Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

EKSPERTI ZA OBRAZOVANJE

NE ODUSTAJU OD UPLITANJA: Branitelji oformili ‘znanstveni tim’ i tvrde: ‘Kurikul povijesti namjerno je protuhrvatski!’

Tvrdeći da se u cijelom kukrikulu povijesti za osnovne i srednje škole Domovinski rat spominje tek u jednoj rečenici, tzv. Znanstveni tim Braniteljskog portala zatražio je rekonstrukciju čitavog kurikula te pozvao branitelje da reagiraju na tu, kako kažu, prevaru i subverziju

U cijelom Nacionalnom kurikulu nastavnog predmeta Povijest za osnovne i srednje škole povijest Domovinskog rata spominje se samo jednom – tvrde ljudi koji stoje iza tzv. Znanstvenog tima Braniteljskog portala.

“Zaprepastili smo se! U tom predmetu praktički nema povijesti Domovinskoga rata! O tome ovime obavještavamo hrvatsku javnost, povjesničare, ustanove, Vladu i sve hrvatske branitelje i sve braniteljske udruge”, stoji u tekstu na Braniteljskom portalu.

ŠATORAŠI BI SE SAD SILOM UGURALI I U OBRAZOVNU REFORMU: ‘Želimo da naš šator ostane dio povijesti!’

Pisali premijeru i ministrici, ali odgovore nisu dobili

Spomenuti tim (ne navodi se tko su članovi istoga, nap.a.) podsjeća na izjavu ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak da će povijest Domovinskoga rata biti napisana u skladu sa saborskom Deklaracijom o Domovinskom ratu te ističe kako su s tim u vezi poslali upite i zahtjeve premijeru Andreju Plenkoviću i ministrici Divjak, ali da odgovore nisu dobili. Upozoravaju da je riječ o kurikulu koji je ostao iz vremena kada je na čelu Eskpertne skupine za provedbu kurikularne reforme bio Boris Jokić.

Povijest Domovinskog rata, ističu, trebala se učiti u osmom razredu osnovne škole i u četvrtom razredu gimnazije. U osnovnoj školi nastava povijesti provodi se kroz ukupno 70 nastavnih sati tijekom školske godine, odnosno dva nastavna sata tjedno. U samom kurikulu, u Cjelini 8.4 stoji sljedeće: “Hrvatska nakon 1945.: socijalistička Jugoslavija, samostalnost i Domovinski rat obrađuje ključne političke, gospodarske i društvene događaje i procese iz hrvatske povijesti druge polovice 20. stoljeća i početka 21. stoljeća. Teme za dublju obradu su Hrvatska u drugoj Jugoslaviji, nastanak i razvoj samostalne Hrvatske, Domovinski rat te demokratski procesi i uključivanje u europske i svjetske integracije.”

S druge strane, upozoravaju da se u kurikulu povijesti za gimnazije Domovinski rat uopće ne spominje, odnosno da se cijela povijest Domovinskog rata i stvaranja hrvatske države spominje u samo jednoj rečenici na svih 156 stranica kurikula.

SEMINAR O DOMOVINSKOM RATU: ‘Cilj je potaknuti profesore da učenicima sve objasne profesionalno i bez politike’

Smetaju ih referencije Nevena Budaka i stručnjaka iz Srbije

Istom Znanstvenom timu smeta i popis referencija na kraju kurikula, odnosno činjenica da je pet referencija na kurikul dao Neven Budak za kojeg  pišu da je “glavni organizator reforme (strateg)”, a smeta ih što su referencije dali i stručnjaci iz Srbije.

“Svaka čast srpskim stručnjacima, ali da se na njihovima radovima zasniva kurikul hrvatske povijesti, stvarno je prevršilo svaku mjeru jugonostalgičarstva”, kažu pitajući se “gdje su hrvatski pedagozi, edukatori i povjesničari” te Centar za istraživanja Domovinskoga rata i Hrvatski institut za povijest.

Isti Znastveni tim, pozivajući se na uputstvo iz samog kurikula da “u svim razredima srednjoškolskog obrazovanja (izuzev prvog razreda gimnazije) učitelj mora voditi računa o ravnomjernoj zastupljenosti sadržaja iz hrvatske i svjetske povijesti” traže, kao prvo, da “u svim razredima osim prvoga razreda gimnazije zastupljenost hrvatske i svjetske povijesti bude pola – pola! Također traže da za hrvatsku povijest treba napisati i ishode i sadržaj jednako opširno i detaljno kao za cijelu svjetsku povijest!

NEZADOVOLJSTVO U SRBIJI: Hrvatski učenici dobili udžbenike koji veličaju velikosrpsku politiku

“Ako se državi ukrade povijest, onda ona mora propasti”

Na koncu traže da se u sadržaj predmeta Povijest među ostalim uvede i učenje o počecima stranačkoga života u Hrvatskoj, narodnom pokretu pod vodstvom Franje Tuđmana, donošenju novoga (nekomunističkoga) Ustava, referendumu o samostalnosti, zatim o srpskoj pobuni i agresiji; okupaciji, uništavanju i zločinima nad hrvatskim civilima; stvaranju hrvatske vojske i oslobađanju okupiranih teritorija; borbi za konstitutivnost hrvatskoga naroda u Bosni i Hercegovini te obnovi porušene Hrvatske.

“Ako se jednoj državi može ukrasti povijest, kao što je u ovom kurikulu učinjeno Hrvatskoj, onda ta država mora propasti”, poručuju te pozivaju branitelje i braniteljske udruge da žurno reagiraju na prevaru i subverziju. Također traže rekonstrukciju cijeloga kurikula, odnosno svih predmeta u svim školama, tvrdeći da je rađen  netransparentno i. da su otkrivene prevare pri izborima izrađivača te dobivene negativne recenzije.

“Tvrdimo, a na vlastitom primjeru predmeta Povijest, odnosno povijesti Domovinskoga rata, da je kurikul napravljen namjerno protuhratski”, kažu.

NJEMAČKI MEDIJI ZGROŽENI: ‘U Srbiji i Hrvatskoj djecu u školi uče da se mrze, tamo rat nije završio’

Povratak na Net.hr