Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

TRAŽENJE TURISTIČKOG KADRA

NEMA IH NI ZA LIJEK: Poslova u turizmu nikad više, a poslodavci jedva mogu pronaći domaće radnike. Možda plaća otkriva razlog…

U periodu od 1. siječnja do 30. rujna na portalu MojPosao i mobilnoj aplikaciji PosLovac objavljeno je preko 12.000 radnih pozicija u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’, što je rast od 1 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine

Oglasi za poslove u turizmu svake godine preplave oglasnike, osobito prije turističke sezone kada su konobari, kuhari, kuhinjsko pomoćno osoblje te spremačice i sobarice na cijeni. No, čini se da “nema tko raditi” i dalje ostaje problem hrvatskog turizma i ugostiteljstva. Sveukupno gledano, oglasi za kategoriju “Turizam i ugostiteljstvo” činili su 21% ukupnog broja oglasa.

U bazi životopisa za turizam nalazi se preko 98.000 životopisa, a ove godine je u toj kategoriji otvoreno 4.200 novih profila i uređeno više od 11.000 postojećih profila. Rast broja oglasa je u skladu sa sezonom i općom situacijom na tržištu rada, smatra Igor Žonja, direktor portala MojPosao.

“Domaći poslodavci su se ove godine bolje pripremili za sezonu i zaposlili veći broj radnika iz inozemstva jer im, neovisno o broju nezaposlenih prema evidenciji HZZ-a, pronalazak kadra u Hrvatskoj postaje sve veći izazov. Također, zbog činjenice da teško pronalaze radnike kod nas, inozemni poslodavci su značajno smanjili oglašavanje u Hrvatskoj i otvaraju se prema državama koje nisu članice EU. Kako bismo doskočili ovom problemu, potrebno je smanjiti broj zaposlenih u javnom sektoru, uložiti u edukaciju ljudi koji ostanu bez posla i prekvalificirati ih za rad u privatnom sektoru, a samim time i u turizmu”, pojašnjava Žonja.

SEZONCI TVRDE DA IH IZRABLJUJU, POSLODAVCI ODGOVARAJU: ‘Kod nas kvalitetan šef kuhinje ima plaću kao premijer’

I dalje su najtraženiji konobari i kuhari

Najtraženija zanimanja u kategoriji “Turizam i ugostiteljstvo” bila su konobar/barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji, pomoćni kuhar, sobarica/spremačica i recepcionar. Na oglase u kategoriji “Turizam i ugostiteljstvo” zabilježeno je preko 97.000 prijava. Od ukupnog broja objavljenih oglasa, njih 56% odnosilo se na priobalne županije (poslodavci su u mogućnosti označiti više županija rada za jedan oglas).

Najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Zagreb i Zagrebačku županiju (33%), bilo je za Splitsko-dalmatinsku (20%), Primorsko-goransku (12%) te Istarsku županiju (11%). Slijede Zadarska (8%), Dubrovačko-neretvanska (7%) te Šibensko-kninska županija (5% oglasa). Među gradovima na obali, najviše radnih pozicija je oglašeno u Splitu (6% od ukupnog broja oglasa u turizmu), odnosno Dubrovniku, Poreču i Rijeci (sva tri grada sudjeluju s 2% objavljenih oglasa).

KVOTE SU ‘PLANULE’, ŠTO SADA? U turizmu je više od 17.000 stranih radnika, a poslodavci tvrde: ‘Nije nam dosta, trebamo još!’

Koje su kvalifikacije za rad u turizmu?

Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, u najvećem broju oglasa (39%) tražili su se minimalno kvalificirani radnici, u 30% oglasa nužna je bila minimalno srednja stručna sprema, a tek se u 3% oglasa tražila visoka stručna sprema. U 59% natječaja iskustvo nije navedeno kao uvjet za zaposlenje. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo (njih 41%), prosječno je bila potrebna godina dana i deset mjeseci radnog iskustva. Prošle godine se prethodno radno iskustvo tražilo u 46% natječaja za poslove u turizmu.

Poznavanje stranih jezika tražilo se u 36% oglasa, a poslodavci su najčešće bili u potrazi za radnicima koji se mogu sporazumjeti na engleskom jeziku (35% oglasa). U svakom desetom natječaju za posao (10%) tražilo se poznavanje njemačkog jezika, a u 5% oglasa razumijevanje talijanskog jezika. Poznavanje rada na računalu postavljeno je kao uvjet za prijavu u svega 14% oglasa, slično kao i prošle godine kada se rad na računalu tražio u 13% oglasa.

Ove godine rad na određeno nudio se u 65% oglasa, što je nešto više u odnosu na prethodnu godinu (61%). Istovremeno, u 51% posto oglasa nudilo se stalno zaposlenje, što je više nego prošle godine (45%), dok je svaki četvrti poslodavac (25% oglasa) tražio honorarne, odnosno sezonske radnike.

NEDOSTAJE RADNIKA, ALI NE I UMIROVLJENIKA: Turistički poslodavci pronašli ljude koji će im spašavati sezonu

Na listi najnižih plaća smjestile se one u turizmu

Poslovi u turizmu se nalaze među najniže plaćenim zanimanjima, s plaćama koje su 17% niže od prosjeka. Najviše plaće imaju šefovi kuhinje (8.209 kuna), menadžeri ugostiteljstva (7.847 kuna), pizza majstori (6.026 kuna) te kuhari (5.560 kuna). Prosječna plaća konobara iznosi 4.696 kuna. Važno je napomenuti da se radi o plaćama bez napojnica, koje tradicionalno čine dio plaće konobara, ali i kuhara.

Gledano prema županijama, najviše plaće u turizmu su u Dubrovačko-neretvanskoj (6.085 kuna), i Primorsko-goranskoj županiji (5.608 kuna). Iako su, općenito gledano, plaće najviše u Gradu Zagrebu, u turističkim zanimanjima su plaće u našem glavnom gradu niže od onih na Jadranu.

POSLA IMA, ALI NITKO NEĆE RADITI? Ovo je druga strana priče: ‘Kad slušam dok kukaju da ne mogu pronaći radnike…’

Povratak na Net.hr