Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

OGORČENI SU

ODGOJITELJI PRIJETE ŠTRAJKOM: ‘Zapošljavanjem učitelja u vrtićima degradira se i ponižava sustav predškolskog odgoja!’

‘Donošenjem predloženog Zakona degradirat će se, poniziti i dovesti u pitanje opstojnost kvalitetnog predškolskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj koje smo desetljećima zajedno s hrvatskim stručnjacima stvarali. Ovakvim pristupom izmjenama Zakona dovodimo u pitanje opstojnost studija predškolskog odgoja i obrazovanja, kao i ustavno pravo na jednako obrazovanje’

Nakon što se izmjenom Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju predviđa povećanje broja djece u odgojnim skupinama za 20 posto i zapošljavanje učitelja na radno mjesto odgojitelja, Sindikat radnika u predškolskom odgoju i obrazovanju oštro se usprotivio takvom prijedlogu jer smatraju da degradira i ponižava sustav predškolskog odgoja. Protiv uvođenja odredbi planiraju se boriti svim sredstvima te ne isključuju prosvjede i štrajk.

Tajnik Slaven Vukašinec rekao je za Novi list kako se nadaju da do toga neće doći, jer ovdje se radi o interesima djece. “U tekst izmjene Zakona, koji je Vlada pustila u proceduru, želi se ugraditi 20 posto više djece u odgojno-obrazovnim skupinama preko broja propisanog Državnim pedagoškim standardom što je izuzetno štetno za djecu, kao i da se na radno mjesto odgojitelja planira zapošljavati na neodređeno vrijeme učitelje razredne nastave koji će moći raditi samostalno u odgojno-obrazovnim skupinama s djecom od šest mjeseci do polaska u osnovnu školu bez odgovarajućeg temeljnog obrazovanja i bez položenog stručnog ispita, što odgojitelji moraju imati.”

Uz to, upozorio je Vukašinec, na mjesto ravnatelja dječjih vrtića planira se zapošljavati učitelje razredne nastave. “Procedura donošenja izmjena navedenog zakona je nezakonita, a tekst koji se predlaže je proturječan. Donošenjem predloženog Zakona degradirat će se, poniziti i dovesti u pitanje opstojnost kvalitetnog predškolskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj koje smo desetljećima zajedno s hrvatskim stručnjacima stvarali. Ovakvim pristupom izmjenama Zakona dovodimo u pitanje opstojnost studija predškolskog odgoja i obrazovanja, kao i ustavno pravo na jednako obrazovanje – pojašnjava Vukašinec.

Nisu protiv učitelja

Tvrdi da se Sindikat radnika u predškolskom odgoju i obrazovanju Hrvatske ne protivi radu učitelja razredne nastave u predškolskim ustanovama. Protive se njihovu radu prema modelu koji Ministarstvo znanosti i obrazovanja predlaže u tekstu prijedloga Izmjene Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju.

“Mi nismo protiv učitelja, oni su u vrtiće dobrodošli, ali pod istim uvjetima kao odgajatelji, a bez njihova doškolovanja i položenog stručnog ispita kvaliteta se ruši. Onda se slobodno možemo vratiti 30 godina unatrag kada su odgojitelji imali samo srednju stručnu spremu”, ističe Vukašinec te dodaje da podaci o deficitu odgojiteljskog kadra nisu točni jer prema statistici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje u Hrvatskoj je trenutačno nezaposleno čak 443 odgojitelja, a broj bi mogao biti i veći jer se ne prijavljuju svi na Zavod.

PORAZNA SLIKA PREDŠKOLSKOG ODGOJA: Čak 40 posto djece ne ide u vrtić, oni već u startu nemaju jednake šanse

Narušavanje kvalitete

Njegovo mišljenje dijeli i dekanica Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci prof.dr. Lidija Vujičić koja ističe da Hrvatska u europskim okvirima ima jedan od boljih sustava ranog i predškolskog odgoja. Ona smatra da će se novim prijedlogom narušiti postignuta kvaliteta.

“Nije dobro dopustiti zasnivanje stalnog radnog odnosa učiteljima u vrtiću. To su dva različita zanimanja, dvije različite profesije. Upravo iz tog razloga ove smo godine uveli izvanredni studij preddiplomske razine ranog i predškolskog odgoja na koji smo upisali 10 kandidata, a sve su mahom učiteljice koje su završile naš fakultet”, Vujičić.

“Naravno da struka takav prijedlog ne može podržati i po tom pitanju je izvrstan potez napravio riječki Učiteljski fakultet uvođenjem izvanrednog studija. To je pravi put”, smatra ravnateljica Dječjeg vrtića Rijeka Davorka Guštin. Na izvanrednom studiju preddiplomske razine ranog i predškolskog odgoja koji su većinom upisale učiteljice, priznat će im se opći predmeti. Nakon prakse, položene razlike predmeta, stažiranja te položenog stručnog ispita moći će se zaposliti na neodređeno u vrtiću.

“Predložene izmjene dovode u lošu poziciju Učiteljski fakultet, a nikako nisu dobre ni za dijete. Kao što nije dobro povećanje broja djece u skupini. To je neodrživo ako težimo kvaliteti”, ističe Vujičić.

 

Povratak na Net.hr