Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

IPAK IM NE ODGOVARA

NEKE ŽENE JEDNOSTAVNO NEMAJU NI SRAMA NI OBZIRA: ‘Uzimaju odjeću petkom i nakon vikenda je vraćaju znojnu i smrdljivu’

Povrat robe obično dozvoljavaju velike trgovine, dok manje baš ne slijede tu praksu

Da navike kupaca znaju biti zbilja gadne dokazuje i priča iz jedne trgovine u Slavoniji. Naime, jedna je žena poželjela vratiti kupljeno donje rublje i zamijeniti ga za drugi broj, no nije joj dozvoljeno zbog navika pojedinih kupaca koji takvu mogućnost izrabljuju. Trgovci zbog toga sve manje dopuštaju povrat robe.

M.D. je prošli tjedan na rasprodaji kupila nekoliko komada donjeg rublja, no nakon što je stigla kući i usporedila ga s onim kupljenim prije, shvatila je da joj veličina ne odgovara. ‘Nisam ni jedan kupljeni predmet odjenula, jednostavno sam vidjela da sam kupila nekoliko manjih nego što mi je potrebno. Nisam ni skidala etiketu, nego sam, zajedno s računom, čak i u istoj vrećici u kojoj sam ga kupila, odnijela donje rublje u tu prodavaonicu i zamolila prodavačicu da ga zamijenim za veće. Međutim, bila je strogo protiv bilo kakvog povrata odjeće, za što smatram da nije u redu prema meni kao potrošaču’, ispričala je M.D. za Glas Slavonije. Dodala je kako joj se već dogodilo da je nešto kupila i uz predočenje računa vratila, odnosno ostvarila povrat novca.

Prodavačica je bila neumoljiva

Bez obzira na to, tvrdi ona, prodavačica je bila isključiva i nije dozvoljavala zamjenu, čak ni kad joj je ona predložila doplatu. ‘Cijena svih veličina je ista, no ja bih joj platila i punu cijenu samo da sam mogla zamijeniti robu’, rekla je razočarano.

No prodavačica je svejedno u pravu. Pravnica Savjetovališta ‘Potrošački forum’ Dunja Mak objasnila je kako prodavač nije dužan niti zamijeniti robu niti kupcu vratiti novac, osim ako kupljeni proizvod nema neki nedostatak.

Iskorištavanje sustava

‘Bilo je slučajeva da mlade djevojke kupe neku odjeću u petak, budu u njoj tijekom vikenda i takvu je, uznojenu i s mirisom duhana, vrate u ponedjeljak te traže povrat novca. Zbog toga i sličnih situacija mnogi prodavači ne izlaze u susret kupcima’, objasnila je Mak te dodala kako je kupac dužan u prodavaonici pregledati robu i vidjeti odgovara li mu veličina.

Ako proizvod ima bilo kakav nedostatak, povrat je proizvoda moguć, a rok za vraćanje je dvije godine. Jedina je iznimka roba kupljena preko interneta, odnosno izvan poslovnih prostorija. ‘Primjerice, ako je u pitanju kakva prezentacija ili kupnja preko interneta, rok za povrat robe je 14 dana, i to bez objašnjenja. Znači, čak i ako roba nema nedostatak, prodavatelj mora vratiti novac’, objasnila je Mak.

Povrat robe obično dozvoljavaju velike trgovine, dok manje baš ne slijede tu praksu.

Povratak na Net.hr