banner

Obrat u slučaju davanja otkaza stjuardesama Croatia Airlinesa

U Croatia Airlines je stiglo izvješće HZZO-a u kojem je navedeno da je inspekcija utvrdila da su bolovanja većine stjuarda i stjuardesa opravdana, no vodstvo nacionalne aviokompanije ne odustaje od najavljenih otkaza.

Član Uprave Croatia Airlinesa Zlatko Širac potvrdio je Media servisu da su dobili izvještaj HZZO-a o provedenoj kontroli bolovanja. Obrađeno je 49 ljudi, a za njih 48 utvrđeno je da su bolovanja bila medicinski opravdana, dok jedna osoba bolovanje nije ni otvorila.

“Ne, to ne mijenja našu odluku u pogledu pokretanja postupka jer otkaze nismo ni pokretali zbog razloga bolovanja nego zbog zlouporabe instituta bolovanja u cilju organiziranja nezakonite industrijske akcije”, kazao je Širac.

Širac je kazao da su bolovanja bila zbog “boli u leđima, glavobolje, zubobolje, viroze”, te da su neki zaposlenici prijavili samo “određeni medicinski problem”.

Za razliku od člana uprave CA, glasnogovornik HZZO-a Nenad Korkut ranije nam je potvrdio da je izvješće inspekcije poslano u četvrtak. Korkut u javnost nije želio iznositi podatke o razlozima bolovanja, jer je riječ o medicinskoj dokumentaciji, no, kako neslužbeno doznajemo, većina zaposlenika bila na opravdanom bolovanju zbog crijevne viroze.

“HZZO ne može komentirati zbog čega je tvrtka Croatia Airlines dala otkaz svojim djelatnicama, niti se može miješati u unutarnje poslovanje i politiku neke kompanije. HZZO je prema traženju Croatia Airlinesa obavio zatraženu kontrolu nad bolovanjima i izvješće dostavio poslodavcu, te vas za daljnje informacije upućujemo na poslodavca”, poručili su iz HZZO-a.

Izvješće inspekcije Croatia Airlinesu još nije bilo stiglo u petak oko 9,30 sati. Tako nam je bar tvrdio glasnogovornik aviokompanije Davor Janušić.

Na naš upit je li kompaniji važan stav struke o bolovanjima stjuardesa, Janušić je kazao: “Naravno da nam je važan stav struke, ne možemo pretpostavljati što u njemu piše. Za sada ga nismo dobili”, kazao je Janušić u petak ujutro.

Podsjetimo, uprava Croatia Airlinesa tvrdi da je bolovanje velikog dijela kabinskog osoblja, zapravo, bijeli štrajk, zbog kojeg su 1. i 2. svibnja morali otkazati 20-ak letova, te su pretrpjeli štetu od 200.000 kuna. Kažu da su se na otkaze odlučili zbog “zloporabe instituta bolovanja i skrivenog ponašanja” svojih zaposlenika.

Ishitrena odluka

Uprava kompanije je u četvrtak obavijestila radničko vijeće o namjeri davanja redovitog otkaza zbog skrivljenog ponašanja sudionicima nezakonitog štrajka. Činjenično, otkazi još nisu podijeljeni, a na radničkom vijeću je da se očituje, iako njihovo očitovanje nije obvezujuće za poslodavca.

Prema riječima glasnogovornika Janušića, o pokretanju davanja redovitog otkaza stjuardesama i stjuardima još se nije oglasilo radničko vijeće.

No, u cijeloj priči radničko vijeće i nije važno. Zabrinjavajuće je što je vodstvo Croatia Airlinesa potpuno zanemarilo mišljenje struke koja tvrdi da je većina bolovanja opravdana.

Odluku Croatia Airlinesa o otkazu stjuardesama i stjuardima komentirala je Hrvatska udruga sindikata koja smatra da je riječ o grubom udaru na socijalni dijalog i radnička prava. Podsjećaju da je odluka o otkazima donesena nakon sastanka u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, koje je pokušalo okupiti predstavnike radnika, poslodavca i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te eventualne prijepore riješiti dijalogom.

“Samim time što se ministar Hajdaš Dončić, kao i članovi uprave CA, kolegi Mrsiću nije odazvao pozivu za sastanak, očitovala se opredjeljenost uprave i njoj nadređene politike za socijalni dijalog i poštivanje procedure. Ministar Hajdaš Dončić već je pokazao da s predstavnicima radnika namjerava razgovarati samo posredstvom medija, pa nas ne treba čuditi što je ovakva odluka skovana baš u njegovu resoru.

Ono što nas ipak čudi jest činjenica da se u redovima izvršne vlasti nije našao nitko tko bi u ime zakona, zdravog razuma i civilizacijskih tekovina obuzdao ministrovu nepromišljenu reakciju, pogotovo ako imamo u vidu dosta izglednu mogućnost da će takvi otkazi biti poništeni na sudu što će uzrokovati samo dodatne troškove Croatia Airlinesu”, navodi se u priopćenju kojeg potpisuje Ozren Matijašević.

Pozvali su premijera Zorana Milanovića da se o očituje o slučaju.

Iz Croatia Airlinesa, pak, unatoč rezultatima izvješća Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) o provedenoj kontroli masovnog bolovanja kabinskog osoblja Croatia Airlinesa ističu kako nastavljaju s postupkom otkazivanja ugovora o radu za 42 člana kabinskog osoblja.

Kako su izvijestili danas poslijepodne, “u Croatia Airlinesu i dalje izražavaju sumnju da je 42 zaposlenika kabinskog osoblja u razdoblju 30. travnja – 1. svibnja zlouporabilo institut bolovanja s ciljem organiziranja i sudjelovanja u prikrivenoj industrijskoj akciji”.

S obzirom na rezultate provjere HZZO-a, danas su uputili zahtjev Ministarstvu zdravstva i socijalne skrbi – instituciji nadležnoj za nadzor rada HZZO-a, da se očituje o rezultatima provedene kontrole. Istodobno je zatražena i preporuka oko daljnjih mjera zdravstvene zaštite, koje bi se trebale poduzeti među zaposlenicima Croatia Airlinesa kako se slične bolesti ne bi opet ponovile u ovakvom masovnom obliku.

Od ministarstva je također zatražen odgovor na pitanje što se zapravo dogodilo kabinskom osoblju zrakoplova u razdoblju od 30. travnja do 1. svibnja 2013. jer na području grada Zagreba tada nije utvrđena nikakva epidemija, a putnici, kao ni piloti s kojima kabinsko osoblje dijeli radni prostor, nisu prijavili bilo kakva oboljenja.

“S obzirom da su dijagnoze bolovanja raznolike, a riječ je o glavoboljama, zuboboljama, ukliještenosti u leđima, virozama te ‘određenom medicinskom problemu’, poslodavac smatra kako su neistinite tvrdnje Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova o crijevnoj virozi kao glavnom razlogu bolovanja. Croatia Airlines već je pozvao osoblje s tržišta radne snage, a riječ je o kabinskom osoblju koje je već radilo u kompaniji i koje prolazi proces obnove znanja kako bi se uskoro moglo planirati za letove. Zbog toga je netočna informacija da se raspisivanjem internog natječaja za člana kabinskog osoblja želi nadoknaditi mogući manjak raspoloživih posada, a u slučaju da se otkažu ugovori o radu za navedena 42 člana kabinskog osoblja”, stoji u priopćenju.

(Mediaservis)

Povratak na Net.hr