Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

NEKOLIKO NOVOSTI

NEMA VIŠE SVAĐANJA NA ŠALTERIMA, HAKOM STAO NA KRAJ NATEZANJIMA S TELEOPERATERIMA: Korisnici uskoro u boljoj poziciji

Kako bi regulirali telekomunikacijsko tržište, iz HAKOM-a su u nacrtu prijedloga izmjena pravilnika uveli nove odredbe o ugovaranju i raskidanju ugovora

HAKOM je odlučio regulirati telekomunikacijsko tržište, pa su se u nacrtu prijedloga izmjena pravilnika koji je trenutačno u javnoj raspravi našle mnoge odredbe vezano za ugovaranja i raskidanja ugovora s operatorima. Svoj pravilnik su uskladili sa Zakonom o zaštiti potrošača u kojemu je izmijenjen način sklapanja ugovora na daljinu, a koji stupa na snagu 1. kolovoza, piše Večernji list.

Da bi određena usluga, na koju neki korisnik telefonski pristane, bila valjana, neće biti dovoljan samo pristanak. Naime, od 1.kolovoza, operator bi korisniku morao poslati ugovor te ga primiti natrag potvrđenog. Međutim, HAKOM dodatno želi dodati mogućnost da korisnik može ugovor telefonski i raskinuti, jednako kao što ga je i dogovorio.

Dakle, prijedlogom novih izmjena Pravilnika operatori bi bili obvezni omogućiti raskid pretplatničkog ugovora na isti način na koji je ugovor sklopljen te bi bili obvezni detaljno navesti načine na koje korisnici mogu zatražiti raskid pretplatničkog ugovora, što uključuje i mogućnost raskida elektroničkim putem i putem telefona.

Pet dana vremena za proučavanje ugovora

Još jedna novost je da korisnik ima pet dana vremena pročiti ugovor i eventualno odustati, ako je nakon potpisa ugovora u poslovnici operatera naznačio  da će tek naknadno preuzeti proučiti opće uvjete poslovanja, korištenja i cjenik. Također, pri ugovaranju usluga, korisnik bi trebao dobiti informaciju o konačnoj ili sveukupnoj cijeni usluge koja uz osnovnu cijenu uključuje sve dodatne naknade i popuste s vremenskim trajanjem.

U slučaju da pretplatnik traži privremeno isključenje usluge imat će rok od tri radna dana, na računu će morat biti prikazan i istek ugovorne obveze ako je ugovorena, a rok za raskid ugovora koji korisnik želi napraviti a da ne obavi i prijenos usluge drugom operatoru je smanjen s maksimalnih sadašnjih 12 dana na predloženih maksimalnih pet dana.

Stroža pravila za internet

Postrožena su i pravila za operatore vezano za internet, pa su obvezni u pretplatničkom ugovoru navesti minimalnu, uobičajeno dostupnu i maksimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu za ugovorenu uslugu, a u fiksnom dijelu obvezni su osigurati krajnjem korisniku terminalnu opremu koja tehnički podržava ugovorene brzine širokopojasnog pristupa interneta neovisno o načinu spajanja (žičano i bežično).

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr