvoren, možete se javiti!

Ogranak Hrvatskog novinarskog društva na Hrvatskoj televiziji danas je putem priopćenja izrazio oštar prosvjed zbog smjene urednika i voditeljice TV Dnevnika 3, Denisa Latina, Ružice Renić i Katje Kušec.

“Ukoliko je i bilo potrebe za reakcijom, odluku o smjeni čelništvo Informativnog programa HTV-a i prvog programa HTV-a donijelo je u krivo vrijeme – nakon istupa premijera Zorana Milanovića, 18. ožujka, tijekom kojeg je on kritizirao i dijelio lekcije svim medijima, a posebno HTV-u.

Smjena koja se dogodila čak i da je vođena profesionalnim razlozima, ostala je u sjeni premijerova istupa kao i priopćenja njegova Ureda od 19. ožujka u kojem se ponovno cinično proziva HRT. Tako se u javnosti stvorio dojam kako je Ravnateljstvo HRT-a, uplašeno reakcijama premijera Milanovića, hitno smijenilo urednike”, ističu iz HND-a.

A što je s Novokmetom i Rakić?

Napominju pri tom kako Ogranak HND-a na HTV-u ne misli da je istup saborske zastupnice Ruže Tomašić u TV Dnevniku 3 primjeren programu javne televizije te smatraju da je voditeljica emisije mogla bolje i jasnije reagirati i parirati svojoj gošći sugovornici. “No nedopustivo je da se sankcije protiv urednika TVD 3, provode nekoliko dana nakon spornog gostovanja Ruže Tomašić u programu Hrvatske televizije, tijekom kojih ni v.d. urednika IP-a HTV-a Domagoj Novokmet ni urednica HTV 1 Mirjana Rakić, nisu javno reagirali na događanja u emisiji koju oboje potpisuju”, ističu.

Također, nastavljaju iz HND-a, odluka o smjeni urednika TVD 3, uslijedila je nakon nemuštog priopćenja Odjela za odnose javnošću HRT-a, u kojoj se osuđuje istup premijera Milanovića i procjenjuje ga se kao “pritisak na neovisnost medija”.

Ogranak HND-a naime smatra da “premijer, baš kao i svaki građanin RH, može kritizirati rad HRT-a i ukazivati na pogreške, no prezirni i podcjenjivački način na koji je prozivao medije, posebice HRT nije dostojan funkcije koju obnaša”. “Dok nije zasjeo na premijersku funkciju, Zoran Milanović u nekim je emisijama HRT-a bio rado viđen gost”, podsjećaju.

Manje strasti, više argumenata

“Iako od početka mandata često ističe kako ga ‘HRT ne zanima’, bilo bi za očekivati da s manje strasti, a s više argumenata ukazuje na ozbiljno stanje ne samo na HRT-u, nego i medijima uopće. Ukoliko se želi baviti HRT-om, još se uvijek može javiti na neki od otvorenih natječaja za ravnatelje i urednike na HRT-u”.

Zbog svega navedenog kao i načina na koje je napisano priopćenje HRT-a te činjenice da su, ni 24 sata kasnije, smijenjeni urednici i voditeljica TVD 3, stječe se i dojam, ističe se, da “čelništvo HRT-a, selektivno, brani samo dio svojih zaposlenika – uglavnom onih na odgovornim uređivačkim funkcijama”.

Nema strategije u uređivanju Informativnog programa

“Događaji proteklih dana, ali i tjedana, teški propusti u središnjem TVD i TVD 3, ali i ostalim emisijama HTV-a, potvrđuju da je Ogranak HND-a na HTV-u bio u pravu kada je upozoravao na hiperprodukciju i nedostatak strategije uređivanja Informativnog programa HTV-a, koja se odražava na manjak kvalitete i pad profesionalizma. Odgovore zašto je tomu tako ne treba tražiti samo na nižim razinama.

HND upozorava i poziva sve novinare i urednike javnog servisa da ozbiljnije shvate odgovornost koju imaju kao novinari medijskog servisa kojeg financiraju građani RH. Eter javnog nacionalnog servisa ne bi smio biti poligon tabloidnog novinarstva u kojemu se na štetu informacija, plasiraju površne teme ili sadržaji zbog kojih se HRT-om bavi ne samo javnost nego i Vijeće za elektroničke medije, koje ima alate za moguće teško sankcioniranje HRT-a”, zaključuje se.

Povratak na Net.hr